| Sendt: 05 April 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ønsker at skifte mine gamle baghøjtalere ud (nogle sølle Jamo-højtalere fra konfirmationsanlægget). Mit surround-setup består af Dali 850 i front, Dali C1000 center samt en Yamaha YST-800 subwoofer.
Jeg har haft kig på Dali's nye Concept 2 højtaler (synes selv den spiller glimrende - prisniveauet taget i betragtning, og anmeldelserne er utrolig positive), men der er dog et problem - den leveres ikke i sort (siger Hifi-klubben - har ikke fået svar på min henvendelse til Dali), hvilket er et ufravigeligt krav!
Mine spørgsmål er som følger:
Bør jeg vælge en højtalere fra Dali i et forsøg på at opnå den samme "lyd" i mine højtalere, eller er det ikke så vigtigt, hvorvidt højtalerne er fra samme producent?
Udover Concept 2 har jeg kigget på Dali Blue 2002, synes selv de spiller udemærket, men har ikke været i stand til at finde supplerende anmeldelser. Er de noget værd?
Sideløbende med mit valg af nye baghøjtalere har jeg også skullet finde nye højtalere til pc'en/kontoret. Her er valget faldet på B&Ws 600 S3, som jeg er blevet ret vild med. Ville disse højtalere passe ind i ovenstående surround-setup?
Hvilke højtalere vil I anbefale (også udover de her nævnte - prisniveau max DKK 1500,-/stk.)?
På forhånd tak for hjælpen.
|