Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector Si3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Qass
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hej der,

Nu begynder det at være alvor - mine Gamut L3'ere står for udskiftning.

Var nede og få en demo af Audiovector Si3 Avangarde Arreté og fy dog der er hul igennem på mellemtone og diskant - er der nogen der har erfaring med disse i et rent transistor set-up - også i forhold til andre højtalere.

Mvh.

Til top Vis Qass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qass
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Behold dine L3er, jeg anser dem for at være et noget mere harmonisk valg. Der er manger der sikkert er glade for deres AVer man der er også rigtig mange der gerne vil sælge dem igen da de er meget pågående i deres spille stil som de går kolde i på den lange bane.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 784
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 04:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kan tilslutte mig dan a.  jeg har selv været ejer af audiovector S3Avantgarde gennem et par år..sålænge man spiller moderat nivue  så er det er super dejlig højtttaler.. men kommer der volum bagved  så bliver det lidt skinger

men rigtig der er en mellem tone  som ikke mange andre lever i den prisklasse...men kan du li dens mellem tone  så synes jeg du skulle prøve at låne Signature med hjem  en højttaler som er så meget mere behalige at lytte til  specielt på transistor   jeg spillede selv på signature til sidst og var meget mere glad for den

Jeg blev snydt i starten af den åbenhed der er i Avantgarde  jeg havde det som du beskriver..

Jeg har Primare i 30ere serien  det ligger lidt til den varme side  et rigtig stømstærkt system med kontrol over højttalerne

Om du skal beholde dine L3 eller prøve  AV`s HT tja  prøv at låne et sæt med hjem  bedste råd

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 137
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Har selv haft et par mi1 avantgarde fra audiovector - og de er meget følsomme ift. valg af forstærker (og også kabler). Endte
selv med Naim grej og "mørkt lydende" kabler - det gav en fantastisk balance og endte med at være ret harmonisk - tror dog
generelt det er meget lettere at få et godt resultat med deres signature modeller.
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

 

 

Det er jo sådan med nogle analytiske højttalere at de imponerer i starten. Nøøøj hvor er der detaljer, opløsning, stemmer står klokkeklart og rent i lydbilledet. Med med tiden oplever man mere det som betoninger og lyttetrættende tendenser. Har selv været møllen igennem med pling ding højttalere og det vinder ikke på den lange bane. En homogen lyd hvor musikalitet , en anstrøg at varme, fyldig mellemtone og det organiske i musikken. Det er her man får de største musikalske oplevelser. Man kan sætte det ene stykke musik på og bare sidde at nyde musikken uden betoninger. Det skal være letflydende, svinge og detaljerne er der, men bare uden betoninger på øret. AV er en af de højttalere som bare ikke er min kop te og bliver det aldrig. Kan ikke klare betoninger.   D.vs anmasende diskant og en mellemtone som stikker hovedet for langt frem.



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Qass
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej,

mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.

Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.

Mvh.

Til top Vis Qass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qass
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3923
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Qass skrev:

Hej,

mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.

Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.

Mvh.

Disse har jeg hørt nogle gange, de er rigtig fede men de koster også http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2316&zoneid=3

Du skal nok kigge i udlandet hvis du vil finde et sæt brugt.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Qass skrev:

Hej,

mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.

Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.

Mvh.

Har du prøvet med et par subwoofere på dine gamut?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
ludom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 08 November 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Har selv S3 Avantgarde og kan godt genkende det den bliver kritiseret for.. MEN efter at jeg opgraderede mit effekttrin til en Linn Akurate 4200, er det lidt skingre forsvundet.

Inden jeg besluttede mig for Linn havde jeg mulighed for en direkte sammenligning med Naim, som i mine øre er al for skinger og intens til mig. Naim gav mig den der fornemmelse af "slap-dog-af" hvorimod Linn var meget mere tilbage-lænet, indbydende og med masser af krop.

Det der imponerede mig mest med Linn, var al den bas der pludselig kom ud af højtaleren.

Men smag og behag er som bekendt meget forskellig, hvorfor du efter min mening ikke skal opgive S3 endnu..

/Morten



__________________
Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
Til top Vis ludom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludom
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes