Det lyder ganske billigt. jeg brugte dem kun til 3000hz og delte dem med 24db digitalt filter. så det bliver nok svært at
sammenligne
Hvordan de komme til at virke i dipol, skal jeg heller ikke kunne sige. jeg havde dem i et lukket cylindrisk kammer, på ca 9
liter per enhed, for at undgå unødigt overtryk bag membranen.
jeg fandt nogle brugte Accuton 5". Mindes de hedder T8-82 eller noget i den stil. Dem er jeg helt pjattede med. de er så
sprængfyldte af detaljer, klarhed, dynamik og uforvrænget lytteglæde, at jeg slet ikke kan se mig selv bruge andet
fremover. Ihvertfald som jeg ser det lige nu. Man kan jo skifte mening en dag... hvis det lykkedes mig at høre en noget
bedre et sted.
Måske det skyldes mit aktive groundsound, at jeg kan få dem til at spille som de gør. For mange har jo klaget over at netop
accuton er kolde og kliniske... det oplever jeg overhovdet ikke. Jeg syntes faktisk at papmellemtoner er lukkede, mudrede
og kedelige at lytte på. og til sammenligning har jeg prøvet alle mulige kevlar, pap og metalmembraner. fra f.eks SS
illuminator, SS revelator, vifa, seas excel, SB og aerogel/kevlar fra Audax. Det skal dog siges at Seas' Excel kom tæt på. det
er en rigtig god enhed. Men igen... det kommer MEGET an på hvordan man bruger den. Jeg køre jo 4-vejs aktivt og skal
derfor bruge en reel mellemtone og ikke noget som skal gå "dybt". Desuden kan jeg lave nogle filtertyper med mit filter,
som mange aldrig har prøvet, og derfor er det svært for mig at sammenligne det med noget som giver mening for de fleste.
Derudover kommer det igen an på hvad man kan lide. f.eks betyder lytterummet helt vildt meget.. så det kan være at SB
lyder fantastisk hos dig, og i din konstruktion