Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: USB-til-SPDIF converter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Greenduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2012 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg har som nævnt købt en Cambridge DacMagic som er jeg meget tilfreds med. Dog er jeg kommet i den situation at jeg gerne vil udforske 24/96 verdenen med numre fra fx www.hdtracks.com. Min DacMagic er begrænset til at modtage 16/44.1 eller 16/48 filer via USB. Derfor er jeg interesseret i en USB-til-SPDIF konverter.

Jeg har overvejet flere muligheder...

Mulighed 1:
Jeg har overvejet en NuForce uDac-2 da den kan modtage 24/96 filer over USB. Så ville jeg forbinde SPDIF udgangen på uDac-2'eren til SPDIF indgangen på min DacMagic. Jeg har dog læst, at uDac-2'eren ikke skulle være så præcis når man skal bruge den som en DAC, fx USB ind og RCA ud. Men hvis jeg bruger den som USB ind og SPDIF ud, vil den så sende et ubehandlet digitalt signal videre til min DacMagic, så sidstnævnte står for konverteringen til et analogt signal??

Mulighed 2:
Findes der en simpelt USB-til-SPDIF adapter/konverter som kan bruges istedet for hvad der reelt er en til DAC? Så den kan sende lyden afsted i 24/96?

Mulighed 3:
Sælge min DacMagic og købe en Dacmagic Plus eller anden DAC som kan modtage 24/96 eller 24/192 filer over USB...

Jeg er mest hooked på Mulighed 1, hvis den kan sende et ubehandlet digitalt signal videre, så det KUN er min DacMagic der står for konverteringen...

Eller vil det være fuldstændigt ligemeget, når jeg ikke afspiller lyden på "mere" end en Cambridge 740A forstærker samt et sæt Dali Concept 1 væghøjtalere? Man skal jo også helst kunne høre at det er 24/96 filer som bliver afspillet. Til alm. FLAC og MP3 filer i høj bitrate går jeg ud fra at det er fint med 16/44.1 eller 16/48 filer...

Med venlig hilsen
Jakob Laursen
Til top Vis Greenduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Greenduck

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

jeg har nu en rigtig god ide som endda mange high-end entusiaster bruger!
      hiface-1502.html">M2tech Hiface

den gør præcis det du vil have, til en ikke så ringe pris! så kan du jo bagefter overveje om du giver udskifte din DacMagic!

MvH LAC
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

1502.html">M2tech Hiface

her er linket

Edit:

okay den driller! du må bruge den gode gamle "kopier" "sæt ind" metode!

http://www.vassagohifi.dk/cms/vassago-hifi-maerker-a-z/vassa go-hifi-m2tech/m2tech-display/article/m2-tech-hiface-
1502.html

Dobbelt edit:

linket driller! gå ind på vassagohifi.dk - mærke a-z - m2tech - skrol nederst - m2tech hiface
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

Greenduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2012 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

LoudandClear: Den ser rigtig interessant ud... Ellers tænkte jeg på en Music Fidelity V-Link eller en V-Link II... Kan dog ikke se hvad forskellen er på de to udover prisen, på 799 og 1099. Og farven på kassen :)

bech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Greenduck skrev:
LoudandClear: Den ser rigtig interessant ud... Ellers tænkte jeg på en Music Fidelity V-Link eller en V-Link II... Kan dog ikke se hvad forskellen er på de to udover prisen, på 799 og 1099. Og farven på kassen :)

Der står dette på TapeConnectiona hjemmeside under V-link II:
Bemærk: anmeldelser af den første V-Link som funktionelt er identisk med V-Link II

I mit setup har der været rigtig meget at hente med en USB/SP DIF converter.
Jeg har både en V-link og en Teralink X2 med ekstern powersupply (købt på e-bay).
Ud fra læsning af diverse tests og indlæg på nettet foretrak jeg disse 2 frem for HiFacen (og HiFace EVO).
Jeg kan anbefale både V-link og X2 – men der er nuanceforskelle i lyden og jeg har endnu ikke besluttet, hvilken jeg vil anvende fremover. Det er langt fra nat-og-dag forskelle, men i mit set-up virker V-Linken lidt mere ”nøgtern” i lyden ift. X2 og X2 mere ”varm”.

Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Mener også denne forstærker tager 24/192 direkte, men jeg er ikke helt sikker

http://www.dba.dk/panasonic-reciver-sa-xr59-51/id-79733080/

Jeg har haft SA-XR50 og den lyder virkelig godt med digitalt input.

Fordelen er at du helt kan droppe en DAC da der ikke er analog signalvej.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Tommy S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Sendt: 04 Januar 2012 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ringede til Tapeconnection og de fortalte at indmaden er ens i V-link og V-link II. Jeg har dog valgt at købe V-link II - fik den lige inden nytår, så jeg har ikke så mange lytteerfaringer endnu. Den går direkte in i min forforstærker som har SPDIF indgang. Jeg har valgt optisk output - dermed opnår jeg galvanisk adskillelse imellem computer og stereo anlæg. Da jeg skulle sætte V-link II op havde jeg mulighed for at vælge 24/96 - Jeg har dog valgt 24/88.2 da jeg formoder at det kræver en simplere (læs skånsom) resampling af mine flac filer (fra CD'er).

Til top Vis Tommy S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy S.

Greenduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2012 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Tror også jeg vil give V-Link II et forsøg. Jeg har dog ikke så meget 24/96 materiale endnu, så det er måske bedre at vente lidt (?). Dog kunne man måske drage fordel af den asynkrone USB forbindelse, som DacMagic'en heller ikke besidder.

Men det skal trods alt "kun" afspilles på en Cambridge 740A forstærker og et sæt Dali Concept 1 højtalere, så vi snakker langt fra high-end. Så ved ikke engang om jeg vil få noget ud af 24/96 materiale.

CianDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige anbefale HiFace modificeret af John Kenny:

http://sites.google.com/site/hifacemods/home/mk3-hiface

Du kan selv lede lidt efter anmeldelser osv.
MVH
Claus
Til top Vis CianDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CianDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes