Forfatter |
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle..
Jeg har netop lige hørt det og det har muligvis stået på i længere tid... -men da jeg lige spillede "System of down - Toxicity" på mine B&W CDM1 højttalere, hørte jeg at de to højttalere ikke spiller helt ens. Jeg ved ikke om der er nogen som kender sangen, men fra ca. 2min. og 40sec. til 2min. og 46sec. kunne jeg tydelig høre at der var noget galt. På det tidspunkt vidste jeg ikke hvad det skyldes, om det var begge højttalerne, sangen eller noget andet, men efter at ha' hørt dette stykke igennem først på den ene højttaler og så på den anden, kunne jeg TYDELIG høre en kæmpe forskel!
På den ene højttaler(1) "kradser"/"flimre" diskanten og på den anden(2) går lydniveauet ned (hvilket vidst nok er rigtigt), hvor efter der tilkommer ekstra bas/guitar, hvilket er meningen... der hvor der tilkommer ekstra instrumenter lyder det virkelig fedt på højttaler(2) og ikke lige så godt på højttaler(1) -så problemet må ligge på højttaler(1)....men spørgsmål er så om det er noget som hifi-klubbens garanti dækker??? Jeg mener at garantien er udløbet, så jeg tænker på om man kan betale sig for problemet...dvs. få repareret højttaler(1) eller evt. sat dele i (mellemtone+diskant)??? -og hvor meget så'n noget mon vil koste? :o(..
Mvh. /Malik..
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det kun på den ene cd du hører forskel eller er problemet mere generelt??
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
er det kun på den ene cd du hører forskel eller er problemet mere generelt?? |
|
|
Det er generelt, nu kan jeg tydeligt høre det.. -eller lægger ihvertfald mærke til det nu hvor jeg har opdaget det.

bassen er mere fyldig på højttaler(2), meget mere endda..
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt være det er det dumme spg, men har du gennegået dine kabler, både signal og ht kabel
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
kan godt være det er det dumme spg, men har du gennegået dine kabler, både signal og ht kabel |
|
|
Gennemgået hvordan?.. det der med pilene på kablet og så'n???
|
Til top |
|
|
schrez Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
om de sidder som de skal. om ht kablerne sidder rigtigt på terminalerne/banastikkene mv. (at de kun rører ved kobberet), at de er strammet til. om signalkablet er klemt, sådan nogle ting
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
schrez skrev:
om de sidder som de skal. om ht kablerne sidder rigtigt på terminalerne/banastikkene mv. (at de kun rører ved kobberet), at de er strammet til. om signalkablet er klemt, sådan nogle ting |
|
|
Ohh yea'...det sidder som det skal. -har lige skrevet til hifiklubben, så må jeg se hvad de siger. -men er der noget som har en idé om hvad så'n en reperation vil koste ca.??? 
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes umiddelbart mere det lyder som forstærkeren der er ved at stå af? Prøv lige at byt rund på højtalerne, og se hvad der sker...
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Synes umiddelbart mere det lyder som forstærkeren der er ved at stå af? Prøv lige at byt rund på højtalerne, og se hvad der sker... |
|
|
Forstærkeren er under 3mdr. gammel...men prøver lige dit råd, og vender tilbage 
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
micma18 skrev:
Synes umiddelbart mere det lyder som forstærkeren der er ved at stå af? Prøv lige at byt rund på højtalerne, og se hvad der sker... |
|
|
|
|
|
Nu har det faktisk flyttet sig over i den anden højttaler !!!! -og det må jo næsten betyde at det er forstærkeren right??!
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
flaz skrev:
flaz skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
|
Nu har det faktisk flyttet sig over i den anden højttaler !!!! -og det må jo næsten betyde at det er forstærkeren right??!
|
|
|
Yepper...
Hvor har du købt forstærkeren henne? Og du har vel garanti på? __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 06 April 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo også være CD'en (skiven) der ikke helt spiller som den skal.
En gammelt råd jeg har lært at bruge som lydtekniker når der er et eller andet der ikke helt lyder som det skal er "følg signalvejen".
I dit tilfælde betyder det at du først tjekker CD afspilleren, dette gør du ved at skifte bytte rundt på højre og venstre signalkabel. Hvis fejlen stadig er til stede i samme højttaler uanset om du bruger højre eller venstre kabel, så er der ikke noget i vejen med kablet. På samme måde tester du forforstærker og effektforstærker (hvis det er todelt).
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
flaz skrev:
flaz skrev:
micma18 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Yepper...
Hvor har du købt forstærkeren henne? Og du har vel garanti på?
|
|
|
Det er en Harman/Kardon HK670...og den er købt gennem Audiosound, og der er 2års garanti på -så garantien er iorden..
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

|
Sendt: 06 April 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Det kan jo også være CD'en (skiven) der ikke helt spiller som den skal.
En gammelt råd jeg har lært at bruge som lydtekniker når der er et eller andet der ikke helt lyder som det skal er "følg signalvejen".
I dit tilfælde betyder det at du først tjekker CD afspilleren, dette gør du ved at skifte bytte rundt på højre og venstre signalkabel. Hvis fejlen stadig er til stede i samme højttaler uanset om du bruger højre eller venstre kabel, så er der ikke noget i vejen med kablet. På samme måde tester du forforstærker og effektforstærker (hvis det er todelt).
|
|
|
Hej..
Jeg byttede dog kun om på højtt.kablerne bag på forstærkeren og da skiftede problemet til den anden højttaler.. -så det er jo "perfekt", da jeg var bange for at det var højttalerne der var noget galt med -eftersom jeg ikke er helt 100% sikker på at stadig er garanti på højttalerne.
Mvh. /Malik
|
Til top |
|
|