Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: S-lyde (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej med Jer.

Jeg har købt et par brugte BW DM600S3 reolhøjttalere. De sidder på en HK 100W forstærker af nyere dato. Min CD er også
HK model 970. Signalkabler mellem CD og amp er et Tara Labs til omkring en tudse, ca 5 år gl. Mine ht kabler er nyindkøbte
Van Den Hul CS122 2x2m.

De små BW,ere spiller fint og åbent og godt med hul igennem, taget i betragtning at det ikke er dyrt grej sæføli.

MEN! Jeg har de "grimmeste" sss lyde, især ved kvindestemmer feks den nye Beth Hart - og jeg synes diskanten er lidt mere
"metallisk" betonet end godt er. Jeg kommer fra et sæt Castle Richmond 3i højttalere, som desværre led en kedelig skæbne,
da knægten holdt fest

Jeg har prøvet at bruge mine gamle kobber ht kabler, men ssss lydene er der stadig. Er det mon kombinationen af BW og
Harman?? Jeg har læst test af de små BW,ere og de klarer sig fint - ingen nævner ssssss lyde intet om den "metaliske"
diskant - er det bare fordi jeg er vant til mine gamle Castle med tekstil diskant?

Nogle forslag? Jeg er på nippet til at finde nogle andre små højttalere - feks den lille System Audio Saxo 1.

Prikken over i,et var foreleden, da en min gode ven, som ikke har et klap forstand på HI-FI sagde, lyden det ikke lidt
metallisk!!

mvh martin
Mange tak!
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

kik lidt på dit signal kabel mellem din cd og forstærker, det kan være du kan hændte noget hjem der ved at prøve andre modeller der også
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

vend dit powerkabel 180grader til din forstærker og lyt ,det kan være det hjælper.Dette kneb kan du også bruge på din cd afspiller , det er gratis at tweake sit anlæg.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det sæføli også en mulighed, tak. Forslag til musikalske signalkabler uden s lyde? :-)

mvh martin
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Tak til Madmax - et navn som ikke synes tilfældigt! Jeg prøver om "Kejserens nye klæder" kan hjælpe

mvh martin
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at det er "Kejserens nye klæder" det virker her , det gælder om at få den rette netpolaritet , der er 0 og 1 i stikkontakten og hvis den vender forkert kan det give et fladt stereo billede og en skarplyd.

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er allerede igang med at teste, uanset om du tager pis på mig eller ej :-) og jeg sætter pris på din hjælp.

mvh martin
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Du kan typisk mærke det på din forstærker , hvis du køre din finger hen over fronten hvis du mærker en summen skal du vende stikket summen skal være et minimum, det virke kun hvis din forstærker har en metal eller aluminium som front.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3160
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Andre højttalerkabler kan måske rette lidt op på sagen, de øvrige forslag i tråden tror jeg ikke er til den store hjælp, men
forsøg endelig

Jeg har haft held til at dæmpe min diskant lidt med fx et sæt Xindak SC-01 kabler. De er endda til at betale med en retail pris
omkring 650 kr sættet.

Hvis ikke du kan tweake dig ud af det med nye kabler, så er det sandsynligvis et skidt match mellem forstærker og højttaler,
eller CD-afspilleren sekundært for den sag skyld.

__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har prøvet at vende 220V stik - og sssss lyderne bliver bare ved i en uendelighed. Jeg vil prøve at investere i et bedre
signal kabel - det kan man jo altid bruge i et andet setup. Og ellers, enten ny forst eller nye højtt. Synes ellers de små BW,ere
spiller dejligt dynamisk, ja typisk BW lyd som jeg husker den fra "gamle dage".

Tak til Floe for dit besyv med

mvh martin
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Et tips fra Steen Duelund var at hænge et enkelt blad fra 2 eller 3 lags wc papir foran diskant-enheden (må ikke rører selve enheden), er et blad ikke nok så brug 2 eller måske tre.
Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd
 
hypnocenter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hvad med køkkenrulle, dobbelt lag papir, med ekstra suge effekt? Eller endnu bedre, et af konens Always utra thin!!

Og så dur lokumspapir kun til l**te højttalere!

AV!

mvh martin
Til top Vis hypnocenter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hypnocenter Besøg hypnocenter's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:

Du kan typisk mærke det på din forstærker , hvis du køre din finger hen over fronten hvis du mærker en summen skal du vende stikket summen skal være et minimum, det virke kun hvis din forstærker har en metal eller aluminium som front.

 

madmax

Man kan kun mærker det, hvis alle signal kabler ikke monteret. Ellers leder de til stel.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 869
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Betoningen af s-lyde i metaldiskanter skyldes en resonans i membran/svingspole. B&W har på et tidspunkt udviklet en speciel magnetisk olie som dæmper denne resonans. Uanset hvad du ellers skifter i dit anlæg så fjerner det ikke denne resonans.
Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Er problemet i lige høj grad til stede når du spiller lavt som højt?

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du selv kan lodde, er dette et fund til prisen, det eneste sølvkabel jeg nogensinde har hørt, som i de fleste set-up´s har varm, analog lyd med totalt sort (læs stille) baggrund

http://hificable.dk/produkter/8-signalkabel/18-vdh-d-502-hyb rid-signalkabel/

 



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Mon ikke forklaringen er ganske simpel: Du kan ikke lide lyden af metaldiskanter? Det er du ikke ene om.

Du kan evt. prøve at vinkle højttalerne ud eller dæmpe rummet mere. Men ssss vil nok genere dig indtil du skifter højttalerne.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 186
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja skift højtalerne.

Grunden til at jeg aldrig vælger B&W er deres metal diskanter. Skal man have alle detaljer med så hedder det bånd diskanter.
Kan man leve med mindre så hedder det soft dome. Men det er så også til at holde ud at høre på ligesom bånd, bare uden den
helt fine lyd.... Men bånd koster også. man kan ikke få alt. For få menneske penge ;-)

Held og lykke med et skiftet.... ;-)

Go dag
Klaus



Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

lad være med at bruge så meget af budgettet på kabler. Dine kabler er alt for dyre i forhold til dine ht.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 726
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der for kabel-manien her på siden for tiden?
Kan man ikke lide lyden af sit anlæg, er det højst sandsynligt rummet eller højttaleren der er problemet. Derefter effekt/pre.
Kablerne vil aldrig kunne lave så meget om i lyden, at det kan redde en lyd man ikke bryder som om, til noget man bryder sig
om.

Jeg havde lidt spidse s-lyde hos mig, hvilket ny effektforstærker løste. Men tror nu også synderen hos dig, er højttaleren.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes