| Forfatter |
|
Duchamp Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 Januar 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Project Debut pladespiller med ortofon OM5e pickup og en Project Phono Box RIAA.
Dette basic setup er koblet på en Linn Sekrit DS-I med Linn Katan højtalere.
Den digitale del (streaming) af anlægget spiller fremragende, men den analoge del (pladespilleren) er ikke helt på samme niveau. Jeg kunne derfor
godt tænke mig at opgradere pladespilleren, men hvordan gøres det bedst? Ny pickup: Ortofon OM 10-20-30 eller ...? Ny RIAA: Creek OBH-18 eller
...? Ny tonearm eller pladetallerken?
Bedste hilsner
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du ku' prøve Ortofon 2m blue, med nøgen diamant, den vil helt sikkert hjælpe en del. Overvej evt. at udskifte kablet fra pladespiller til forstærker. Det kan hjælpe helt eventyrligt.
Tag et skridt ad gangen, så du ved, hvilken ting, der er skyld i hvilken forandring.
Du kan nok finde en bedre riaa, men så begynder det at koste penge, og så er spørgsmålet om du skal købe en bedre pladespiller fra starten. Jeg kan imidlertid godt lide Project pladespillere. Jeg har selv en Genie 3.
mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skift de bittesmå ledninger som går fra pickup til tonearm, for 300kr kan du få et ortofon sæt, måske kommer der et sæt
med en 2m så brug for guds skyld dem.
Det er den billigste markante forbedring jeg har oplevet.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke løst hoved på Projects arme, så det er hele armkablet, der skal skiftes.
|
| Til top |
|
| |
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
| Der er ikke løst hoved på Projects arme, så det er hele armkablet, der skal skiftes. |
|
|
Hey.
Der er ikke kabel i armen, men ledninger :-)
Prøv at kikke i denne tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=80095&PN=5
Jeg har forsøgt mig.... Og der er flere steder man kan " tage fat"
Mvh
Chris-torb
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en rigtig god ide med en så god riaa så muligt, da så selv en billig pladespiller/pick up kan yde sit bedste. Så er det også lettere at høre forskel på opgraderinger af arm/pu/værk.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens-B skrev:
| Der er ikke løst hoved på Projects arme, så det er hele armkablet, der skal skiftes. |
|
|
Jeps, så er der bare endnu mere at hente eventuelt lodde stikkene direkte i enden af ledningerne.
Dog skal man nok få instrukser om montage så de ligger rigtigt og ikke påvirker armens bevægelse.
|
| Til top |
|
| |
Duchamp Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 08 Januar 2012 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres kyndige svar og anbefalinger.
Det er ikke helt nemt. Som det bliver påpeget kan man hurtigt bruge en del penge på noget, som Project Debut'en ikke helt kan leve op til.
Samtidig er der pt ikke tid til et ellers hyggeligt med projekt med at skifte kabler etc.
Jeg tror det bliver noget med over to omgange at skifte pick-uppen og riaa'en med henblik på senere at opgradere pladespilleren til en mere
kompetent model, eventuelt en Rega RP3.
Bedste hilsner
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2012 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede lige noget igår som jo er nærmest gratis. Jeg skiftede fiskesnøren som jeg har brugt som drivrem på min pladespiller
ud med tandtråd.
Jeg ved det er lidt "tricky" med din Project da du ikke bare kan flytte motorpullyen så længden passer. Men der er markant
bedre drive og dynamik med en "tråd" som ikke kan give i længden.
Prøv nogle gange med at finde den helt rigtige længde, jeg tror du vil opleve et markant løft på "fun-factor" egenskaberne på
din pladespiller.
mvh. Asger
|
| Til top |
|
| |