Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Logitech squeeeze Duet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 December 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Er der nogle der har erfaring med Logitech Duet hvor den streamede musik hakker. D.v.s. spiller i 5 sek hvorefter musikken stopper og der meldes om et bufferlager der så fyldes hvorefter det samme sker 5 sek efter. Det samme er sket på en Logitech squeezebox radio. med Duetten kan det ses på den ellers udmærkede Logitech remote. Med Radioen ses meldingen på displayet. Den lagrede musik sendes via wifi med en ellers udmærket Router som er en af de større fra D-Link. Signalet burde være kraftigt nok eller? Den viser ca. 40-50% signal hvor Duetten er placeret. Temmelig irritererende problem der nærmest gør systemet ubrugeligt. Det skal bemærkes at de sidste opdateringer er fra Logitech er gjort. Der bruges en almindelig PC med en ekstern 1 TB harddisk. D.v.s. systemet kører ikke med  f.eks en NAS server.  
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2011 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Det er fordi dit trådløse net ikke er stabilt.

En årsag kan være, at routeren er sat til automatisk at vælge kanalnummer, for så skifter den ind imellem, når der er meget
trafik på den valgte kanel. Det kan afhjælpes hvis du beder den bruge en bestemt kanal, fx. 6.

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Det er fordi dit trådløse net ikke er stabilt.

En årsag kan være, at routeren er sat til automatisk at vælge kanalnummer, for så skifter den ind imellem, når der er meget
trafik på den valgte kanel. Det kan afhjælpes hvis du beder den bruge en bestemt kanal, fx. 6.

Det er muligt det kan være et problem. Det mærkelige er bare at Squeeze radioen egentlig har kørt i en længere periode hvor det problem ikke har været der. Det startede for ca. ½ år siden på den vel og mærke med samme router. Det skal bemærkes at den i det sidste stykke tid næsten ikke har været brugt. Igår vill jeg så p.g.a. en ombygning af flere ting i stuen begynde at bruge Duetten som har ligget ubrugt i en længere periode. Den har næsten ikke været brugt da det viste sig at netværket ikke kunne trække ned til mit egentlig lytterum. Med Duetten igår i dens nye omgivelser begyndte hakkeriet. Hvad er det for en trafik der kan være på den kanal? Vi kan vel kun tale om trafik skabt af os selv? Det var sen aften og det eneste der kørte på netværket var Squeeze systemet. Hvordan kan det med kanalen checkes?

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Bor du alene, et øde sted?

Selv om jeg bor i et parcelhuskvarter med forholdsvis store grunde, rækker naboernes net ind i mit hus.

Det finder freeware programmer, der kan analysere det/de trådløse net, så du kan få et overblik over brug af kanaler i dit
nabolag. Jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men prøv at Google lidt.

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Hvor gammel er din bolig?

Min er med massive murstensskillevægge, så nettet har det svært.

Jeg har måtte kæmpe længe for at få det til at dække hele huset, og der er stadig svage steder.

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Hvor gammel er din bolig?

Min er med massive murstensskillevægge, så nettet har det svært.

Jeg har måtte kæmpe længe for at få det til at dække hele huset, og der er stadig svage steder.

Jeg bor i et parcelhuskvarter så der er selvfølgelig som du siger sikkert masser af trafik. Huset har ydervægge i mursten og indervægge i letbeton så der er selvfølgelig en del signalet skal igennem. Det sjove er egentlig med Duetten at den næsten kan se routeren igennem 2 vinduer. Afstanden er ca. 6 m. Jeg kan dog godt have en mistanke om indervæggene idet de er opbygget med en hel del jern indeni letbetonen. Hvordan har du så lavet dit netværk? Har du forstærker på din router eller?

Boman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2011 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger en trådløs bridge (http://www.dlink.com/products/?pid=663) i mit musikrum. Via LAN er musikserver, NAS og Duet
forbundet.

I mit køkken/alrum er der er en Touch, der kører trådløst, min router er http://www.dlink.com/products/?pid=769

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes