| Forfatter |
|
56wilson Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaring med amphion argon 3L? Og hvordan er den lydmæssigt i forhold til fx SA mantra 60, som jeg p.t. spiller på?
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke svare på, hvordan den spiller i forhold til SA.
Men jeg har da lidt at sige om den.
Efter mit hovede spiller den fanstastisk. Jeg er en meget bass-glad person, og synes den mangler en lille smule i de dybe register. Højttaleren performer et super stort holografisk lydbillede. Der er højt til loftet og bredt til siderne, den performer en rigtig godt "sort" baggrund i musikken. Diskanten er på ingen måder skarp, og den er meget letflydende. Stemmer og instrumenter står klart og tydeligt og uden farvning.
Jeg vil sige dette er en højttaler der spiller med hul igennem og har en stor tendens til at forsvinde i lydbilledet. Den er er ikke fysisk stor, men det kan absolut ikke hørers.
Plusser :
Stort lydbillede Hul igennem Neutral højttaler. Design
Minusser :
Mangler en smule dyb-bas efter min smag (jeg er MEGET bass-glad) Kræver ordentligt udstyr for at vise sit potentiale.
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ved høje lydniveauer? Klarer den sig stadig godt der? Især ved rock musik.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst testen, og ja, den lovpriser den jo nærmest, men det kunne jo være, at der var nogen, der havde et andet syn på højtaleren.
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4932
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken et sortseer-syn! Det virker lidt som om, at du vil vægte en negativ udtalelse tungere end en postiv?!
Kunne det ikke bare være, at Argon 3L faktisk er så god, som jeg beskriver i testen. Jeg er hverken købt af producent, importør eller forhandlere... jeg mener blot, at Argon 3L er en af de - objektivt set - bedste højtalere, der findes i prisklassen under 100.000,- sættet!
Og jeg har hørt rigtig mange højtalere!
Hvorfor går du ikke bare ud til en forhandler og lytter på dem? Eller endnu bedre... får dem hjem til låns i en weekend!

|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
56wilson Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sikkert en fastastisk højtaler, som du skriver, det var bl.a. også din artikel der gjorde mig nysgerrig på dem, men der er jo også andre faktorer, der spiller ind. Måske er den for lille til mit lytterum, 29 m2. Måske skal jeg overveje den større Prio 620 (har du hørt dem?). Måske er den ikke så god til hård rock/metal, som jeg lytter mest til osv.
Har desværre ikke mulighed for at komme ud og lytte på dem eller låne dem med hjem, da der ikke er nogen Amphion forhandler i mit område.
|
| Til top |
|
| |