Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 12:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedste reol højttaler under 9000 kr.? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
johsm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 93
Sendt: 27 November 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hvad er det bedste brugt købt af en reolhøjttaler til under 9000 kr. efter jeres mening?

Her er nogle eksempler:

ProAc Tablette 50 - 5000 kr.
http://www.dba.dk/proac-tablette-50-signature/id-79113593/

GamuT Phi 3 - 4800 kr.
http://www.dba.dk/gamut-phi-3-sort-2-vejs-h/id-79026044/

Von Schweikert VR-1 - 4000 kr.
http://www.dba.dk/von-schweikert-vr-1-satin/id-78860661/

System Audio SA2K - 9000 kr.
http://www.dba.dk/system-audio-sa-2k-ahorn-200/id-78813358/

Jamo Concert 8 - 4500 kr.
http://www.dba.dk/jamo-jamo-concert-8-trae/id-78739253/

Vienna Acoustics Haydn Grand - 6200 kr.
http://www.dba.dk/vienna-acoustics-haydn-grand/id-78686756/

ProAc clon - 4000 kr.
http://www.dba.dk/proac-2-vejs-passiv-virk/id-78581400/

Sonus Faber Concertino Domus - 8500 kr.
http://www.dba.dk/sonus-faber-concertinio-domus/id-78631691/

XTZ 99.26 - 5000 kr.
http://www.dba.dk/xtz-9926-piano-sort-100-w/id-78355454/

Kom gerne med spændende input! :-)
Til top Vis johsm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af johsm
 
Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 27 November 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 870
Sendt: 27 November 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Mastodont
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 November 2011
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 27 November 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Dali Grand Coupé var temmelig hot "dengang", og nu noget billigere end 9.000 kr. brugt (hvilket var dens nypris).

Jeg har desværre aldrig selv haft fornøjelsen - måske jeg en dag køber et sæt for at opleve den selv

Til top Vis Mastodont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastodont
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 27 November 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Nu skriver du reol, men kan se at der også foreslås stander, derfor mit bud.

Har haft dem og savner dem, Dynaudio Focus 140. Med en forholdsvis strømstærk forstærker, spiller de meget homogent og lyder som en større ht end de fysisk er.

http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio

På bud her, de er sjældent til salg på brugtmarkedet...

http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=911&gclid=CN aD-5DM16wCFelXmAodTywapg

 

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Slme
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej.

UDEN tvivl Vienna Acoustics Haydn Grand, har hørt storebroren, og den spillede fantanstisk!

- Søren.
Til top Vis Slme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slme
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 22 December 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

System Audio SA2K ...UDEN tvivl

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Slme skrev:
Hej.

UDEN tvivl Vienna Acoustics Haydn Grand, har hørt storebroren, og den spillede fantanstisk!

- Søren.

Anbefaler du en højttaler du ikke har hørt ?



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Nilef
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 22 December 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

SA2k kan jeg ligesom Aceh anbefale at du lytter til. Den fåes vist kun brugt, men er meget god.

Mvh.

Niels A

Til top Vis Nilef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilef
 
jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 22 December 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

AVI ADM 9.1.

En sand perle. (i al beskedenhed)

Desværre sjældent til salg.


__________________
Mvh. Jacob
Til top Vis jacob steen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacob steen
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 22 December 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Det er jo svært at anbefale noget, hvis man ikke ved hvad det skal bruges til...

Hvis du hører drønende højt metal er valget jo et helt andet, end hvis du hører middelhøjt jazz.

Hvis du skal have brugbare råd, bør du give så mange oplysninger som muligt.

 - størrelse på rum?

 - placering?

 - forstærker?

 - musiksmag?

 - evt. præferenser? Varm lyd? Neutral lyd?

 -mm.

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 24 December 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Helt klart et par brugte BeoLab3 fra B&O
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 25 December 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen
 
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 393
Sendt: 25 December 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også nævne Dali Grand Coupé, men som allerede nævnt er det ret væsentligt det angives hvordan højttaleren skal
placeres. Skal den stå i en reol mellem bøgerne uden luft bagtil ryger Dali'erne af listen igen.

Jeg har selv fornøjelsen af at eje et sæt for anden gang og spændes den rigtige forstærker foran, synes jeg de lyder
himmelsk. De spiller som en højttaler, der er langt større end de i virkeligheden er.

Det skal nævnes at jeg ikke har hørt nogen af de andre du selv har listet op, med undtagelse af Vienna'en i en meget kort
lyttesession hos Vassagohifi. De lyder også utroligt lækkert.
Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes