Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Udfald af centerkanal? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 08 April 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hmm jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med det her problem. Jeg har en NAD T760 der er ca. 3-4 år gammel. Den har aldrig før haft en centerhøjttaler at spille på, men nu har jeg anskaffet mig en Grand Vocal. Det lød også godt, men så faldt kanalen pludselig ud. Den blev ikke overbelastet eller noget da jeg spillede ret lavt. Efter at have slukket receiveren og trukket stikket ud i et par minutter virkede centerkanalen igen. Jeg har nu prøvet det et par gange, og sidste gang virkede centerkanalen igen, efter jeg havde bare havde hørt stereo CD i et stykke tid. Der er ikke noget forvrængning eller andre mærkelige lyde. Lyden bliver bare næsten helt "mutet", men man kan høre en lille smule. Forstærkeren står også helt frit, får masser af luft og kører ikke særligt varm.

Kan problemet skyldes at centerkanalen ikke har været brugt i årevis? Er der nogle tekniske genier herinde der har nogle forslag til hvad der er galt?

På forhånd tak.

Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

Adam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 08 April 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige prøvet at bruge dekoderen i min DVD-afspiller og 5.1 indgangene på receiveren. Problemet er der stadig, så det må næsten være i effekttrinnet det ligger eller hvad?
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam

0raXtEr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Ring til hifiklubben og spørg om problemet... Det lyder som om det ligger i forstærkeren !

PA-BYGGEREN !! DISKOFREAKEN !!
Hvor manges legetøj vejer 500 kg ?? :D

JVC SK-1000 4-EVER !
Til top Vis 0raXtEr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 0raXtEr Besøg 0raXtEr's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 April 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok, så har min Onkyo receiver det samme problem, men hvis man lige et ½sek. skruer op og så ned igen, så kommer kanalen lisom igang igen... Jeg er nu ret overbevist om at det er forstærkeren, der er skyld i det? Måske en eller anden kondensator der sidder og driller? Men jeg har ikke lige fået taget mig sammen til at kigge ordentlig på det endnu...
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Jesper Bach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2004 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

micma18>> jeg tror du har et slidt udgangsrelæ, det giver typisk de symptomer du beskriver.

Jeg tror dog ikke det er det der er galt med Adam's NAD, udgangsrelæer sildes ved det strømtræk der kommer de få nanosekunder inden kontakten er helt sluttet hver gang den tændes, men da Adam har kørt uden center kan der jo ikke have været et strømtræk igennem relæet.

Jesper

Til top Vis Jesper Bach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Bach

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

>> Jesper Bach

Det lyder jo faktisk ikke helt usandsynligt nu du siger det!  Der sidder nemlig en række relæer nede ved udgangen...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes