| Forfatter |
|
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg går og lurer lidt på et par B&W 685. De skal erstatte mine ikke alt for gode fronthøjtalere, som er hængt op på en væg med nogle beslag, der er boret ind bag i dem. På de nuværende højtalere er det intet problem, men hvad med 685'erne?
Kan man bore noget ind i dem uden at ødelægge noget, eller bliver det nødvendigt at hænge et par hylder op, de kan stå på?
Mvh Bo
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har hørt B&W 685 hænge på en væg, det er en meget dårlig ide de dør fuldstændigt lydmæssigt de skal stå på en stander med lidt luft omkring sig før de åbner op
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
685 kræver, som wiz påpeger, stabile standere og luft. Enver porøsitet under dem afliver ting fra lydbilledet. Taler af erfaring.
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv!
Jeg er meget begrænset ifht. hvordan jeg kan placere mine højtalere, så jeg er nok desværre nødt til at vente med at investere, til jeg flytter :-(
|
| Til top |
|
| |
Pumbas Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par Dm685, og de kommer med påmonterede beslag til ophængning. Det eneste man selv skal sørge for, er et par
solide skruer m. rawplugs. Så det ville være nemt at afprøve om det lydmæssigt lever op til dine forventninger.
Mvh.
Allan
|
| Til top |
|
| |
Pumbas Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg indser nu mit indlæg kunne fortolkes som en salgsannonce, og det var ikke meningen.
Jeg har ikke selv prøvet at hænge dem på væggen, men eftersom B&W selv har monteret beslag til dette formål, samt at baflen
sidder på fronten, kan jeg ikke forstå det skulle lyde så forfærdeligt. Min viden omkring dette er dog ret begrænset.
Mvh.
Allan
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pumbas skrev:
Jeg indser nu mit indlæg kunne fortolkes som en salgsannonce, og det var ikke meningen.
Jeg har ikke selv prøvet at hænge dem på væggen, men eftersom B&W selv har monteret beslag til dette formål, samt at baflen
sidder på fronten, kan jeg ikke forstå det skulle lyde så forfærdeligt. Min viden omkring dette er dog ret begrænset.
Mvh.
Allan |
|
|
Øhm.... Baflen ér fronten.
|
| Til top |
|
| |
Pumbas Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det har du ret i  Jeg mente basporten. Undskylder evt. forvirring.
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er så, om jeg har mulighed for at prøve dem ophængt uden at købe dem :-)
Men det, jeg var mest bekymret for, var, om man kunne jorde skruer i dem uden at ramme delefilteret el.lign.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er grunden til, at de skal på stativer, når nu basporten sidder på fronten?
Hvis det har noget at gøre med, at lyden bouncer for meget på bagvæggen, har det så ikke også noget at sige, hvilket materiale væggen er lavet af?
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger


Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er simpelthen intet stereoperspektiv, og ingen særlig god bas. Begge ting kommer væltende, når du monterer dem på stativ. Det er synd for så god ht., at hænge den op, når den nu ikke duer til det! Da du bor i Århus, ku' du jo aflægge Tape Connection besøg og lytte til Monitor Audio BX2, der også har basporten foran. Den er måske lidt mere tilgivende. Det er iøvrigt en aldeles fremragende ht. til en vanvittig lav pris.
mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne lige advare dig endnu engang: alle de kvaliteter B&W er berømte for, som i høj grad også sidder i denne
højtaler, vil simpelthen gå tabt. Dit lydbillede vil blive fladt. Jeg havde selv mine skruet stærkt op på en helt massiv betonvæg.
Der var ingen slinger i valsen og alt var stivet helt af. Alligevel lød den som en gammel, mørnet JBL højtaler fra firserne.
Bassen blævrede (når den viste sig) og det åbne lydbillede B&W er så fantastiske til, lukkede i som en østers. Der findes
højtalere som er konstrueret ti ophæng. Gå efter dem i stedet, for denne her er det bestemt ikke. Luft og tunge stativer -
nøgleordene.
|
| Til top |
|
| |
bobrinch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
| gammel, mørnet JBL højtaler fra firserne.
|
|
|
Hvilket er meget tæt på min nuværende situation :-) Men jeg må jo lytte til det overvældende flertal, som siger, at det lyder skidt. Når I taler om mere luft omkring højtaleren, hvor meget taler vi så om bagtil? 20-25 cm?
|
| Til top |
|
| |
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vanskeligt at sige da det afhænger af både rum størrelse og dæmpning af pågældende rum. du kan kun finde det optimale sted i rummet ved at prøve dig frem i dit rum dog vil jeg sige at de 20-25 cm nok er minimum til bagvæggen og 50 cm til sidevæggen, sådan cirka
|
| Til top |
|
| |