| Sendt: 09 November 2011 kl. 02:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kan godt lade sig gøre, umiddelbart - den eneste hurdle jeg kan se ved dét er at der kunne blive en anden balance mellem B&W´ernes basser og så de høje toner, idet der ikke vil være nogen regulering af lyd-styrken mellem disse. Og så skal du have fat i noget mere højtalerkabel, hehe. Men om der er noget at hente lydmæssigt, må være op til dig selv at afgøre. Men: Jeg gør det faktisk selv ! Her er mit setup: En Sony PS-3 med HDMI ind i en Denon 7,1 surround-receiver, herfra HDMI videre til Epson-fremviseren. Men det var lyden, det drejede sig om: Denon-receiveren driver direkte 4 surround-højttalere(Side L/R, AFT L/R) samt mellemtone/diskant i front-højttalerne(Dali 850)Det er det hele. Basserne i Dali 850 drives af en NAD 216THX effektforstærker, der er tilkoblet front-højttaler-linieudgangen på Denon-receiveren(Front L/R) Center-højttaler: Her har jeg 3, to små for neden og een større foroven. De drives af endnu en NAD 216THX. Signalet kommer fra Denon-receiverens center-linie-udgang, og via et phono-splitter stik fødes både venstre og højre kanal i center-forstærkeren. Den ene kanal driver de 2 små parallel-koblede centerhøjttalere, den anden kanal, den store centerhøjttaler. Grunden til dette center-setup er i øvrigt at jeg ønskede at talen kom fra midten af lærredet, ikke fra et sted under eller over. Jeg prøvede også med en centerhøjttaler bag lærredet - det duede SLET ikke ! God fornøjelse med det. VH Michael
__________________ Michael Kristensen
|