Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 12:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Samsung ue46d8005 til beolab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pepsi74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Har Lige købt et nyt Samsung Led UE46d8005 fladskærm som kun har optisk udgang så vidt jeg ved...

Er det muligt at køre det optiske kabel gennem en optisk converter og tage det analoge signal (2 phono) og sætte et phono
til powerlink (evt med mini-jack trigger) og forbinde det til 2 beolab 8000 + belab 2...


Kort sagt få lyden fra Samsung UE46d8005 direkte ud i 2 stk beolab 8000 + beolab 2 sub ?

Og kan Jeg skrue op og ned for lyden via fjernbetjeningen, eller er der fuld lydstyrke på den optiske hele tiden ?

Eller kan det lade sig gøre over hovedtelefon stikket evt ?


Lars
Til top Vis pepsi74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi74
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Du kan bruge hovedtelefonudgangen. Den var volumenindstilling via tv-remoten.
Minusset er at tv'et automatisk deaktiverer tv-højttalerne.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
pepsi74
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Ok tak..

Ved du så om højtalerne slukker automatisk, hvis der er stille i fjernsynet... ?

Syntes jeg har prøvet at lede lidt herinde, og kan forstå at jeg får bedst lyd med den optiske...
Ved bare ikke om den køre med konstant volumen, har du nogle erfaringer der... ?


Lars
Til top Vis pepsi74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pepsi74
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 Oktober 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hvis højttalerne har et sådan triggerkredsløb, så ja. Det må en B&O fagmand vide.
Hvis den optiske udgang benyttes kan du bruge en ekstern digital-til-analog konverter (dac) til at klare konverteringen. I denne konvertering kan
der godt hentes lidt lydkvalitet ift. Hovedtelefonudgangen. Men det er en lidt dyrere løsning, og har ikke samme convenience.

Forresten ved jeg ikke om din Beolab Sub sluttes til. Tv'et ikke noget decideret sub udgang. Men mon ikke den kan forbindes igennem B&O
højttalerne.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes