Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. maj 2024 | 08:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Romabio m. webcam (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 20 August 2003 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en lækker hjemmebio.

Om et halvt til et helt år, har jeg mulighed for at flytte ned i kælderen på 25-30 m2.

Det gode ved kældergulve er, at det står helt fast. Jeg ved faktisk ikke om spikes er nødvendigt. Når jeg sommetider skruer op for musikken på 1. sal, kan jeg høre gulvet vibrere en smule og det er jo ikke det bedste, kan man sige.



__________________
MVH Jannick Petersen
Til top Vis Jannick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannick
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 29 August 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

 
Opgradering uge 35. ( 5.1 til 6.1 )
 
Det har været mit ønske i længere tid at opgradere mit setup med en center surround kanal. Jeg har været på jagt efter en passende HT, og jeg kom frem til at en AV M1 Super måtte være det rigtige valg, så jeg har været lidt omkring for at finde et  brugt sæt til den rigtige pris, da jeg kun skulle bruge en enkelt. Efter en del søgen uden held, faldt jeg over et brugt sæt M1 Signature hos SK Sound, det var måske lidt overkill og den ville nok skele sig lidt ud fra de eksisterende HT i mit setup, men jeg fik dem til en meget fair pris så jeg slog til. Samtidig måtte jeg også finde noget at trække den med, da jeg kun havde en 5 kanals effektfors. i forvejen. Jeg var heldig med at finde en mindre Rotel stereo effektfors. ( demo model ) i samme serie/årgang som min eksisterende, hos en Rotel forhandler i Sønderjylland.
 
Til at starte med skulle jeg lige vende mig til det nye lydbillede, men i dag ville jeg ikke undvære den ekstra surround kanal. Det virker rigtig godt, i hvert fald for mig i mit setup, da mine surround HT står 1 m bagved mig, og ca. 1,5 m ud til hver side.
 
NB: Nye billeder.


__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 29 August 2003 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hej Robert

Du har simpelthen en for fed biograf  -sådan en vil jeg også have

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 29 August 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

For du noget ud af din centerbag når den står på linie med dine baghøjt, må ellers sige det ser meget fornuftigt ud, fed bio du har banket ned der.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 29 August 2003 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

jeg bliver sjældent misundelig, men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse...

RESPEKT!

 

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 30 August 2003 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Ja! Virkeligt lækkert! Hvem der bare havde pladsen og udstyret.

Det kan være jeg spørger dumt, men hvorfor er din M1 signature vendt på hovedet??? (Med bassen øverst og diskanten nederst)

Har du overvejet at opgradere din AVC super til en signature, så det er samme serie som bagcenteren, eller er det for bekosteligt hvis man tager den lydmæssige gevinst i betragtning?

 

Men tillykke med det



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 30 August 2003 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej Rune

 

Næææ … det er overhoved ikke et dumt spørgsmål, det se jo også lidt underligt ud. Men jeg har vendt den på hoved for at få diskanten ”ned” i samme højde som højre og venstre surround ht.

 

Og mht. min center, så tror jeg at den vil komme til at skele sig for meget ud fra mine front ht, hvis jeg opgraderet den til en signature, det er jo bedst at den matcher mine front ht end min center surround.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1013
Sendt: 30 August 2003 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

OK. Smart tænkt

Jeg har aldrig hørt dine fronthøjtalere, så jeg vidste ikke, hvordan de klang med din center.

Tak for svaret. Så blev jeg da det klogere.



__________________
Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 30 August 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
For du noget ud af din centerbag når den står på linie med dine baghøjt, må ellers sige det ser meget fornuftigt ud, fed bio du har banket ned der.

Når jeg sider i det forhold til mine alm. Surround ht som jeg har beskrevet i et tidligere indlæg, så virker det utrolig godt. Før 6.1 kom lyden godt nok bagfra, men lidt ude til hver side, og nu med center kanalen, og den placering som den har fået, sker der ting lige bag hoved på mig, det virker rigtig fedt .



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Dan89
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 65
Sendt: 30 August 2003 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

HeeeI!!!

 

NICE setup

Hmm er du tilfreds med Rotel RB-985 Effektfors???? Er selv ROTEL fan! Og overvejer en ROTEL effektforst! Er 985 God? Og hva er prisen?



__________________
Yiiir Folken's ;d
- http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2852
Til top Vis Dan89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan89
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 30 August 2003 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Det er simpelthen for lækkert. Flotte billeder der også er taget. At du har det rum, er helt fantastisk......det er svært at finde til meneske penge, her på "hovedøen". Det må godt nok være syret at spille MOOAA på det læred der.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 31 August 2003 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Dan89 skrev:

HeeeI!!!

 

NICE setup

Hmm er du tilfreds med Rotel RB-985 Effektfors???? Er selv ROTEL fan! Og overvejer en ROTEL effektforst! Er 985 God? Og hva er prisen?

Ja den er jeg  godt tilfreds med, selv om man altid kan bruge lidt ekstra effekt. Mine front ht er lidt tunge at trække ( 985 har 5x100 RMS W. ), så jeg kunne da godt tænke mig en 1095   ( 5x200 RMA W. ). 985 fås ikke mere, i dag hedder den 1075 og har 20 W. mere pr. kanal end 985 og koster 13K vejl. udsalg.

 



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2287
Sendt: 10 September 2003 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det ser sgu lidt for lækkert ud...klasse detalje med plakaterne og billederne....giver en garanteret en herlig stemning.

Og lyden, den kan man kun drømme om.....men lyder sikkert fantastisk...

Mvh. Brian Sørensen

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 11 September 2003 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Hej Jubelnar.

Her er så mine Panny 300 Picture mode indstillinger.

Jeg skifter lidt frem og tilbage mellem Normal og Dynamic mode. Før da jeg havde et hvid lærred kunne jeg ikke bruge Dynamic mode, men det kan jeg nu med min nye grå dug, da den kun har et gain på 0,8. Justeringen er fortaget efter AVIAS Test DVD.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 11 September 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Pioneer CLD-925 Laserdisc er en lækker maskine har du prøvet at sammenligne DTS lyd fra denne og din dvd hvis du altså har sammen film på disse 2 medier ? og har du nogelsinde tænkt på at købe en billig scaler i USA til din projektor ? Scaler er kodeordet for gode billeder.

 

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem


Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 917
Sendt: 12 September 2003 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Ja en projektor uden scaler er ca. det samme som en video med Svhs uden at benytte sig af det !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 12 September 2003 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Ja en projektor uden scaler er ca. det samme som en video med Svhs uden at benytte sig af det !!

Yepper jeg har testet en Farudija scaler på en DLP og damit der kom mere opløsning og renere billede. Der er efter min mening selve billedbehandlingen som man spare for meget på ved projektore faktisk er billedet så godt behandlet af nin egen scaler DVP2200 at vidiosignal fra en gammel Laserdisk 1450 som kun har den lille runde vidio udgang er så godt at det overrasker hver gang. Dog kan der forekomme lidt støj på helt store endartede flader men når jeg får min laserdisk 925 med supervhs så forsvinder dette helt. For mig er kodeordet Farudija scaler.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 12 September 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas.
 
Ja 925´eren er en dejlig maskine, selv om jeg godt kunne havde tænkt mig Elite modellen fra Pioneer den gang ( kan du huske den ? ), men så skulle den købes i USA da den ikke blev forhandlet er i Europa - øv øv.
 
Jeg har lavet test af DTS lydsporet på LD i forhold til DVD, og jeg har et par titler på begge medier med DTS, og her vinder LD klart. Men man skal jo også lige huske på at det ikke er sikkert at bitraten er ens, DTS format på LD og de første DVD titler var full-rate med en bitrate på 1509 Kbit pr. sek og formatet i dag på DVD er half-rate og neden på 754 Kbit pr. sek.
 
Mht. scaler, ja så kunne jeg sgu godt tænke mig at prøvet en af de nye typer ( har prøvet den gamle Iscan pro, den kunne ikke bruges til noget !! ), men det kunne være spænende. Men jeg ved ikke nok om det, så det er lidt risikabelt at købe en, uden at kunne teste først. Hvad skal man slippe for en Farudija scaler, jeg har hørt et tal 25-30K der det helt ved siden af ??


__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 
Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2657
Sendt: 12 September 2003 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Robert skrev:
Hej Jonas.
 
Ja 925´eren er en dejlig maskine, selv om jeg godt kunne havde tænkt mig Elite modellen fra Pioneer den gang ( kan du huske den ? ), men så skulle den købes i USA da den ikke blev forhandlet er i Europa - øv øv.
 
Jeg har lavet test af DTS lydsporet på LD i forhold til DVD, og jeg har et par titler på begge medier med DTS, og her vinder LD klart. Men man skal jo også lige huske på at det ikke er sikkert at bitraten er ens, DTS format på LD og de første DVD titler var full-rate med en bitrate på 1509 Kbit pr. sek og formatet i dag på DVD er half-rate og neden på 754 Kbit pr. sek.
 
Mht. scaler, ja så kunne jeg sgu godt tænke mig at prøvet en af de nye typer ( har prøvet den gamle Iscan pro, den kunne ikke bruges til noget !! ), men det kunne være spænende. Men jeg ved ikke nok om det, så det er lidt risikabelt at købe en, uden at kunne teste først. Hvad skal man slippe for en Farudija scaler, jeg har hørt et tal 25-30K der det helt ved siden af ??

Ja du er helt forkert på den. Min scaler kan køre 6 forskellige opløsninger og den kostede 1400 dollars ;O) på Ebay og det FUNGER. Det billigeste man kan gøre hvis man kun vil have fra ny er at købe en naturalrate scaler dvs den kan kun en opløsning f.eks. den der passer til din projekter de er billigere koster måske 50.000kr istedet for over 100.000kr. Er en scaler over 1 år gammel er den forældet derfor kunne jeg få min 90.000kr model for kun 1400$ den var 1,5 år gammel.

Yepper lyden på LD slår DVD på alle punkter men LD lydsporet er jo heller ikke komprimeret så meget men på LD halter opløsningen lidt på billedet. Kender du en der kan lave RGB på billedet i en Laserdiske for desværre ham der kunne har stillet træskoene for nogle få år siden ØV

JEg har lige købt den store Starwars box med det hele for 50 kr og så fatter man jo ikke an nogle køber DVD.

Men nu har jeg begge formater og glæder mig til jeg får min 925

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted
 
Robert
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 471
Sendt: 12 September 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Svar til Jonas:

Det lyder sgu til at jeg skal gøre lidt mere ved det med en scaler, og under søge markede ( 2nd hand marked), jeg gik i den tro at det ville kostede kassen, med en ordenligt scaler.

Mht. til ombygning af LD, ja så står jeg lidt i samme båd, jeg mangler en DD RF modulator til min LD. Laserdisken har ikke flere og kan de kan ikke skaffes mere.

50 kr. !!!! vildt, jeg gav selv 2.300,- for boksen ( det er den med 9 plader ik´) Begge formater ??? øhh ... det er lydformater ik´ EP4-6 er da ikke udgivet på DVD endnu.



__________________
Mvh. Robert
Til top Vis Robert's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert Besøg Robert's Websted
 

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes