| Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er blevet lidt nysgerrig over at vide hvad I som DIY bygger bruger af værktøj
altså I ved Måleudstyr, osv og hvad gør i mest i inden for DIY
Venlige DIY hilsner
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TAK
:-) hæ hæ nej den havde jeg da let bare nada set ( eller har jeg, husker den ikke )
Kan man slette en tråd her inden ? f.eks. denne her :-)
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mic 39Eur SUPERLUX ECM999: http://www.thomann.de/de/superlux_ecm999.htm Frekvenskurven ser meget fin ud 20-20K +-1,5db, kvalitetmæssigt føles den som meget dyrere. efter mange målinger må jeg konstatere at der altid er kraftig fald af Niveau over 15KHz, så den leverede frekvenskurve er ikke korrekt. Stadig er Mic'en brugbar til langt de fleste formål.
Lydkort til måling 65eur: M-AUDIO FAST TRACK MKII Her kunne man nok spare lidt, evt med seperat mic preamp og indbygget lydkort. Men jeg kan lide USB model for at bruge med bærbar. http://www.thomann.de/de/search_dir.html?xsid=a1ce6f82c755ad 9af885eaf1d8e44f75&sw=237376&x=8&y=8
Mic stativ 10Eur, virker upåklageligt. http://www.thomann.de/de/millenium_ms2005_mic_stand.htm
Bruger Holmimpulse og ARTA til at måle med. Har også en plan om at få lavet en testbox så højttaler parametre kan måles. Har kasse, en LM3886 til forstærker osv. Mangler: tid
Har en del projekter: Igang: Højttaler, digitalt filter, 3vejs dynamiske enheder (accuton C22 dis, Alcone 5,25 mid, bas?? PT fra mine Coral IV).
Bånddiskant, prøver at finde god kombi af alufolie, som er let og med lav forvrængning. 15cm bånd PT.
Planlagte: 8 kanal DAC, måske EXAdevices + buffalo.
8 kanals Fjernbetjent forforstærker. regner med det skal baseres på optisk volumen control + simpel JFet kobling, med ardouino styring af volumen. http://www.diyaudio.com/forums/diyaudio-com-articles/168796- poor-serbian-mans-optical-attenuator.html
effektblokke, evt. til indbygning i HT, med fjernbetjent forforstærker. Nok bare Gainclones til at starte med.
Opbygning af Silent Media PC.. ikke så meget DIY, skal bare finde nogle stumper at samle  __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2012 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPS ups da helt glemt at
Takker for alt input :-)
LGrau du har udstyret, og vel ikke nogen fornærmelse af kalde dig en akustik nørd
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 28 Juli 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2012 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2012 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
satsignaleu-audio-tools
Vil lige anbefale disse programmer, kan være værdifuld når man skal kontrollere sit HI-FI udstyr
dvs hvis man lige skal måle / kontrollere
SweepGen Audio Oscillator and Sweep Generator
VectorScope direction finding or audio phasing checks
ToneBurst generate a single sine-wave toneburs
SatLevel set the gain or input level to a sound card
Et VectorScope til broadcast koster nemt 10-15K kroner men fakta er at det er et fasemeter!!
Læg lige mærke til at der til nogle skal bruges "Delphi 5 runtime library"
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 15 December 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
 godt skrevet jan
Jeg mangler et træværksted, så har jeg næsten alt.  har faktisk tænkt på at anskaffe mig en container af de der 20
fods, da det er billigst! men sikke et monstrum at have stående og hvis man skal flytte
Faktisk lidt sjovt, DIY har altid været det som gjorde HI-FI sjovest at rode med. __________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
godt skrevet jan
Jeg mangler et træværksted, så har jeg næsten alt. har faktisk tænkt på at anskaffe mig en container af de der 20 fods, da det er billigst! men sikke et monstrum at have stående og hvis man skal flytte
Faktisk lidt sjovt, DIY har altid været det som gjorde HI-FI sjovest at rode med.  |
|
|
I mit tidligere domicil havde jeg et rimeligt pænt udstyret snedkeri, og mangen en KEF Bailey eller Radford SP90 klon er bygget der.. det var da tider :) i dag er et forstærkerprojekt baseret på current dumping princippet. 60amp i spidserne er ikke noget problem - problemet er at måle det.... og se hvordan resten opfører sig. ( og en stak FET effekttranser er ikke et greb i lommen mere)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2012 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
 jan såen skal det være
men husk nu, ved current dumping der skal der stribede strips til, i velvalgte farver
Ja træarbejde tager plads, det er nemmere med et elektronik værksted, som jeg godt nok har, men jeg er et rodehoved!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2012 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
jan såen skal det være men husk nu, ved current dumping der skal der stribede strips til, i velvalgte farver
Ja træarbejde tager plads, det er nemmere med et elektronik værksted, som jeg godt nok har, men jeg er et rodehoved!
 |
|
|
spøg til side - i det første indlæg stod der :
"Jeg er blevet lidt nysgerrig over at vide hvad I som DIY bygger bruger af værktøj altså I ved Måleudstyr, osv og hvad gør i mest i inden for DIY "
ved ikke om man tæller med, hvis forholdet mellem DIY bygger og så noget andet er 10/90.... så er disse 2 ting uvurdelige værktøjer for mig
et godt scop

og et Wow og Flutter meter ..

ud over disse - er multimeter og andet da tilstede - et distortion meter er øverst på ønskelisten :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |