Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: James Blake - vild bas! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hey folks,

Købte i lørdags dobbelt-Lp'en med James Blake.
Mest fordi hittet "Limit to your love" synes jeg var tilstrækkelig eksperimenterende til at der var håb.


Manden er jo gal!!! ca. 1 minut inde eller sådan deromkring modulerer han en dyb bas med en vel omkring 15-20 Hz. Dette
bevirkede at gulvet, sofaen og andre løse genstande..... mærkbart blev sat i vibrationer. Sikke dog en dejlig oplevelse.

Chokket jeg fik kan vel bedst beskrives som en blanding af fryd, angst og beundring(for hvad mine små spiller kan yde i
bassen).

Dette nummer har jeg jo hørt mange gange i bilen, men der kommer bassen ganske enkelt ikke igennem og måske endda
at Dr filtrerer dette frekvensområde helt væk, det skal simpelthen opleves!

Iøvrigt er resten af dobbeltalbumet fantastisk. Han spiller og synger alt selv, godt blandet med rene synt-lyde.

Meget store anbefalinger herfra.

Ved ikke om dette gælder for CD'en da jeg ikke har sådan noget smuds

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
JRolLbs
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 234
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Det gør sig i høj grad også gældende for CD'en - fantastisk skive. Skynd dig også at erhverve dig hans nye EP "Enough Thunder", hvor bla.a. Bon Iver leger med.
Til top Vis JRolLbs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRolLbs
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Kan godt se ideen med at koble Bon Iver sammen med J Blake :O)

Måske skulle man begive sig ind i Fona-2000 igen
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?

__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?

Ikke min kop the, jeg synes faktisk nummeret er elendigt , men ok hver sin smag.

Man skuler sgu'dda lidt over på sine TL'ere :)

..........  og samler så diverse nedfaldne genstande op igen

(Hvorfor ligger det her egentligt under rubrikken pladespillere ?)

 

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?



Davs gamle dreng LOL

Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).

Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

janils skrev:
Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt
elektro hip hop?


Ikke min kop the, jeg synes faktisk nummeret er elendigt , men ok hver sin smag.


Man skuler sgu'dda lidt over på sine TL'ere :)


..........  og samler så diverse nedfaldne genstande op igen


(Hvorfor ligger det her egentligt under rubrikken pladespillere ?)


 


 


Jeg kunne ikke finde noget om musik, måske jeg ikke har kigget godt nok efter.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Vil lige til mit "forsvar" sige at de andre numre er mere interessante.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 363
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Vil lige til mit "forsvar" sige at de andre numre er mere interessante.

Kender overhovedet ikke manden eller andre numre, men det nummer lyder sgu' fantastisk! Kom øjeblikkeligt til at tænke på:

Aloe Blacc

http://www.youtube.com/watch?v=iR6oYX1D-0w

 

 



__________________
Ofte er godt nok mere end rigeligt!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det er et cover af faust og det hedder dub-steb.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

synes de der bølge-bas lyde er irriterende.. De er fysisk imponerende, men rent musikalsk kan jeg ikke se deres berettigelse..

I øvrigt har han en meget fedt og intens stemme..
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan
 
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Her er lyrikken til nummer 2 på skiven:

http://www.songlyrics.com/james-blake/i-never-learnt-to-shar e-lyrics/

Man skal være ret skæv for at kunne være med :)
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan
 
kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

ja man fatter ikke at man ikke bare sætter en tonegenerator på hvis man synes at sådan noget er så enormt interessant og fedt, og med en tonegenerator kan man endda hører det lige så længe man orker det.
Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd
 
pof@
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 941
Sendt: 08 November 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
janils skrev:
Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro hip hop?



Davs gamle dreng LOL

Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).

Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.

mvh. Asger

Laurie Anderson?
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 08 November 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:

Mercury skrev:
janils skrev:
Hvilken slags musik er det?  Pop, blues, jazz, eller noget moderne forfærdeligt elektro
hip hop?



Davs gamle dreng LOL

Når jeg lytter til det ja så trækker det paralleller til Lori Anderson med en nærmest filmagtig opbygning af lyd(billedet).

Men Jan du er meget velkommen til at kigge forbi eller sågar blive hentet hvis du altså vil hjælpe mig med at måle
gangkonstans på pladespilleren. Så kan du jo opleve det.

mvh. Asger
<span style="font-style: italic;">Laurie</span> Anderson?


Ja, en gang imellem staver jeg ligesom lottotallene, helt tilfældigt.....
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Roky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1974
Sendt: 08 November 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hørte på et tidspunkt i p3 at han havde lavet nummeret, som en slags test for hvor godt/dybt diskotekernes anlæg spiller.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt den CD for et stykke tid siden, og jeg må sige at jeg ALDRIG er blevet så overrasket

Syntes det er noget af det værste jeg nogensinde har lagt øre til

Sådan er det jo med smag og (ube)behag


__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes