Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Platform/Underlag til Subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 19 November 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg står i den situation jeg snart skal flytte i lejlighed. Derfor vil jeg gerne formindske de vibrationer min subwoofer afgiver for at genere underboen mindst muligt.

Jeg har forresten "Dali Lektor Sub"

Jeg har læst lidt om Auralex SubDude og Auralex Gramma. Nogen der har erfaringer med dem? Kan de købes i DK?

Andre muligheder?
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 19 November 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

jeg ville anbefale en ganske almindelig 40x40 flise :)

men self, hvis du ikke kan lide udseendet af dem ville jeg anbefale spikes eller VT Feet :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 19 November 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
jeg ville anbefale en ganske almindelig 40x40 flise :)

men self, hvis du ikke kan lide udseendet af dem ville jeg anbefale spikes eller VT Feet :)


En flise? Vil det dæmpe vibrationerne i gulvet? Der er allerede fødder på subben fra fabrikkens side..
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 19 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

en flise er meget tung og sørgere dermed for at bassvibrationerne bliver plantet i den istedet for gulvet :) ud over du dæmper
vibrationerne så slipper du også for at gulvet "svinger med", hvilket vil give dig en meget strammere bass.

det her trick virkede hammer godt på mine højtalere :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Spikes vil formentlig ikke du, de sender vibrationerne direkte ned i gulvet, og dermed til naboen. Det du har brug for er afkobling, altså fjedrende fødder. Det bedste ville nok være den nævnte flise med fjedrende fødder, og subben ovenpå (evt m. spikes). 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Ja en god stor flise eller to ovenpå hinnanden og så afkoble med bløde fødder ville nok være det bedste at gøre...

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 20 November 2011 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper også godt. Det kan godt gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.

ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 20 November 2011 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:

Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper også godt. Det kan godt
gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.


ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat



Så vil jeg bare ikke håbe du har kat    

Sorry den lå lige til højrebenet
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 20 November 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
finlytteren skrev:

Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper
også godt. Det kan godt
gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.


ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat



Så vil jeg bare ikke håbe du har kat    

Sorry den lå lige til højrebenet


God humor   
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 20 November 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Eller børn der ikke vil ud på legepladsen i regnvejr...
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes