Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 01:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Første indtryk af min Panasonic AE 500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 05 April 2004 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Godaften

Her til aften fik jeg sat min Panasonic AE 500 til for første gang. Det er et midlertidigt setup med min billige United DVD til 450 kroner, SCART kabel til 30 kroner og fremvisning på en nymalet gul (i mangel af andet). Kæmpe billede på ca 3 meter x 1.2 meter. Vi så et Sopranos afsnit og Toy Story II. Jeg har ingen justeringer lavet overhovedet, bortset fra fokus.

Og billedet og oplevelsen sådan den første aften er jo fantastisk. Selv på en gul væg malet med almindelig Sadolin glans 5 så det rigtig godt ud. Jeg holdt et par lærredsprøver hen over til sammenligning og af en eller anden grund så det dårligere ud.

Jeg skriver mest det her, for at dem der ikke har projektorer måske kan få lyst til at få en ekstra oplevelse med sådan en. Prøv en derhjemme. Selv i et elendigt setup som ovenstående er det alle tiders.

Jeg er spændt på at se forbedringerne når jeg får sat min HTPC til med DVI, lavet lærred og justeret projektoren.

Til top Vis kimr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimr

DeNiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke kimr :)

Den er nemmerlig lækker.....

Til top Vis DeNiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DeNiro

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Ja tillykke også her fra , den bliver du garanteret glad for, det er jeg ihvertilfælde blevet for min Panny

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også have en  *snøft*
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

goxter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

er der nogen af jer der har erfaring med hvilken dvdafspiller der passer bedst til ptae-500 i prislejet 4-5000 min Nad 532 står nemlig for udskiftning og inden for kort tid regner jeg med at erhverve mig en ptae-500
Til top Vis goxter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af goxter

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

STORT tillykke

Det er rart at høre sådanne oplevelser med AE500, især fordi jeg har planer om at investere i netop denne model indenfor en lille måned, (hvis banken tillader)
Lad mig endelig høre nærmere når du får justeret...

hvad er det for noget lærred du har i tankerne? (næsten alt der er billigere end de 2700kr jeg ellers skal give for et lærred, har interesse)

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

super
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Sendt: 07 April 2004 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja har en Sony DVP-NS905 nu den kører over scart(rgb) men jeg vil meget gerne have fingrene i  den nye DVP-NS930 den skulle lige have det som jeg skal bruge både Progressive scan og Component out  har set den til små 2500 kr i tyskland hjemmekoster den vistnok ca 4000 kr

så den er jeg begyndt at spare op til

P.S det er ikke fordi billedet er dårligt på den anden men når man nu ved at det kan blive lige en anelse bedre såååå

Til top Vis super's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af super

kimr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Sendt: 07 April 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

goxter:

Hvis jeg havde 5.000 til en DVD ville jeg kraftigt overveje at købe en HTPC. Så har du både progressive scan, scalere til 1:1 og DVI udgang. Og derudover har du en PC. Smid theatertek (eller en anden afspiller) på den og køb en ATI remote wonder så kan du fjernstyre den selvom pcen står i et andet rum.

Witzel:

Jeg har købt noget "screen material" på ebay fra en der hedder "moakes". F.ex det her http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=3 0089&item=3806576419&rd=1

Det koster 25 USD plus 15 for at få det sendt til en US adresse. I alt ca 60 USD for at få det helt til Danmark. Han har så emailet mig en 10 siders udmærket vejledning i at bygge fastrammen. Jeg får det nok i næste uge.

Det der undrede mig mest var det kanon billede man kunne få lige "out of the box",- og så på en gul væg endda. Min kone spurgte hvorfor vi overhovedet skulle have et lærred.

Til top Vis kimr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimr

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes