Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hakkende airplay? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
concepo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2011 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej !

Har lige leget lidt med Airplay.
Afspillet musik fra min Ipad2 til Apple Tv2.
Dog hakker det meget.. spiller måske 5 sekunder, og så pauser i 3-4 sekunder.. Det hjælper ikke at pause for at lade den hente mere af sangen f.eks.

Ipad2 har den nye OS 5.0.1, og Apple TV2 er ikke opgraderet, da den er jailbreaket)

Jeg forsøger bare direkte (uden brug at Airport Extreme osv)

Altså kan de 2 apple enheder, og så lyder ud igennem fjensynet.

Er det normalt at det ikke kan fungere ? Eller vil det blive bedre en Airport extreme ?

Vi har en 10mbit linie + trådløs kabelmodem fra Stofa (ikke router)

På forhånd tak ;)

Til top Vis concepo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af concepo

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 November 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ikke selv forsøgt med din kombination, men jeg har selv overvejet at skaffe mig noget lignende. Jeg har læst mig frem til, at du ikke kan undgå det "hakkende", da det kører over netværket. Desværre.

Det er også derfor jeg ikke vil bruge det.
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 November 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

concepo skrev:

Hej !

Har lige leget lidt med Airplay.Afspillet musik fra min Ipad2 til Apple Tv2.Dog hakker det meget.. spiller måske 5 sekunder,
og så pauser i 3-4 sekunder.. Det hjælper ikke at pause for at lade den hente mere af sangen f.eks.

Ipad2 har den nye OS 5.0.1, og Apple TV2 er ikke opgraderet, da den er jailbreaket)

Er det normalt at det ikke kan fungere ? Eller vil det blive bedre en Airport extreme ?

På forhånd tak ;)

Mindes at have læst en anden med problemet inde på recordere, kan dog ikke huske om det blev løst, prøv at tjekke derinde.

El Dueño skrev:
Jeg har læst mig frem til, at du ikke kan undgå det "hakkende", da det kører over netværket.

Vrøvl.
Du kan ikke undgå et par sekunder mellem at du trykker start/stop PC/Mac/iDevice, og til musikken spiller eller stopper. Det
bør IKKE hakke under afspilning.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Sendt: 23 November 2011 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Jeg havde selv samme problem.

Bruger Wimp på iPad 1 og streamer via AirPlay til min marantz sr7005, og det kørte meget ustabilt.
Da jeg ikke gad at bruge tid på at finde fejlen, gik jeg hele skridtet op.

1. Gendannede min iPad.
2. Ny router fra yousee da jeg havde en gammel klasse g ( opgraderede til N )
3. Større forbindelse ( 30/2 mbit )

Og nu kører det perfekt.
Som skrevet kan du ikke undgå den forsinkelse der er ved kommandoerne og de 4 sekunder der er mellem
sangene, men det kan sagtens fungere uden hak i musikken.
Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Maximilian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 November 2011 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Tjek at den netværkskanal du bruger ikke anvendes af andre nærtliggende trådløse netværk
Til top Vis Maximilian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximilian

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2011 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

ved ikke om det kan hjælpe..!? havde et problem engang med, en Onkyo forstærker -der også hakkede når den skulle streame musik, her fandt jeg frem til, at der findes en indstilling i routern der hedder MTU denne er altid default til 1500, læste mig frem til at denne skulle stå til 1450 eller 1480..! alt hakken forsvandt, og samtidig kunne jeg streame full hd til flere rum uden at det hakkede.

Peter

SAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010
Sendt: 23 November 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeres internethastighed har INTET med hakkende AirPlay at gøre. Det er derimod jeres lokale netværk, som garanteret ikke er stærkt nok. De trådløse routere man får med fra internetudbyderne er af så lousy kvalitet, at man skulle tro det var løgn. Det kan godt være der står n-draft på den osv, men sendestyrken på de fleste er direkte latterlig. Hvis sendestyrken ikke er i orden, så falder datahastigheden MEGET hurtigt jo længere du kommer væk fra routeren = signaltab. Bufferstørrelsen i disse routere er som regel også en joke = hvis filen i streamer fylder lidt for meget og netværket er langsomt, kombineret med en for lille buffer, der bliver fyldt op for hurtigt = hak.

Den løsning jeg er kommet frem til er simpelthen at bruge lidt penge på en ordentlig router, og så lade den i får med, fra de flinke internetfolk, køre i brigdemode. Dette betyder at den som sådan kun fungerer som modem og ikke router = den sender bare et rent internetsignal videre og lader den anden router om at "route" forbindelserne.

Jeg bruger selv en Asus RT-n56u, som har givet baghjul til det meste i div. tests og jeg har ingen hakkende AirPlay :-)

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2011 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

SAndersen skrev:
Jeres internethastighed har INTET med hakkende AirPlay at gøre. Det er derimod jeres lokale netværk,
som garanteret ikke er stærkt nok. De trådløse routere man får med fra internetudbyderne er af så lousy kvalitet, at man
skulle tro det var løgn. Det kan godt være der står n-draft på den osv, men sendestyrken på de fleste er direkte latterlig. Hvis
sendestyrken ikke er i orden, så falder datahastigheden MEGET hurtigt jo længere du kommer væk fra routeren = signaltab.
Bufferstørrelsen i disse routere er som regel også en joke = hvis filen i streamer fylder lidt for meget og netværket er
langsomt, kombineret med en for lille buffer, der bliver fyldt op for hurtigt = hak. Den løsning jeg er kommet frem til er
simpelthen at bruge lidt penge på en ordentlig router, og så lade den i får med, fra de flinke internetfolk, køre i brigdemode.
Dette betyder at den som sådan kun fungerer som modem og ikke router = den sender bare et rent internetsignal videre og
lader den anden router om at "route" forbindelserne. Jeg bruger selv en Asus RT-n56u, som har givet baghjul til det meste i
div. tests og jeg har ingen hakkende AirPlay :-)

Absolut enig!

Jeg har også bøvlet med hakkende Airplay. Jeg fandt ud af at det var på grund at lav signalstyrke (57%) og det på trods af
at den medfølgende Stofa router stod mindre end 5 meter væk fra min Airport Express.
En god router kan godt betale sig i nogle tilfælde.

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 November 2011 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

jacobjron skrev:
concepo skrev:

Hej !

Har lige leget lidt med Airplay.Afspillet musik fra min Ipad2 til Apple Tv2.Dog hakker det meget.. spiller måske 5 sekunder,
og så pauser i 3-4 sekunder.. Det hjælper ikke at pause for at lade den hente mere af sangen f.eks.

På forhånd tak ;)

Mindes at have læst en anden med problemet inde på recordere, kan dog ikke huske om det blev løst, prøv at tjekke derinde.

El Dueño skrev:
Jeg har læst mig frem til, at du ikke kan undgå det "hakkende", da det kører over netværket.

Vrøvl.
Du kan ikke undgå et par sekunder mellem at du trykker start/stop PC/Mac/iDevice, og til musikken spiller eller stopper. Det
bør IKKE hakke under afspilning.

Ja undskyld jeg formulerede mig forkert. Jeg talte om de sekunders forsinkelse.. Personligt ikke noget jeg ville kunne leve med..
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

jacobjron
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Sendt: 24 November 2011 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

El Dueño skrev:
Ja undskyld jeg formulerede mig forkert. Jeg talte om de sekunders forsinkelse.. Personligt ikke noget jeg
ville kunne leve med..

Det går :)
Men sådan er vi så forskellige.
Jeg vil hellere det, end at skulle rejse mig for at skifte CD'en, vente på at drevet og maskinen læser skiven, for først der at
kunne høre musik.
Til top Vis jacobjron's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobjron

Celziam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Sendt: 13 December 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har både en ATV2 og en Airport Express i mit setup. Spotify og Wimp kører begge upåklageligt direkte til begge enheder fra såvel Iphone som
Ipad2. Og det endda med en ældgammel Linksys G-router.

Da jeg arbejder ved en bredbåndsudbyder har jeg et større lager af aflagte gateways/ADSL-modems og der er helt sikkert noget om at det kan være
disse der sætter begrænsningen. Specielt Zyxels modeller har jeg i mit eget hus oplevet som håbløse.

Men prøv at teste med Itunes-content direkte på din ATV (via wifi men uden brug af Airplay). Hakker dette også, er det jo helt sikkert ikke et specifikt
Airplay-problem.
Til top Vis Celziam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Celziam

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 13 December 2011 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Maximilian skrev:
Tjek at den netværkskanal du bruger ikke anvendes af andre nærtliggende trådløse netværk

Bingo! Udover at nogle routere ikke har særligt gode antenner er problemet ofte, at få ændrer kanal på deres router. Har man
mange naboer, og hver især med deres eget lille netværk, er der stor chance for at flere anvender samme kanal som dig. Med
programmet Netstumbler (Google det) kan du få klarlagt hvor mange netværk din computer kan se (hvis den kører trådløst),
og kan samtidigt se hvilken kanal der anvendes for de enkelte netværk. Netstumbler er gratis. Mac versionen hedder
selvfølgelig iStumbler :)

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 13 December 2011 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Celziam skrev:
Jeg har både en ATV2 og en Airport Express i mit setup. Spotify og Wimp kører begge upåklageligt
direkte
til begge enheder fra såvel Iphone som
Ipad2. Og det endda med en ældgammel Linksys G-router.

Da jeg arbejder ved en bredbåndsudbyder har jeg et større lager af aflagte gateways/ADSL-modems og der er helt sikkert
noget om at det kan være disse der sætter begrænsningen. Specielt Zyxels modeller har jeg i mit eget hus oplevet som håbløse.

Men prøv at teste med Itunes-content direkte på din ATV (via wifi men uden brug af Airplay). Hakker dette også, er det jo
helt
sikkert ikke et specifikt
Airplay-problem.

Vil give dig ret i nogle af de Zyxel ADSL routere der bliver kastet ud med bl.a. telenor kan være håbløse.
650HW/660HW/2602HW har aldrig været noget at råbe hurra for. Specielt hvis de er med ISP'ernes orginale firmware, der kan det mange gange betale sig at
prøve med en firmware fra Zyxel selv, det retter RET mange problemer :-)
Men ellers er de nyere modeller har jeg oplevet som særledes gode. Bruger selv en P2802HW fra Fullrate i øjeblikket, som absolut ingen problemer giver.

Netgear er dem jeg har oplevet flest problemer med i forbindelse med AirPlay. Linksys, cisco og d-link er dem der som regel har fungeret uden videre :-)

En ting jeg dog kan anbefale man prøver er at man prøver med et program som inSIDDer og tjekker om der evt. er andre
på samme wireless kanal, hvis der er for mange, så evt. skifte da det kan også afhjælpe i rigtig mange tilfælde.

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Dranov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 14 December 2011 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Helt enig ... Havde samme problem. Det hakkede, faldt ud osv.

Købte en ny hurtig og kraftig router. Siden da har det virket perfekt.

Har flere airports rundt omkring i huset og det virker fint selv med alle airports samtidig.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes