Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kompakthøjtalere ála DALI Concept 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mathiasbl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej,
Har pt. et par CW-8F som jeg er igang med at sælge, da jeg gerne vil have mig nogle mere velopløste højtalere. De var FEDE
for ½ år siden, men ikke rigtig mere, da jeg er begyndt at lytte mere til musikken i stedet for at synge med på den ;-) ;-)
Jeg søger derfor nogle højtalere ála DALI Concept 1. Hvilke erfaringer har I med den højtaler? Kender en del som har haft den,
og har været glade for den.
Mit budget er 1500 max. Jeg skal dog først have solgt mine CW'ere.
Min forstærker er en ældre NAD 317 med 80 kraftige watt. Hvor er det dog en lækker forstærker. Quality..
Jeg er også åben overfor B&W da jeg synes, deres højtalere er riiigtig fede.. De er bare en del dyrere.
Er der nogen der, ved hjælp af ovenstående info, kan anbefale mig noget?
//Mathias B.L.
Til top Vis mathiasbl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mathiasbl

Greenduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Er det Cerwin Vega VE-8F højtalere du har nu?

Jeg har netop solgt mine Dali Concept 1 til fordel for et sæt ældre Dali 104 gulvhøjtalere. Jeg var meget glad for mine Concept 1 og syntes faktisk de gjorde et hæderligt job på trods af størrelsen. Diskanten og mellemtonen var rigtig god, men der manglede helt sikkert noget bund. Til prisen er det en fin højtaler som kan spille det meste. Men de havde et flot lydbillede. Har både spillet med dem på min forrige NAD C355BEE forstærker og min nuværende Cambridge 740A forstærker. Må indrømme at de lød bedst på min Cambridge. Tror det er pga. NAD'ens lyd er en anelse mere nuanceret og varm i forhold til Cambridge's meget neutrale og rene klang. Men jeg nød dem på begge forstærkere...

Jeg tror dog du vil komme til at savne noget bund...

Hvad med et par Dali 104, de kan fås fra 400-1200 kroner/sæt som brugt. Og jeg er utroligt glad for mine. God bund, velopløst lyd og de spiller både åbent og frit.
Til top Vis Greenduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Greenduck

mathiasbl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2012 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar. Har pt. CV 8-F men jeg mangler ærlig talt noget mere diskant. De er alt for mørke i lyden til mig, men jeg
hører også meget forskelligt. Jeg har en der vil gi 11-1200 for dem, er det ikke en fair pris?

mathiasbl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

der er en, der har tilbudt nogle Dali 505 i bytte med mine CV. Er de gamle og gode, eller gamle og elendige? Jeg lytter til rigtig
meget forskelligt musik, bl.a. kan nævnes Dire Straits, Marillion, Green Day, radio, ABBA osv.
Mit værelse er på 12m2 med tæppe.
Nogle der kan sige noget om den højtaler? :)

Greenduck
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke meget til CV højtalere så ville ikke vide hvad en fair brugtpris er for dem. Dali 505 kender jeg ikke, men tvivler på de er elendige, medmindre de fejler noget rent mekanisk. Har selv anskaffet mig et sæt Dali 104 og de spiller fantastisk. Høre selv rigtig meget Dire Straits og vokalen og elguitaren står klokkeklart og super lækker. Masser af luft omkring og med godt anslag. Hvis du høre noget bastungt musik vil du nok føle du kommer til at mangle en anelse ift. dine CV'er. Men jeg er også stor fan af trance og andet elektronisk musik og her følger 104'erne stadig godt med. Med et sæt 104 er der endda penge tilovers.

Ellers kunne et sæt 450 eller 850 være en mulighed... Med 850'eren skal du dog regne med at lægge nogle penge oveni. Med et sæt 450 kan det nok gå nogenlunde lige op...

EDIT: Sad lige og læste lidt på forskellen mellem Dali 104 og Dali 505. De er samme størrelse og 505'eren er nummeret nyere. Men mange anbefaler stadig 104'eren da forskellen ikke er specielt stor, så man kan lige så godt spare pengene...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31034&K W=DALI+104
Til top Vis Greenduck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Greenduck

Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009
Sendt: 24 Januar 2012 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt sige noget som er generelt hvis du er interesseret?
Lyt, lyt og lyt igen med dine egne ører.
Det der lyder himmelsk i dine kan lyde mindre himmelsk i mine.
Jeg har selv kørt med et par gamle Dali 7a som gjorde et hæderligt job sammen med en Rotel forforstærker og en Denon POA 2200 effekt.
Dali er ok og måske endda meget bedre end dine CV....
7a er iøvrigt indenfor rammerne, men hold øje med møre kantophæng.

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 03:29 | IP-adresse registreret  

Glem alt om dali concept 1 fordi de mangler lidt bas,de er ikke nuanceret og diskanten er på trængende agressiv,ved høje lydtryk, men de lyder ok med en god 50 watt forstærker som de billigste fra nad,denon,men ikke hvis kan li at spille højt og det kan de, de kan sagtens tåle en 100watts forstæker.

Måske sådan et sæt kunne være interessant 

http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44& amp; amp;product_number=1046411

http://www.mordauntshort.com/specifications.php?PID=41&T itle=Specifications

http://www.fyndborsen.se/bild-ljud/hogtalare/stativ/satellit /XTZ-80-SATELLITE-Black

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

mathiasbl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Endte med at gå en klasse op og tog et par Zensor 1'ere i valnød. Fuuuck de er fede !! :)
De lyder fantastisk. Jeg ANBEFALER dem i allerhøjeste grad

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes