| Forfatter |
|
killmyday Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor finder jeg en sådan diskant Vifa DU/0161 DPB10. Diskanten er fra et sæt Cerwin Vega CLSC-215.
Jeg vil gerne have en ny men på den anden side hvis det er muligt inde for en rimlig begrænset økonomisk ramme at erstatte dem men nogle der var et hak eller 2 kunne dette naturligvis også være en mulighed.
Et andet spørgsmål er dæmpning, da kabinettet kun er 1,2 cm tykt har jeg tænkt på om stramheden kunne forbedres ved at lave terasser rundt inde i kasserne og evt. dæmpning. Alle forslag med undtagelse af (smid dem ud) bliver modtaget med stor generøsitet.
Hvis overstående er en god ide skulle jeg så i samme omgang skifte kablerne inde i dem også, de nuværende ligner mest af alt noget fra et par 220 kabler (men jeg har taget fejl før siger konen) og hvis ja hvad kan man forvente af sådan en udskiftning.
Jeg er mest til elektronisk musik dog kan der i ny og næ også snige sig lidt Rap og Rock musik ind over anlæget. Dette består af en Intel Quad Core med flack samt audio4dj eksternt lydkort og en Onkyo forstærker som jeg mener er på omkring 120w hvis det har betydning for overstående.
Som en fodnote skal lige indskydes at jeg er over konfirmations alderen jeg er 42 men jeg bliver altså som ny når der bliver dunket hårdt i gulvet og min søn på 6 vender sig om og råber, far jeg kan mærke det dunker i maven.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
husk at skifte begge 2 ...et forslag ville være xt25 nsom ny diskant men kræver jo nok nyt filter til diskantsektion
|
| Til top |
|
| |
killmyday Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| husk at skifte begge 2 ...et forslag ville være xt25 nsom ny diskant men kræver jo nok nyt filter til diskantsektion |
|
|
Tak for forslaget men hvis jeg skal kaste mig ud i et sådan projekt ville det være rart med lidt mere vejledning. Jeg er stadig en Noop men dog ikke bange for at hive loddekolben frem hvis jeg bare ved lidt om slut resultatet. Hvad mener du i øvrigt om afstivning og afkobling af disse ht? de står på træ gultv.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
smæk du bare 15 cm cement på gulvet he he ellers lad det være ;o) ...kan ikke blive for stift i mine øjne bare husk at det indre mål bliver lidt mindre ....hvor i midt bor du ?? flytter til randers næste mnd og ku evt gi en hånd
|
| Til top |
|
| |
killmyday Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
| smæk du bare 15 cm cement på gulvet he he ellers lad det være ;o) ...kan ikke blive for stift i mine øjne bare husk at det indre mål bliver lidt mindre ....hvor i midt bor du ?? flytter til randers næste mnd og ku evt gi en hånd |
|
|
Damn jeg bor i Vejle så der er jo et stykke vej. Jeg havde tænkt på at lave nogle "terrasser" hele vejen rundt så vidt det er muligt der hvor basserne sidder og så klistre noget bly/bitum gummi på.
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 16 Januar 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
selv velplacerede rundstokke gør en enorm forskel
|
| Til top |
|
| |
killmyday Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå så har jeg haft dem splittet ad, der er kommet resonans dæmpning i og mellemtonen blev splittet ad og rockulden blev byttet ud med rigtig højttaler vat og der kom lige lidt resonans måtte i, ledninger fra terminal til delefilter og ud til basserne er også skiftet til noget Dali kabel der lige lå fremme og så er der blevet sat nogle tvær stiver i. Alt i alt er den blevet små 15 kg tunger.
Det er vildt sådan en foreskel der er. Jeg har kun lavet den ene for den anden har dewsværrer en defekt diskant men en ny er bestilt, jeg vil simpelthen hører det jeg har lavet i forhold til den der ikke er gjort noget ved.
Jeg syntes at alt det rungen som den havde er væk og mellemtonen træder meget mere frem frem for at være tilbagetrukken. Bassen er også blevet både stram og meget mere kontant.
Nu er det jo stadig en Vega og forstærkeren er kun på 110w men jeg syntes de 200 til gummi var givet godt ud.
jeg har taget billeder undervejs og smider dem op når jeg er klar.
|
| Til top |
|
| |
killmyday Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over dette http://www.audioasylum.com/cgi/t.mpl?f=speakers&m=172449
First, the 5 mfd cap is replaced with a 4 mfd cap.
Next, the 3 ohm resistor is replaced with a 5 ohm
Then the 12 mfd cap gets swapped for a 7 mfd cap.
Of course, try and use all Mylar caps, at least, or Polys, and precision resistors.
Inden jeg kaster mig ud i det vil jeg meget gerne hører jeres kommentar
|
| Til top |
|
| |
killmyday Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå jeg har bestilt hos Dansk Audio Teknik:
2 x 3.9uf Jantzen CrossCap kondensator 2 x 6,8uf Jantzen CrossCap kondensator 2 x 5 ohms modstand
De gule 100W bliver også skiftet til 400w Jantzen kondensatore
|
| Til top |
|
| |