| Forfatter |
|
El Dueño Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg overvejer at opgradere mine front højtalere i min hjemmebio. Jeg har på nuværende tidspunkt 5 kompakte Dali Stile højtalere hele vejen rundt.
Jeg har en Denon AVR 1911 receiver. Jeg er ikke helt sikkert på, hvor store højtalere den vil kunne trække? Ifølge HIFI klubben har den følgende opgivelser:
Udgangseffekt 8 ohm : 7 x 90 watt (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000 Hz, 0,05 forvrængning) 7 x 125 watt i 6 ohm (kont. effekt, 2 kanaler i drift, 1 kHz, 0,7% forvrængning) 7 x 163 watt i 6 ohm (IEC, 1 kHz, 1 kanal i drift)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke for at ødelægge det hele.
men jeg ville kigge på en anden forstærker istedet for...
alle de effekter du skriver de viser ikke noget særligt, for man kommer sjældent over 1 watt når man spille højst - dog betyder
headroom meget.
men jeg ville opgradere forstærkeren hvis jeg var dig...
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 870
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
El Dueño Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar :) Jeg var ikke klar over, at min receiver var "så dårlig" ;-) Jeg har desværre ikke lige i tankerne at skifte min forstærker nu.. Men måske når jeg er færdig med studierne.
Jeg vil ikke kunne tilslutte nogle mindre gulvhøjtalere såsom Dali lektor 6 eller lign?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, det kan du da godt. Der burde da ikke være noget problem i at trække de nævnte højttalere. Når pengene er der, kan du så købe en anden receiver, hvis du mener det vil være nødvendigt. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da fin nok til hverdags brug, og kan sagtens spille et par Lektor 6 op.
Egentlig synes jeg at folk lige skal slappe lidt af, når der nogen der spørger om råd på deres udstyr. Ofte er svaret at det er noget billigt l**t de har, og det skal bare skiftes.
Det er ikke alle der har råd til at bruge 50.000kr på anlæg. Der findes også dem der synes at en Denon1311 spiller hammer godt, og den løser deres behov.
Jeg ville nok kigge på et par Evidence hvis jeg var på jagt igen.. Husk du får meget for pengene brugt.
mvh. johnny
Som godt kan leve med alt ikke er spitzenklasse.. ;-)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
johnny k skrev:
Den er da fin nok til hverdags brug, og kan sagtens spille et par Lektor 6 op.
Egentlig synes jeg at folk lige skal slappe lidt af, når der nogen der spørger om råd på deres udstyr. Ofte er svaret at det
er noget billigt l**t de har, og det skal bare skiftes.
Det er ikke alle der har råd til at bruge 50.000kr på anlæg. Der findes også dem der synes at en Denon1311 spiller
hammer godt, og den løser deres behov.
Jeg ville nok kigge på et par Evidence hvis jeg var på jagt igen.. Husk du får meget for pengene brugt.
mvh. johnny
Som godt kan leve med alt ikke er spitzenklasse.. ;-) |
|
|
Rolig nu...
jeg foreslår trådstarter at kigge på en anden forstærker istedet for andre højtalere - for det vil han få mest ud af...
Simpelthen med det agument at han burde starte ved det svageste led.
Ja der findes meget l**t i nogens øje - men i andres er det helt fedt... Sådan er det..
for mig drejer det sig om lydoplevelsen - og det har taget mig de sidste 15 år at komme dertil hvor jeg er nu og ja
efterhånden er grejet blevet dyre...
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din receiver er mere end fin. Den er efter min mening god og rigelig til at trække de fleste forbrugerhøjttalere uden at
forringe deres lydkvalitet. Og du kan bi-ampe dine fronter med den så du kan smide et par B&W DM683 på også, som jeg
personligt synes lyder bedre end Dali's Lektor 6 og Ikon 6. Har hørt dem alle 3 for nyligt i klubben. Hvis du kan "nøjes" med
at købe brugt så ville jeg anbefale følgende (fra god til bedre).
B&W DM603
B&W DM604
B&W DM603 S2
B&W DM604 S2
B&W DM603 S3
B&W DM604 S3
B&W DM683
Der er ikke voldsom meget forskel på dem, men den største forskel er mellem S2 og S3 (bassen), og S3 og den nyeste
serie (mellemtonen).
__________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nok heller ikke se ideen i at problematisere en komponent i stedet for at svare på spørgsmålet.
Ifl. hvor "store" højttalere de kan trække kan du bl.a. holde øje med hvor følsomme højttalerne er - der findes højttalere som
kræver meget begrænset effekt for at kunne spille rent og højt - et af mærkerne er klipsch - som også kan fungere rigtig godt i
en hjemmebiograf
Jeg ville pege på et par Klipsch RF62-II som de bl.a. (mærkeligt nok) sælger i elgiganten til 3999,- pr. stk.
Prøv at læs denne anmeldelse fra Lyd & Bilde i Norge - http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkII .
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maximillian
Er det disse du tænker på? De er gode.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 20 Oktober 2011 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg finder dem her i elgiganten - http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/R F62MKII/klipsch-gulvhojtaler
og igen jeg synes testen virker lovende - http://www.lydogbilde.no/test/klipsch-rf62-mkII
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du bor i Østjylland, burde du tage til Århus og lytte til Monitor Audio hos Tape Connection. Der får man sindssygt meget for pengene, især deres BX-serie er fremragende til surround.
|
| Til top |
|
| |
thiemer Forum Bruger


Bruger siden: 30 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Denon AVR 1911 , den spiller godt efter prisen, men det er da klart at har man kassen kan man altid finde noget der er bedre, jeg har et klipsch 5,1 setup på min og der er knald på , det kan virkelig rykke, både til musik og film, du kan "nøjes" med de mindste klipsch til 999,- stk. og så sætte en 10" el. 12" sub på , så køre det for dig, men de er ikke samme lyd som en dali, den er meget direkte, så jeg ville forslå at du prøver at lytte til dem først, nu ved jeg ikke om elgiganten har dem på hylden,det er vidst kun pr.bestilling , så prøv at kikke efter nogle brugt og hør dem først.
det er ikke alle der er hifi snobber - det handler jo om at nyde det man har. __________________ Thiemer
Rigtig lyd får smilet frem.
|
| Til top |
|
| |
johnny k Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
thiemer skrev:
|
Jeg har selv en Denon AVR 1911 , den spiller godt efter prisen, men det er da klart at har man kassen kan man altid finde noget der er bedre, jeg har et klipsch 5,1 setup på min og der er knald på , det kan virkelig rykke, både til musik og film, du kan "nøjes" med de mindste klipsch til 999,- stk. og så sætte en 10" el. 12" sub på , så køre det for dig, men de er ikke samme lyd som en dali, den er meget direkte, så jeg ville forslå at du prøver at lytte til dem først, nu ved jeg ikke om elgiganten har dem på hylden,det er vidst kun pr.bestilling , så prøv at kikke efter nogle brugt og hør dem først.
det er ikke alle der er hifi snobber - det handler jo om at nyde det man har.
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Denon Avr-2105 som har samme effektopgivelse som din Avr 1911, og den har kortvarigt trukket et sæt Dali 850, et sæt mindre gulvhøjttalere, en center, samt nogle reol højttalere samtidigt under en demo af Master and Commandor. Det gik meget fint, selv ved høj lydstyrke, dog vil jeg ikke anbefale sådan en belastning over en længere periode. Derfor tror jeg ikke du vil få problemer, bare sørg for at forstærkeren ikke bliver for varm, det har jeg nemlig brændt en udgang af på min ved.
Ellers vil jeg umiddelbart tilslutte mig dem der nævner Klipsch, jeg har selv hørt en lille gulvmodel engang med en 6½" bas/mellemtone. Den lille højttalere spillede ved moderat niveau, som en stor højttaler med 8" basser, meget dynamisk, og meget lette at trække grundet en høj følsomhed.
Og hvis du skulle få brug for mere effekt på et tidspunkt mener jeg din Denon har preout, og så er det bare at få fat i en effektforstærker.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 870
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Og hvis du skulle få brug for mere effekt på et tidspunkt mener jeg din Denon har preout, og så er det bare at få fat i en effektforstærker.
|
|
|
1911 har desværre ikke preout.
|
| Til top |
|
| |