Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: QLN 606 vs. B&W DM604 (s2)? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 01 November 2011 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er der nogen (med evt. erfaring) der kan give en sammenligning af lyden af disse højttalere. Jeg har selv hørt DM604 og
DM604 s2, men har ikke mulighed for at høre QLN 606'eren.

Har nemlig indsnævret søgningen efter nye højttalere til én af de 3 modeller.

Har hørt nogle QLN Qubic 222 hos en kammerat med Cambridge Audio Atac 3 stereo amp. og synes denne kombination lød
rigtig lækkert, men en smule til den dårlige side i de lyse/høje toner (detaljegraden). Så hvis QLN 606 lyder lige så godt som
Qubic'en, med evt. forbedret diskant så er det den jeg hælder til (er 606'eren også lavet af Mats?).

Jeg skulle måske tilføje at jeg godt kan lide lydstilen fra QLN Qubic 222, den 80'er-agtige lyd som er blød og varm med
dybde og fylde. Dog kunne jeg som sagt godt tænke mig en forbedret diskant med bedre detaljegrad (ikke højere eller
lavere).

Jeg takker mange gange!

Hessi

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 01 November 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Ingen der kan sammenligne ovenstående højttalere?

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 November 2011 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Min personlige erfaring siger mig at QLN er dybt undervurderet. Kunne du lige lyden fra Qubic 222 synes jeg du skulle hoppe på
det mærke. Enig i din erfaring med en anelse mangel på detaljer, men til gengæld giver de fodtramp og spilleglæde i timevis
uden lyttetræthed.. Dine ører bestemmer..

God jagt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 02 November 2011 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Min personlige erfaring siger mig at QLN er dybt undervurderet. Kunne du lige lyden fra Qubic 222 synes jeg
du skulle hoppe på
det mærke. Enig i din erfaring med en anelse mangel på detaljer, men til gengæld giver de fodtramp og spilleglæde i timevis
uden lyttetræthed.. Dine ører bestemmer..

God jagt.


Hælder også meget til de QLN 606'er... Tror det bliver enten QLN 604'ere eller 606'ere.

Nice brugerbillede iøvrigt... Men det er da ikke hendes øre det dér.

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 02 November 2011 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Nej jeg er egentlig heller ikke sikker på hvad hun har gang i, men kan nu godt lide billedet alligevel
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes