Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forskelle på div. udstyr og prisklasser?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 06 April 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg må her ærligt indrømme at jeg personligt har ganske svært ved at høre forskelle kvalitativt på div. hifi apperater i respektive prisklasser, eks. cd. maskiner som jeg har afprøvet en hel del af gennem tiderne.

Eks. tager man cd. maskiner i prisen 5000 til 10000 kr. finder jeg det ganske svært at høre en kvalitativ forskel her!.. ligeledes i prisen mellem 10000 og til 20000 kr.. her bliver det endda endnu svære!!

Og mellem 20 - 25000 kr. til 50000. kan jeg faktisk slet ikke høre en kvalitativ forskel..

Med kvalitativ forskel mener jeg begræber som . mest, flest, størst , højst, eks forvrængning, opløsning, detaljering, dynamik, perspektivske egenskaber, forskels visning.

Dette ikke at forvæksle med grund klang eller klang balance, for her er der da klare og tydlige forskelle! ikke bare mellem forskellige prisklasser, men de enkelte mærker & maskiner imellem.

Der er da også klare hørbare kvalitative forskelle mellem nogle priskalasser, eks en maskine til 5000 kr mod en til 15000 eller 20000 kr..

Men! forskellem mellem en til 7500 kr og en til 12 - 13000 kr. kan være ganske svær.. og fra 12 - 15000 op til 20000 kr.. ligeledes en til 25000 kr. mod en til 30 eller 40000 kr. kan i mange tilfælde også være praktisktaget uhørbar eller ikke eksisterende!!

Det samme gelder for lidt ældre maskiner, det er ikke altid at de nyeste tiltag der laves gør den store relle hørbare forskel..  

På dette grundlag kan ældre maskiner mange gange stadig gøre sig godt blandt nye fine og dyre maskiner..

Her er eks. den her inde maget omtalte denon DCD3560 et sole klart eksempel.. men der er så sandelig også mange andre eksempler..

Der er også eksempler på hvor nye tiltag bestemt ikke lige er vejen frem i forhold til det "ældre" prøvede! 

Ikke alt nyt er pr lov og diffenision bedst og bedre!...

Der er klare forskelle i lyden på de fleste maskiner.. men de kvalitative forskelle kan være meget svære at finde i de respektive pris grupper og især i overgangs områderne mellem disse pris grupper..

Tager man eks. en Linn cd12 og et sætup fra dSC. eller måske den  nye Accuphase DP77.. ( for at lige finde nogle at bedste / dyreste eller rettere representanter fra toppen af "kransekagen") skal jeg ærligt være først til at indrømme at hvilken af disse der viser størst forskelle, her flest detaljer og bedst opløsning og dynamik, kan jeg slet ikke høre!...

Det samme gør sig gældende for eks. en Densen Beat400, og S.A.T.cdfix, Primare 30,2, Electrocompaniet EMC1 up, for lige at vælge et par mellem 15000 og 30000 kr... 

Hvad jeg KAN! høre er en klang mæssig forskel og en måde at gengive summeret, der vil afgøre hvilken der i mine øre "virker" mest rigtig, korrekt og overbevisende / troværdig.. eller blot lyder bedst!( hvilket er en stærkt subjektiv bedømning!)..

Så jo vist!! der er forskelle at finde kvalitativt på en cd. til mellem 5 & 10000 kr. og en på 15000 til 20000 kr. eller en til 20000 kr. og en til 40 - 50000 kr. også i mine øre.. de fleste gange er de dog utrolig svært! og de er meget små!!

Og i mellem  / overgangs områderne mellem pris gruperinger er det ganske svært til tider helt umuligt!!..

Meget over 50 - 70000kr. er jeg forlængst stået helt af!! og om den koster 75000 eller 15000 kr..  er et fedt!! jeg kan ikke længere høre den KVALITATIVE! forskel.. her kan jeg sgu kun sige hvad der klinger mst rigtigt eller bedst.. og det er en subjektiv vurdering..

Derfor finder jeg meget af den snak der er om alt dette og det flue knæpperi! ganske fjollet, fanatisk og overdrevet!....

Og meget at det er psykoakustisk og eller ren indbildning...

Der sidder måske få ( meget få!) med utroligt "gyldende" øre der ude rundt omkring!.. meeeen...  de fleste af os!..  her er det sgu mere smag og behag!!.. 

Når jeg skal ud og købe en maskine i en og anden prisklass, så bliver det et spørgsmål om hvad der ganske enkelt har den klang balance jeg bedst kan lide og finder mest "rigtig"... hvad der har højst opløsning, flest detaljer, størst perspektiv og viser flest forskelle?? tjaaa... det kan jeg sgu  i 99% tilfælde ikke høre forskel på når man stabler en stak maskiner til lad os sige eks. mellem 12 & 16000 kr...  som er det område jeg typisk ville bevæge mig i!...

Og det er jo iøvrigt!! ikke fordi mine øre er dårlige!!.... for hvordan kan jeg så klart og tydeligt høre forskelle på div. kabler?? samt ikke mindst så små ting som kondenstore & modstande i et delefilter og sidst men ikke mindst phono stik på kabler!?? og det er jo om noget i små tings afdelingen!!....  Her kan der dog også være store vanskligheder ved at høre deciderede kvalitative forskelle div. kabler i samme prisklasse imellem!??... ( og på samme måde kun klanglige forskelle..)

Det er jo så bare MIN! mening!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Nu rabler det for dig....

Indpakningen på en 20k spille er meget bedre udført (kvalitativt) Og alu-remoten giver klart mere sjæl i gengivelsen.

Husk det nye citat - "Du hører hvad du betaler for" Det gør sig gældende for hovedparten af hifi-indkøb, ellers havde der jo ikke været kunder til Ivor-Linn og andre bedragere.

Og som altid - der er kun en vej, min vej. Alle andre kan ikke høre noget..... med mine ører.

Hyg S...., vi ses.

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg må her ærligt indrømme at jeg personligt har ganske svært ved at høre forskelle kvalitativt på div. hifi apperater i respektive prisklasser, eks. cd. maskiner som jeg har afprøvet en hel del af gennem tiderne.

Eks. tager man cd. maskiner i prisen 5000 til 10000 kr. finder jeg det ganske svært at høre en kvalitativ forskel her!.. ligeledes i prisen mellem 10000 og til 20000 kr.. her bliver det endda endnu svære!!

Og mellem 20 - 25000 kr. til 50000. kan jeg faktisk slet ikke høre en kvalitativ forskel..

Med kvalitativ forskel mener jeg begræber som . mest, flest, størst , højst, eks forvrængning, opløsning, detaljering, dynamik, perspektivske egenskaber, forskels visning.

Dette ikke at forvæksle med grund klang eller klang balance, for her er der da klare og tydlige forskelle! ikke bare mellem forskellige prisklasser, men de enkelte mærker & maskiner imellem.

Der er da også klare hørbare kvalitative forskelle mellem nogle priskalasser, eks en maskine til 5000 kr mod en til 15000 eller 20000 kr..

Men! forskellem mellem en til 7500 kr og en til 12 - 13000 kr. kan være ganske svær.. og fra 12 - 15000 op til 20000 kr.. ligeledes en til 25000 kr. mod en til 30 eller 40000 kr. kan i mange tilfælde også være praktisktaget uhørbar eller ikke eksisterende!!

Det samme gelder for lidt ældre maskiner, det er ikke altid at de nyeste tiltag der laves gør den store relle hørbare forskel..  

På dette grundlag kan ældre maskiner mange gange stadig gøre sig godt blandt nye fine og dyre maskiner..

Her er eks. den her inde maget omtalte denon DCD3560 et sole klart eksempel.. men der er så sandelig også mange andre eksempler..

Der er også eksempler på hvor nye tiltag bestemt ikke lige er vejen frem i forhold til det "ældre" prøvede! 

Ikke alt nyt er pr lov og diffenision bedst og bedre!...

Der er klare forskelle i lyden på de fleste maskiner.. men de kvalitative forskelle kan være meget svære at finde i de respektive pris grupper og især i overgangs områderne mellem disse pris grupper..

Tager man eks. en Linn cd12 og et sætup fra dSC. eller måske den  nye Accuphase DP77.. ( for at lige finde nogle at bedste / dyreste eller rettere representanter fra toppen af "kransekagen") skal jeg ærligt være først til at indrømme at hvilken af disse der viser størst forskelle, her flest detaljer og bedst opløsning og dynamik, kan jeg slet ikke høre!...

Det samme gør sig gældende for eks. en Densen Beat400, og S.A.T.cdfix, Primare 30,2, Electrocompaniet EMC1 up, for lige at vælge et par mellem 15000 og 30000 kr... 

Hvad jeg KAN! høre er en klang mæssig forskel og en måde at gengive summeret, der vil afgøre hvilken der i mine øre "virker" mest rigtig, korrekt og overbevisende / troværdig.. eller blot lyder bedst!( hvilket er en stærkt subjektiv bedømning!)..

Så jo vist!! der er forskelle at finde kvalitativt på en cd. til mellem 5 & 10000 kr. og en på 15000 til 20000 kr. eller en til 20000 kr. og en til 40 - 50000 kr. også i mine øre.. de fleste gange er de dog utrolig svært! og de er meget små!!

Og i mellem  / overgangs områderne mellem pris gruperinger er det ganske svært til tider helt umuligt!!..

Meget over 50 - 70000kr. er jeg forlængst stået helt af!! og om den koster 75000 eller 15000 kr..  er et fedt!! jeg kan ikke længere høre den KVALITATIVE! forskel.. her kan jeg sgu kun sige hvad der klinger mst rigtigt eller bedst.. og det er en subjektiv vurdering..

Derfor finder jeg meget af den snak der er om alt dette og det flue knæpperi! ganske fjollet, fanatisk og overdrevet!....

Og meget at det er psykoakustisk og eller ren indbildning...

Der sidder måske få ( meget få!) med utroligt "gyldende" øre der ude rundt omkring!.. meeeen...  de fleste af os!..  her er det sgu mere smag og behag!!.. 

Når jeg skal ud og købe en maskine i en og anden prisklass, så bliver det et spørgsmål om hvad der ganske enkelt har den klang balance jeg bedst kan lide og finder mest "rigtig"... hvad der har højst opløsning, flest detaljer, størst perspektiv og viser flest forskelle?? tjaaa... det kan jeg sgu  i 99% tilfælde ikke høre forskel på når man stabler en stak maskiner til lad os sige eks. mellem 12 & 16000 kr...  som er det område jeg typisk ville bevæge mig i!...

Og det er jo iøvrigt!! ikke fordi mine øre er dårlige!!.... for hvordan kan jeg så klart og tydeligt høre forskelle på div. kabler?? samt ikke mindst så små ting som kondenstore & modstande i et delefilter og sidst men ikke mindst phono stik på kabler!?? og det er jo om noget i små tings afdelingen!!....  Her kan der dog også være store vanskligheder ved at høre deciderede kvalitative forskelle div. kabler i samme prisklasse imellem!??... ( og på samme måde kun klanglige forskelle..)

Det er jo så bare MIN! mening!..

mvh.

Jeg kender indtil flere sæt "gyldne ører" hvis udstyr er ganske uden "snobeffekt"

Og jeg kan garantere dig at det ikke er grundet manglende økonomisk formåen eller stramtandede hustruer

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Mit indtryk (som er rigtigt forøvrigt :-)), er prisudviklingen på hifi, som så meget andet, kan sammenlignes med en eksponientil stigning. Man får store og let hørbare forbedringer i hvert trin under 10k, når man kommer over er det enkelte detaljer i få indspilninger der er forskel. Når man kommer over den prisklasse er det tit detaljer som ikke er hørbare for os almindelige dødelige der har en cd-afspiller til 5k.

Man skal være øvet i at høre forskelle, når man har haft en cdafspiller til 10k som man synes spiller vildt fedt begynder man stille og roligt at høre steder der er plads til forbedringer. De få detaljer bliver med tiden nok til at man vil betale 20k for at få er marginal forbedring.

Ligesom vold avler vold så avler vellyd også vellyd, it's a neverending story!!

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 April 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Det kunne være fint hvis vi herinde kunne prøve at lave en referance i hver klasse, hvor der er lavet et rigtigt godt produkt med unik lyd.....eks CD-asspillere i 0-2K, 2-5K, 5-10k og 10k- og så undgå at diskuterer samg, men kun kvalitet....altså god på følgende parameter...etc....

Vi ved jo at nogle er desiderede dårlige i pris/kvalitet...så lad og stille dem i skammekrogen!

Et god og modigt indlæg fra Miju, hatten af for det!! Hvis alle var som dig ville branchen se anderledes ud....

All4HIFI
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Sendt: 06 April 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Tror man bør bruge mere energi og penge på gode højtallere......
Til top Vis All4HIFI's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af All4HIFI

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 06 April 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Min teori er at du får den samme lydforbedring hver gang du dobler
prisen. Bestem selv om du vil doble fra 2000 til 4000 eller fra 200000
til 400000

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 06 April 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
til 400000

/U.

Hvor mange eksempler på forringelser når du bevæger dig op i pris/model vil du have ?

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

waal skrev:

CarrotMan skrev:
til 400000

/U.

Hvor mange eksempler på forringelser når du bevæger dig op i pris/model vil du have ?

Waal

Det vil jeg gerne se ? - men ikke inden for højtalere    - eks. to/tre vejs problematiken er der ikke grund til at tvære mere i her . eller hva ?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 April 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Enig med Mike. Der er stor forskel på produkter indenfor samme prisklasse, men hvilket produkt der spiller mest rigtigt for dig, må du selv afgøre.

Må jeg endnu en gang refere til en forstærkertest jeg har lavet. Holfi int8. - mere detaljeret, mere tilbagelænet. Densen B100: Mindre detaljeret, mere "fremme i skoene". Så må man vælge hvad man bedst kan lide. Det er et spørgsmål om smag, som ikke kan afgøres med "Rigtigt" eller "forkert".

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 April 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Enig med Mike. Der er stor forskel på produkter indenfor samme prisklasse, men hvilket produkt der spiller mest rigtigt for dig, må du selv afgøre.

Må jeg endnu en gang refere til en forstærkertest jeg har lavet. Holfi int8. - mere detaljeret, mere tilbagelænet. Densen B100: Mindre detaljeret, mere "fremme i skoene". Så må man vælge hvad man bedst kan lide. Det er et spørgsmål om smag, som ikke kan afgøres med "Rigtigt" eller "forkert".

Det er ikke nemt at bestemme hvad der er rigtigt og forkert.

Der er lavet en tråd om emnet. :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=4603&KW =Jonas+bojer&PN=0&TPN=2  

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Mike,

Interessant diskussion ... desværre noget hypotetisk for mig

Der er ingen tvivl om at marginalerne koster. Men hvornår begynder det at blive rigtigt dyrt?

Med CD-spiller ser det for mig ud som om der sker noget et sted mellem 15.000 og 20.000. Hvis man kommer derover ... ja så er der forbedringer, men de koster knapper. En forklaring kan være, at man på spiller under 10.000 ofte er nødt til at gå på kompromis ... man vælger måske ikke lige den optimale dyre løsning, men vælger noget der virker 90% af vejen.

Hvad angår forstærkere så er sagen vel anderledes, idet det i høj grad også er et spørgsmål om evnen til at levere strøm. Der er altså visse fysiske begrundelser for at prisen kan snige sig højt op.

Det samme gælder vel for speakers - der er det frekvensomfang mm. som bestemmer prisen. Hvis du vil have Full-range - fuldt niveau ned til 20hz, så koster det.

SATMIT

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 07 April 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil våge at påstå at over 15 - 20000 kr. så er der ikke så mange tekniske løsninger der koster dyrt men mere profit og navn samt design man betaler for!!..

Maskiner i prisklassen omkring 20000 kr. +/- 5000...   er i dag af en sådan lydmæssig kvalitet og ydelse at hvis hovedparten af "energien" eller konstruktions omkostningerne er brugt på det der tæller for lyden hvilket så vil sige at der er lagt lidt mindre i kraftig højglans poleret alu. stål & krom samt guld knapper kg. tunge masive fjernbetjeninger mm... så er der meget lidt at komme efter!!...

Hvor dyrt er de stumper reelt set der eks. sidder i en Linn cd12 til 150000 kr??? jeg garantere for at den kan kopieres i kina (så man ikke kan høre eller se forskel ) for 1/10 af prisen!! og så vil de stadig tjene tykt på den!!

Så meget af det highend og de priser disse går til er voodoo og lir!!.. og ikke relle omkostninger i stumper..

På den baggrund vil jeg mene at enkelte fabrikanter der laver noget fornuftigt hvor hvode vægten er lagt i lyden!! og det i den omtalte prisklasse 20000 kr. +/- 5000...  giver mere vellyd end de fleste kan høre eller drage nytte af!..

Jeg vil også mene at en cd. til 150000 kr. eller en til 100000 ja endda bare 60 - 70000 kr. får man ikke hørbar udbytte af med mindre man har udstyr for det 4 - 5 gange dette beløb her er vi så over en halv mill...  og der er jo konstelationer af højtalere og forstærkere med kabler og alt der nærmer sig eller overskrider en mill...   og hvor mange har råd og mulighed samt plads til et??

Så har man ikke det! er disse maskiner i 99% tilflæde overkill!!..  jeg her endnu ikke hørt noget udstyr der er så godt under 2 - 300000 kr at det kan vise mig forskelle så store at det justificere en udskrivning i nærheden af 100000 kr. for en cd!!..

Så eks. Jonas og hens "kære" cd12!!n her har han en maskine han måske kun kan udnýtte og h'øre 60 - 70% af kvaliteten på!.. ( dette vil han sikkert bestride!!) men det skal han jo!!.. reelt tror jeg ikke at han kan høre den forskel!!  det er 99,9% psykoakustik!! og når den er så lækker og koster så meget!! så lyder den også SÅ!! godt!!... 

Jeg har hørt en del maskiner til 20 - 25000 kr. der spiller lige så godt som de til 50-60000 kr. og endda helt op til 100000 kr...  forskellene er så små at det på alt andet end det 100% optimerede og optimalt opstillede anlæg ikke kan høres!..  og langt de fleste af os kan heller ikke personligt høre det!.. uanset hvad!!!..

mvh.

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 April 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det lader til at kunne blive en luftig tråd det her.

Selvfølgelig er der forskelle når man går op i pris. Nogen vælger at kaste energien i en flot indpakningning og super finish (CD12?) Andre bruger krudtet inde i maskinen. Nogle er teknologisk up front andre med basis i beprøvede løsninger.

Faktum er at det er relativt lidt der er sket at landvindinger i de sidste mange år. Der er leget lidt med digitalforstærkere, eksotiske materialer m.v., men igen grundlæggende "revolutioner". Dette bevirker vel også at for at kunne differentiere sig på et ensartet marked må der fokuseres på andre værdier.

Mennesker vil nu en gang gerne have følelse af sikkerhed. Dette kan udgøre en sober indpakning, en flot finish m.v.. Selve produktet er er som regel teknisk ok.

Hånden på hjertet... Hvornår har nogen sidst hørt en rigtig dårlig cd-spille? Eller en klamt dårlig forstærker? (hvis vi lige sortere de laveste klasser fra).

Vi lever i en tid hvor selv relativt billige kina-producerede enheder lyder aldeles glimrende.

Derfor er gevinsten ved opgradering til en højere prisklasse normalt forbundet med et skuffende gevinst pr. krone forhold. (Kunne købe lidt mere musik i stedet for).

Og tankevækkende er det at Mike J's gamle 3560'er stadig er gangbar som formidler..... Jeg tror at investeringslysten bunder i meget mere en bedre lyd. (glemmer aldrig første gang jeg rørte ved en Transroter spille i en shop i Tyskland, den havde jeg købt ubehørt hvis jeg havde haft pengene - sikke en finish!)

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 April 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

morkaj : Faktum er at det er relativt lidt der er sket at landvindinger i de sidste mange år. Der er leget lidt med digitalforstærkere, eksotiske materialer m.v., men igen grundlæggende "revolutioner".

Her i har du ganske ret!

Der er nu fremkommet SACD og DVD Audio som så klart er 16/44 mediet overlegent på de fleste områder...

Men det vare en rum tid før alt der udkommer kommer i isse formater! og vi har jo alle relativ store samlinger af de "gamle" skiver!!..

Så for de fleste må formidlingen af disse have højste prioritet en god tid fra endnu..

DVD maskiner som 16/44 formidler er en katastrofe! jeg har indtil nu ikke hørt en eneste der kal måle sig med lyden fra en alm. decideret cd. maskine i samme prisklasse.. endda for det meste til det halve!..

Få om nogen SACD maskiner mestre dette hellere! ( det skulle lige være Accuphase DP77 til 90000 kr. og Linn Unidisk til 75000 kr.. hvilket prismæssigt gør disse ganske uinterasante for mange af os! måske endda de fleste!??)

Så for langt de fleste af os der vil have god lyd fra vores alm. 16/44 cd. samling i 2 kanal!..  er alm. cd. maskiner det eneste relle intersasnte!..

Her er der så kommet en lille smule nyt frem de sidste år!.. her er tale om upsampling.. enten 24796 eller 24/192 mm...( og så var der jo lige HDCD som man ikke ser meget til mere!!) men det er jo vist at mange maskiner UDEN! disse tiltag spiller lige så godt som maskiner MED! disse nye tiltag!..

Så hvor ligger den relle udvikling og de relle forskelle?? på de forskellige maskiner samt nye og gamle ( ældre) maskiner??

Det ligger i div digital filtre / metoder at gøre dette samt jitter kontrol og undertrykkelse.. men heller ikke her er der nogen endegyldig og ultimativ løsning ...

Så reelt er det i bedre clocks & upamps det meste ligger!..

Og derfor kan ældre gode solide og vel konstrurerede maskiner blive interasante!.. 

Her kan man jo så udskifte de "forællede" stumper og fortsat få ganske fremragende ydelse fra disse maskiner! helt på højde med mange af eller de fleste nyere maskiner!..

Og det er dette at Denon DCD3560 er et skole eksempel på!..

Den er så gedigen og solid opbygget samt har så godt styr på tingene1 at den klare sig fint som den nu er, med ganske få modefikationer.. også selv om den ikke har opasmpling eller specielle jitter kerdsløb mm. samt buffer hukommelser og meget andet nyt...

Man må konstatere at alle disse tiltag der er lavet på 16/44 cd. området IKKE! udgør nogen revolution eller kvante spring!!..

Og de gode 16/44 maskiner jeg har hørt til dato samt her under og iblandt DCD3560 er så gode at det i mine øre dårligt behøver at være meget bedre!!.. 

Det er her stortset så godt som det behøver at være i mine øre og efter hvad jeg kan høre og hvad de anlæg jeg realistisk kan rode med rent økonomisk.. 

mvh.

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

jeg har købt s.a.t cdfix brugt og der er sku ro på musiken og den fremkalder noget gode lyde som jeg ikke har hørt før men mener ikke det beste i verden men jeg vil da beholden et par år i nu men har ikke lige et bud på en super maskin .......... 

men en dyr maskine over 20.000 kr få man vel ikke så meget for penge som man skulle

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Lofgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Der var engang en som mente at en dvdafspiller fra Aldi til 500 kr var verdens bedste cdafspiller

selvfølgelig er det sådan det forholder sig, alt det andet er kun kejserens nye klæder og gavepapir.

spiller selv på en wadia cdafspiller men det er kun for showoff selvfølgelig.

MVH
Til top Vis Lofgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lofgren

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

senser skrev:
Der var engang en som mente at en dvdafspiller fra Aldi til 500 kr var verdens bedste cdafspiller

selvfølgelig er det sådan det forholder sig, alt det andet er kun kejserens nye klæder og gavepapir.

spiller selv på en wadia cdafspiller men det er kun for showoff selvfølgelig.

MVH

Og det gør den iøvrigt sikkert stadig, den der ALDI-Ib

Min Pink Triangle Numeral spiller dælme osse dårligt, men den ser fed ud. Eller er det omvendt....

Og lad os SÅ få liv i denne 3 år gamle tråd

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg er af den opfattelse at Mijus oprindelige indæg holder vand lang hen ad vejen - at der ikke er den store kvalitative forskel i de forskellige prisklasser - der er klangmæssige forskelle og selvfølgelig bliver maskinerne bedre og bedre, jo længere du kommer op. Der er stor forskel på transport mekanismer og hvordan selve læsningen af skiven foretages, ligesom der er stor forskel på konverteringen af digitalsignalet.

Har selv en Sony DVD til 500 kr - den er dælme go' - bruger den til at se film på i soveværelset.

Spiller cd på en Theta - men det er lissom sensers Wadia også bare for at blære mig..

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

power watt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

jeg hvad selv Sony s9000 ES DVD og troet at det var den beste i billedet men så prøvet jeg

blu-ray hold da op den slå min gammel maskine mange gange på billedet selv når vi snarker

dvd film et gammel billedet format kan den mere i lyden men selv om

når vi snarker lyd på cd ja så kan min cd afspller slå min blu-ray i lyd den kan ikke spiller

så godt enda den når den kun til knæet men mener osse at det skal holde afskilt cd og dvd

lyd hilsen power watt

Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes