Forfatter |
|
madskruse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 349
|
Sendt: 05 April 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et basproblem! Hver gang jeg spiller lidt bas, så kører den igennem hele huset! Kraftigt! Det larmer meget i de nærtliggende rum. Jeg har derfor prøvet at købe nogle "Pulsar Points" fødder til subwooferen, men det virkede ikke på basproblem. Jeg har desuden prøvet at rykke rundt på subwooferen, igen uden virkning!
Hvad gør jeg? Skal jeg hænge nogle plader op på væggene? Købe nogle tunge stedplader til under subben..og ovenpå?
Bare lige så I ved det, så har jeg gulvtæppe, mange møbler og gipsvægge...
Håber I kan hjælpe!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 05 April 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror svaret ligger i gipsvægene... De dæmper ikke så godt.
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 05 April 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet pulsar points og de virkede ikke på den resonans som højtaleren viderefører i gulvet. Du kan læse de sidste sider i min signatur om hvad den endelige løsning blev. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 05 April 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SD fødder vil evt. kunne afhjælpe problemet.
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 05 April 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også prøve at smide en haveflisen under subben og så om det taget noget af problemet. det kan selvfølgelig også være hele rummet den er gal med. Men prøv noget forskellig afkobling fra den nærmeste pusher, og så om ikke der er noget der giver pote. __________________
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har for meget bas, må du justere på din sub-enhed. Behøver du den overhovedet for at fylde dit lytterum med vellyd???
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
En haveflise under fætteren, det er der ild i, det hjalp hjemme hos mig. Det er
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bas er nu engang indrettet sådan, på grund af lang bølgelængde, at det går igennem almindelige vægge. Der skal tunge materialer (og meget af det) til at stoppe bas lydbølger. Du kæmper mod en naturlov, som er svær at gøre ret meget ved. Basbølgerne vil også få vægge og mure til at svinge med i resonans, specielt når en subwoofer er involveret. Derfor kan bas ofte høres kraftigt flere rum, lejligheder eller etager fra kilden. For et par uger siden holdt en af vore venner fest to etager over os. Bassen vandrede "langs" den ene væg ned til os og underholdt os i timevis. Jeg gik for sjov op ad trappen - jeg synes basudbredelse er et vældigt interessant fænomen - og først helt oppe ved deres entredør var bassen ligeså kraftig som nede hos os. Et andet eksempel: Min mors meget stille bil, som man dårligt kan høre to meter væk, genererer resonanser, som får hele rummet til at vibrere på fjerde sal hos en bekendt i huset, men ikke på nogen af de andre etager nedenunder.
Held og lykke med dette svære projekt. Skriv, hvad du har gjort, hvis du får det løst. Jeg vil også rigtigt gerne kunne spille højt på mine store Snell'er, men har måttet opgive det, fordi jeg bor i lejlighed.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I går var jeg ude for at lede efter fødder... efter at have set på nogle forskellige, besluttede jeg mig for at købe nogle Holfi SB-XL-feet. Jeg har lige fået dem prøvet...jesus, det hjalp.
Jeg aftalte med min storebror at han skulle sidde på sit værelse (ved siden af mit) og så høre efter en basrumlen. Jeg skruede vildt op for bassen, men han kunne stort set intet høre, bare en svag svag rumlen.
Jeg troede ikke selv at nogle små gummiplader skulle kunne hjælpe så meget...men damn, det gjorde de! Og så for 299,-
Selv om jeg ikke er den store fan af Hifiklubben (mildest talt - pga. altid dårlig service!), så vil jeg alligevel sige at man kan købe fødderne der!
Sååå...jeg fik løst mit problem! Tak for hjælpen med hensyn til fødderne! Jeg prøver også lige men en stor flise, så skriver jeg lige tilbage! tak!
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange fødder får man for 299,-??? -tænkt' på at jeg må ha mig så'n et par til mine højttalere.. -er det alle hifiklubber som har dem?
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var rart at høre at du fandt en løsning. Sommetider er det de små ting der løser problemet, og i dette tilfælde var det jo billigt sluppet.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
madskruse Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo altid dejligt når man slipper billigt! Havde sat ca. 1000kr af til det... pga. tvang fra resten af familien. Hehe...
Du får 8stk i hver pakke. De fås i 2 modeller alt efter vægten på højttaleren, 15-25kg eller over 25kg. Den "tunge" model som jeg købte koster 299kr, og den "lette" vist nok 249kr.
Jeg ved ikke om alle hifiklubber har dem, men "Gammelkongevej på Frederiksberg" har dem. Mon ikke de andre forretninger har dem?
De virker som god kvalitet, men spurgte alligevel om de ikke ville synke sammen ( for dem som ikke ved det, så er Holfi fødderne nogle ca. ½cm tykke stykker gummi) , og ekspedienten sagde at det var meningen...men nu må vi jo se!
Bare fyr løs hvis I har nogle spørgsmål til dem...
MVH
Mads
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 07 April 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
madskruse skrev:
Du får 8stk i hver pakke. De fås i 2 modeller alt efter vægten på højttaleren, 15-25kg eller over 25kg. Den "tunge" model som jeg købte koster 299kr, og den "lette" vist nok 249kr.
Bare fyr løs hvis I har nogle spørgsmål til dem...
MVH Mads |
|
|
Skal højttaler vægten passe til fødderne???..jeg mener, de absorberer vel bedre dem som ta'r højttalere på over 25 kg.??..
Mine højttalere står på så'n en stander, og på standeren er der spikes -hvordan skal jeg så montere disse fødder?.. -jeg kunne forstille mig at jeg skal pille spikesene af og indsætte fødderne istedet. -eller at jeg under spikesene skal sætte en flise og under flisen skal skum-fødderne være?
Kunne selvfølgelig også bare spørge i hifiklubben, men den nærmeste ligger 32km. fra hvor jeg bor (men går i skole inde på frederiksberg, så det er ik så stort et problem...men der er jo ferie lige nu såe' )
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|