Emne: ESS Sabre 9018 vs Wolfson WM8741?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
AT0MAC Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har idag en NAD C565 CD-afspiller, en NAD C165 pre-amp med et VDH The First kabel imellem som jeg alt sammen bruger
som hovedtelefon setup.
Derudover har jeg også en Arcam rDAC fra min PC og ned i pre-amp til når jeg hører musik den vej fra.
Har idag fået øje på et ret interessant produkt fra AudioLab, den der hedder 8200CDQ som faktisk ville kunne erstatte hele min
stak af Hi-Fi produkter!! En ret interessant tanke, hvis det altså ville give en forbedring...
Mest af alt er jeg interesseret i at høre, hvordan lyder en ESS Sabre 9018 kontra en Wolfson WM8741 chip?
Er der evt. nogen som har en 8200CD, en 8200DQ eller en 8200CDQ og vil fortælle lidt om hvordan de lyder??
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget, så lydt på apparaterne, og vælg, og lad være at tænke på hvad der er inden i.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanonlyd, sikke´ noget sludder .
Har selv experimeneret i lang tid med alt fra TDA1541-43, CS4390-96-98, AK4393, PCM1794-98 m.m. Ta´r du en "voltage out DAC" med samme receiverkreds og samme kvalitet udenomskomponenter, spiller de allesammen vidt forskelligt, BASTA . Det eneste, du har ret i, er at ATOMAC bør lytte sig frem til det, han bedst kan li´, og glemme alt om, hvad der sidder indeni kassen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Kanonlyd, sikke´ noget sludder .
Har selv experimeneret i lang tid med alt fra TDA1541-43, CS4390-96-98, AK4393, PCM1794-98 m.m. Ta´r du en "voltage out DAC" med samme receiverkreds og samme kvalitet udenomskomponenter, spiller de allesammen vidt forskelligt, BASTA . Det eneste, du har ret i, er at ATOMAC bør lytte sig frem til det, han bedst kan li´, og glemme alt om, hvad der sidder indeni kassen  . |
|
|
Jeg mener ikke at have sagt at der ikke er forskel på kredsene, det jeg har sagt er at det ikke er det afgørende for det samlede resultat.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
CITAT:"Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget"CITAT SLUT.
Undskyld, ikke for at ordkløve, men det kan jeg altså kun forstå som du mener, at det er udenomskomp. og ikke kredsen der er afgørende for lyden. Kan være at andre også har forstået din melding på samme vis?????? __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
CITAT:"Det er ikke valget af kreds der er afgørende for lyden, det er implementeringen, alt det der udenom kredsen som betyder noget"CITAT SLUT.
Undskyld, ikke for at ordkløve, men det kan jeg altså kun forstå som du mener, at det er udenomskomp. og ikke kredsen der er afgørende for lyden. Kan være at andre også har forstået din melding på samme vis?????? |
|
|
Ja Korrekt forstået.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|