Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til opgradering af beskedent anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Arsukfjorden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2011 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Puha jeg er dårlig til at formulere mig kortfattet, men jeg skal forsøge :) Dog vil først først lige undskylde for at oprette endnu en "hvad skal jeg købe" tråd. Jeg er klar over at der findes 1.000 af dem, men alligevel syntes jeg ikke jeg har kunet finde precis de svar jeg søger.

Mit nuværende lille stup består af et et sæt concpet 2 som bliver trukket af en NAD 315BEE med 40 fine watt. Men concepternes diskant er simpelthen nådesløs og jeg er nødt itl at skrue heftigt på forstærkerens EQ for at det er til at klare. Samtidig så har concepterne ingen bund overhovedet. Man får aldrig særlig bass ud af en kompakthøjtaler, men jeg har hørt små 2.0 computer højtalere som har mere bund.

Så jeg leder efter en udskiftning. Køber selvfølgelig brugt og det er i et prislege omkring 2.500kr for et sæt. Fremtidige planer er at købe en reciever og få sat en sub på også, men det bliver ikke forløbig da jeg er studerende og snart flytter hjemmefra.

Så har i nogle gode forslag? Hvis det perfekte valg er en gulvhøjtaler, så gør det ikke noget eftersom at jeg alligevel ikke kommer til at spille særlig højt når jeg flytter på kollegie, så jeg kan sagtens leve med en for lille forstærker indtil der bliver råd til en større reciever.

/ARsukfjorden

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 November 2011 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 27 November 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Overvejet aktive højttalere? Et sæt Audioengine A5 skulle kunne klare jobbet :) Google selv efter anmeldelser, men efter hvad
jeg har hørt om dem er det noget ala disse du søger.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Overvejet aktive højttalere? Et sæt Audioengine A5 skulle kunne klare jobbet :) Google selv efter anmeldelser, men efter hvad
jeg har hørt om dem er det noget ala disse du søger.

De er jo ikke lige frem billige.

Så heller dem jeg har Behringer B1030A de kan spille højt og bas er der også masser af, passer diskant niveauet ikke ? dæmper du dem bare 2 eller 4 db, hos mig dæmpet 2 db.

Ved ikke hvor stor forskel der er på lyden når man bruger en forstærker eller forforstærker, kontrolforstærker, samlignet med en computer med godt lydkort eller dac.

Sælg højtaler og forstærker, køb nye aktive højtaler + lydkort sammen med computeren, så du godt kørende for max 2500kr(nyt)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 28 November 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Han søger et prisleje omkring 2500kr og her sparer han forstærkeren med en nypris af 2400kr. Desuden har Audioengine A5
fået fine anmeldelser så lige at trampe på dem med det samme er måske i overkanten. Dog ikke noget grimt om Behringer. De
får generelt også en "bang for the buck" på deres produktanmeldelser, og har også selv en del af deres produkter jeg vil have
fingre i og teste igennem. .

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2011 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Han søger et prisleje omkring 2500kr og her sparer han forstærkeren med en nypris af 2400kr. Desuden har Audioengine A5
fået fine anmeldelser så lige at trampe på dem med det samme er måske i overkanten. Dog ikke noget grimt om Behringer. De
får generelt også en "bang for the buck" på deres produktanmeldelser, og har også selv en del af deres produkter jeg vil have
fingre i og teste igennem. .

Jeg tramper ikke på Audioengine A5 (har hørt den spille)som koster 2799 kr hos elgiganten http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/forstarker-hojttal er/hojttalere/AEA5B/audioengine-hojttalersystem-a5w-sort

Trådopretter har faktisk en udemærket forstærker som jeg rent faktisk har hørt med 1 sæt dali concept 1 det lyder faktisk rigtig godt, men forstærkeren taber måske pusten lidt når der skal spilles højt, ikke pga manglende watt men måske mere fordi forstærkeren ikke er så god når man belaster den med max effekt.

Dali concept 1 med 2x 120 watt spiller højt, men diskanten er forfærdelig at lytte på ved høje lydtryk, højtalerne egner sig kun til brug som baghøjtaler i et surround anlæg eller til værkstedet,køkkenet  med moderat volumen, faktisk burde de ikke lyde så slemt med en Nad315bee, som trådopretter siger, da jeg har haft 2x120 watt og der skal man altså spille rigtig højt før diskanten begynder at lyde ubehalig og der er ca 2 x 40-45 watt(kontinuerligt)med den lyd en nad315 Bee har, ikke nok til at man når op på et niveau hvor de lyder meget ubehalig i toppen. 

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 November 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hej Arsukfjorden

Jeg har sendt dig en PB

Mvh. Kenneth

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes