| Forfatter |
|
Gjerrild Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har tidligere skrevet her inde for at få hjælp til en pladespiller. Modellen er en Technics sl 1710. På det tidspunkt var
det nålen jeg manglede, nu er det løst, men jeg fandt hurtigt ud af det ikke var det eneste problem. En gang i tidernes morgen
har den nemlig kørt med en Ortofon pickup som åbenbart har været meget let, for kontra vægten der sidder på spilleren nu er
slet ikke tung nok. Jeg har i mellemtiden brugt en anden pladespiller (JVC JL-A40) som har fungeret, men der er knas i den, og
jeg vil der for gerne skifte tilbage til min Technics inden jeg eventuelt lukker den op.
Er der nogen her inde som kan fortælle mig hvor jeg kan få fat i en modvægt som passer til spilleren og som har den rigtige
vægt? Eller eventuelt har et trix til selv at løse problemet?
mvh. Jonatan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne kigge i den Blå og andre steder efter en lignende model, som skal have en større rep og blot skal sælges hurtigt, og så bruge kontravægten derfra. Så får du også et ekstra p .u. hus.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke skrue et eller andet tungt ind i enden modsat armen ? (ikke noget der rasler) Hvis du kan det kan du bruge din nuværende kontravægt til at indstille nåletrykket med, men du skal nok bruge en nåletryksvægt for at få et nøjagtigt nåletryk.
På min gamle SL1900 afmonterede jeg kontravægten og satte den modsat på, så kunne jeg bruge de lette Ortofon pick upper, det er ikke bare det du har gjort tilbage i tiden vel?
Edit/tilføjet: Der sider ikke nogen bly afstandsplader i pick up huset vel? Så kan de fjernes!
Der er faktisk en SL2000 til 200 kr i dba og jeg er 99% sikker på at du kan bruge vægt loddet fra den på din SL1710. Der er brochure på SL1710 og SL1900 (samme som SL2000) her: http://www.gromit.dk/technics/index.asp og her: http://wegavision.pytalhost.com/technics.html (pas på pop up reklamen)
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det en mkII eller bare en 1700? Hvis jeg har den rette formodning er din kontravægt af den type der består af en rund vægt, hvori der er et hul med gevind i. I det gevind sidder en plastik skrue som du med fingrene kan stramme den fast i den rette position. Korrekt? Den reservedel du mangler ser med stor sandsynlighed, således ud: http://www.thomann.de/dk/technics_gegengewicht.htmJeg havde samme problem da jeg købte min SL1200, og smed en DL-103 på. Kontravægten var aaaalt for let til den type pickup. Håber det hjalp. Ellers har jeg været helt galt på den. Vh Michael :-)
|
| Til top |
|
| |
Gjerrild Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tak for respons!
@Lencofyn - Du har så meget ret! Det er lige præcis det der er galt, det er nemlig bare en lille bitte vægt, med et plastik
gevind.
Det ville være fantastisk hvis at det kunne løses med den vægt fra Thomann, men tror du den også passer på en sl-1710? (jeg
er ret overbevist om det ikke er en mkII - der er kun mulighed for at skifte tempo og så en "reject" knap)
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gjerrild.
Om den passer kan jeg ikke sige 110% sikkert, men du er velkommen til at komme forbi og låne en og se om den passer. Det er lidt ærgeligt at spilde penge på forsendelse frem og tilbage hvis den ikke passer.
Jeg er bosat i Gudhjem.
|
| Til top |
|
| |
Gjerrild Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Lencofyn
Hej, igen tak for tilbuddet. Det tror jeg gerne jeg vil benytte mig af engang, men i mellem tiden har jeg lært om det der hedder
GND, hvilket betyder at min nuværende pladespiller ikke larmer mere:D Derfor haster det ikke længere;) Er det forresten dig
der tilbyder plade rensning? Jeg så en annonce på Bornholmermarked og tænkte det kunne være dig, da dette også var i
Gudhjem? (Det er jo en lille ø vi bor på)
vh. Jonatan
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gjerrild skrev:
@Lencofyn
Hej, igen tak for tilbuddet. Det tror jeg gerne jeg vil benytte mig af engang, men i mellem tiden har jeg lært om det der hedder
GND, hvilket betyder at min nuværende pladespiller ikke larmer mere:D Derfor haster det ikke længere;) Er det forresten dig
der tilbyder plade rensning? Jeg så en annonce på Bornholmermarked og tænkte det kunne være dig, da dette også var i
Gudhjem? (Det er jo en lille ø vi bor på)
vh. Jonatan |
|
|
Det er lige nøjagtig mig. Har smidt et svar i din sony tråd.
|
| Til top |
|
| |