| Forfatter |
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Perpendicular, Deep Purple's fantastiske album (bortset fra et par lamme numre).
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan spille hurtig bas.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan skille massiv lyd ad.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan spille med timing.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan vise dig, hvor fremragende hurtigt synkronløb (guitar/hammond-leslie) kan spilles.
Hør den, hvis du vil høre, hvordan de hårde går.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan få dig til at glemme, at en anden guitarist end Richie Blackmore kan spille i Deep Purple.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan få nakkehårene til at stritte som da du var 16 og fuld af hormoner.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan få din kvinde til at forsvinde.
Hør den, hvis du vil høre om dit anlæg kan.....................
Hørt i går på Micromega Stage 6, Crown (Amcron) IC 150 med tilhørende forforstærker - begge årgang 1976, Cardas kabler og B&W P4, ahhhh! __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
   Endeligt er der nogen som hører rigtig fed rock musik her inde.
Steve morse er en fed giutarist ,ps jeg har mødt han privat...flink fyr.
I skal købe den nye med Deep purple BANANAS den FED Alle som kan lide rock så er den alle pengene værd. køb den.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
John71 skrev:
|
   Endeligt er der nogen som hører rigtig fed rock musik her inde.
Steve morse er en fed giutarist ,ps jeg har mødt han privat...flink fyr.
I skal købe den nye med Deep purple BANANAS den FED Alle som kan lide rock så er den alle pengene værd. køb den.
|
|
|
Ja, måske er vi flere, end man skulle tro! Led Zeppelin 1 er også god til at måle anlæg med, optagelsen af den hurtige kick drum på nummer 1 er for naturlig i disse HiFi tider, sygt. Må have været fedt at møde Steve.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været Deep Purple fan siden 1972 og kan kun give John71 ret i, at Bananas er en rigtig god "skive", faktisk noget af det bedste DP har lavet i lang tid.
Var til DP koncert d. 29 november sidste år i Århus, en utrolig oplevelse. 
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Deep Purple rykker, men jeg må desværre indrømme at albummet Bananas skuffer, lidt tamt og intet sigende. Derimod rykker nogle af deres ældre albums stadig for vildt, f.eks "The Book Of Taliesyn" hvor de er syrede, melodiske og underfundige.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm
Mit første indtryk var ok,men jeg syntes at Bananas er som vin den bliver kun bedre og bedre.JEG ELSKERD DEN .Har den både på Vinyl og Cd.og med alle autograferne på
Men jeg savner lidt R Blackmore, men manden er jo skør i hovedet,En rigtig gnav pott.så vi må tage til takke med Steve morse .Men han er jo en mand som kan over tage R Blackmore.
Jeg var til konsert i Esbjerg med DP, Den gang spilledt joe satrani med dem, Det var ikke godt.så han fik sparket,
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha da da. Deep Purple. Jeg tror sku jeg er deres største fan i DK under 20 år 
Lige siden jeg ved et tilfælde fik "Made in Japan" i en alder af 10 år, har jeg været helt færdig med Purple. Der går sku sjældent en dag uden jeg hører en skive med dem. Desværre har jeg ingen pladespiller, og heller ingen plader (endnu), men jeg har samtlige deres udgivelser (omkring 30) på cd plus mindst lige så mange live cd'er. Det er simpelthen bare musik, når det er allerbedst!
Jeg hørte dem også i Århus, hvor jeg stod lige foran Steve Morse, der virkelig viste hvad han kan den aften. Det var helt forrygende. Hørte dem forresten også til den føromtalte koncert i Esbjerg med Joe Satriani, og er meget enig med dig i din betragtning.
Jeg har meldt afbud til forældrenes tur til Ungarn til sommer, da jeg fandt ud af de kom til Midfyns, så nu har jeg igen noget at glæde mig til 
Jeg syntes bestemt ikke Bananas skuffede mig. Slet ikke. Det er efter min mening utroligt de kan bevare den spilleglæde efter alle de år.
Til sidst vil jeg lige slå et meget stort slag for live dobbelt cd'en "Live at the Olympia". Den er fra deres Purpendicular tour, og den er simpelthen ganske forrygende. Måske den bedste live cd jeg har med dem, hvis man ser bort fra "Made in Japan". __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
roskam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Har købt en live dvd med DP fra et eller andet sted i USA - med Steve Morse. Og hvem kan hidse sig op over den??
Jeg savner RB, muligvis forrykt, men uovertruffen impulsiv og alsidig - og så kunne han spille op til JL. Den dimension er helt væk, desværre.
Lars
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror alle savner RB 
Det er dog ikke til at komme udenom, at spilleglæden og udtrålingen til koncerterne er forbedret markant siden hans endelig ansked i '93, hvilket også smitter af på musikken. Derudover syntes jeg Steve Morse er en helt igennem forrygende guitarrist, og jeg kan ikke forestille mig nogen bedre er statning for Blackmore. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Til konserten i Århus var det flere som fik den kopieret på DAT.eller noget andet.
Er der nogle som kender nogle som har et kopi fra konserten
Så skal vi alle Deep purple fans til midtfyn..juhhu
http://www.mf.dk/mf.asp?lang=dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville mega gerne have en kopi også, hvis der var nogen mulighed for det.
Det bliver en dejlig tur til Ringe til sommer  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt Made in Japan hos TP til 34 kr. Den er faktist optaget i overraskende god kvalitet!
Karsten
|
| Til top |
|
| |
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
| Sendt: 14 April 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt DP siden 1977 og var meget stor fan af dem i mange år med 26 LPer på hylden og de klart bedste er Made in Japan - Powerhouse - The Book Of Taliesyn og Come Taste The Band med Tommy Bolin på Giutar, det er jo som bekendt nogle af de ældre skiver de nyere har jeg desværre ikke hørt ret meget, måske jeg skulle genoptage lytningen til dem, efter det som der skrives her må det vidst være på tide
|
| Til top |
|
| |
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig er det lidt uforståeligt at så mange synes om Bananas. Jeg synes det er en blodfattig plade, eneste nummer jeg umiddelbart syntes var fedt var Got your number (tror jeg det hed). Men ret skal være ret - skulle måske snart finde den frem igen, man er vel gammel Purplefan...
Ellers er jeg helt enig mht. Live at Olympia, en superliveplade, efter min mening deres bedste, dvs. også bedre end Made in Japan. Jeg kom for skade at købe den (altså Live at Olympia) da den lige var udkommet og hører den stadig med jævne mellemrum, specielt synes jeg udgaven af When a Blind Man cries er enestående flot.
Det overrasker mig i øvrigt lidt at alle tilsyneladende er enige om at Joe Satriani ikke fungerede med DP. Andre steder jeg har læst og hørt om hans samarbejde med DP har jeg fået indtryk af at det var vellykket. Men hva' - Joe Satriani er efter min mening en af de helt store solo. Er RET vild med ham, men det er en anden historie... __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe Vinding
Bananas skal man høre et par gange syntes jeg.For mig er den beste siden Perfekt stranger.
Live at olympia syntes jeg er er rigtig god skive, med rimelige mange giutar soloer.Mon om den findes på vinyl....?
Jeg har live optagelsen fra den gang Joe s spillede med D:P i Esbjerg.Han havde den gang spillet et par månder med D.P.Helt ærligt han var så dårlig at det var lidt fovt at se ham sammen med D.P.Jeg var der selv og hørte ham.
Det manglede de fede soloer som Richie / stevie giver til deres konserter,men stakkel lille joe han var ikke god nok til Deep purple.
Men han solo plader er jo ok.Men men de er jo optaget i et studio.......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den live optagelse fra Esbjerg, er det noget man kan købe nogen steder?
Hvilket format har du den på? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
John71 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rune-nielsen
Det er en rimelig optagelse.specielt for mig/andre som var der.
Jeg måtte give uden cover 300kr for kopiet.Det brugte jeg osså ca 8 år om at finde....
|
| Til top |
|
| |