Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Begynder Pladespiller - brugt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger, har jeg overvejet at anskaffe mig en pladespiller - mest for sjovs skyld, da jeg til hverdag stadig har
tænkt mig at køre musik over musik via DAC.

Men hvilken pladespiller vil i anbefale ? Jeg havde forstillet mig at købe brugt med et budget på omkring en tudse.

Mvh Jeppe
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hvad med sådan en Onkyo her. Den er ikke så tosset. CP-1057F

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

jeg stod i den samme situation for en måned siden! led efter noget Technics, Thorens, Garrad, Rega.. de spiller alle suverænt
jeg fik selv en billig Garrad 75DD for 400 som var halv defekt, det viste sig at være 2 ledninger der bare skulle lødes og wupti
så lød det suverænt

god jagt!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Der er en SL 1200 til salg på den blå for 800-kr. skynd dig at købe den, så er du godt igang.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Lenco L75, L70 eller L76 fås til omkring 500 for en velholdt. Smid så penge efter en ny pick-up fordel/nål. Job done… med
mindre man vil opgradere med ny plinth og arm, det kan man nemlig med disse Lenco modeller.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Der er en SL 1200 til salg på den blå for 800-kr. skynd dig at købe den, så er du godt igang.

    carsten

Off topic. Angående CC-Cleaner skal du bare huske de forskellige wep adresser da de godt nok slettes også. Det er jo ikke noget problem at skulle skrive hf4all.dk igen og andre. CC-Cleaneren tømmer også din papirkurv, men ellers rører den ikke noget den ikke skal. Men så  for du også en lidt hurtigere pc og mere plads igen i hukommelsen.

Tilbage til emnet.........



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Hvor skal jeg begynde?  LINK
Ingen evige sandheder, men måske lidt gode råd, du kan bruge til noget?




__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange hurtige svar. Jeg har fået en Technic SL-Q2 af en af mine kammarater - hvordan er den? evt. sammenlignet
med nogen af jeres bud ?
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Og så er jeg stødt på 2 problemer:

Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved pladen, men kører selv på plads !?

Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget.

Hvis der er en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl.
rødvin.

Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Hvis armen ikke vil blive nede på pladen så er der noget galt med nåletrykket. Check dette.
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

SL-Q2 er en fin spille. Har selv haft SL-D2. Måske er det automatikken, der er blevet lidt for følsomt med tiden. Husk også, at du skal have en pick up indgang på forstærkeren, altså en riia del. Du kan ikke bruge en linie indgang som cd, tuner osv.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Technics SL-Q2 indeholder en del mekanik - den er automatisk!

Er stødt på nogle stykker af den slags. Når mekanikken går i stykker afbrydes diverse kontakter m.v. internt og i værste fald sidder armen urokkeligt fast og signalet mutes. Kan være vanskeligt at løse.

Nogle er begejstrede for al den automatik - jeg foretrækker en rent manuel "håndbetjent", hvor der ikke er så meget som kan gå i stykker. 


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 14 Oktober 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Gå efter en Thorens TD-318 MK-II
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
trutta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Clemensen2k skrev:
Og så er jeg stødt på 2 problemer:

Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved pladen, men kører selv på plads !?

Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget.

Hvis der er en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl.
rødvin.

Du siger bare til



__________________
Mvh Trutta
Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 15 Oktober 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

trutta skrev:

Clemensen2k skrev:
Og så er jeg stødt på 2 problemer: Armen på afspilleren vil ikke blive nede ved
pladen, men kører selv på plads !? Der er ikke hul igennem, og jeg er ret sikker på, at maskinen ikke fejler noget. Hvis der er
en venlig sjæl i Kolding el. omegn som kan/vil komme forbi og kigge på den, giver jeg en kasse bajere el. en god fl. rødvin.


Du siger bare til



God stil

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
trutta
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 04 November 2011 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Fik du styr på de Clemmensen?

__________________
Mvh Trutta
Til top Vis trutta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trutta
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes