| Forfatter |
|
ronny73 Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har
Amp primare i30
HT kabler Kimber 8tc
HT Proac studio 140 mk2
jeg overvejer køb af Rega p3 pladespiller, da Rega apollo og primare spiller gost sammen.
lyden jeg søger er åben og dynamisk med en masse luftguitar effect.
så mit spørgsmål hvilken riaa del skal jeg købe, jeg er bange for hvis jeg køber primare så bliver lyden for sterill og ikke meget luft guitar effect. så overvejer en Rega ? eller andet som passer til ?
musik jeg hører Roger waters, dire straits,nils lofgren, Metallica, ac/dc osv
|
| Til top |
|
| |
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg da absolut ikke være ner vøs for en primare, jeg kender selvfølgelig ikke kombinationen af Rega og
Primare, men i min kombination Thorens / Primare mangler der ikke luftguitar, og heldigvis heller ikke rigtig guitarlyd
jeg har forøvrigt lige skiftet min R 20 til R32, men du kan måske finde en brugt R20 til en fornuftig pris, og så har du en
vellydende og solidt opbygget riaa __________________ Jan O. Pedersen
|
| Til top |
|
| |
HenningL Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Regas Fono MM er sikkert et godt valg, hvis du planlægger at spille med en Rega pickup. Den er tilpasset diskanten fra Regas egne pickuper, som er lys. En RIAA med lys lyd kan give en skarp diskant med en Rega pickup. Hvis du planlægger en anden pickup end Rega, findes der bedre RIAA alternativer end Regas.
Rega Fono MM er iøvrigt nu udgået, og importøren har ikke flere, men den er på tilbud hos Hifi-Forum, hvis de da stadig har flere på lager.
Henning
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en brugt Acurus P10 eller Creek OBH-15. Denne kan få i www.tapeconnection.dk__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er ikke til lys lyd må jeg indrømme, altså hvis det skal forstås som kan genere ørerne.
det er heller ikke fastlagt det skal være rega pladespiller, men det var da min tanke, hvis noget andet kan anbefales til mit setup tager jeg gerne imod forslag, mit budget til begge dele ligger nok på ca 10k måske mindre eller mere hvis der er en makant forbedring/fordel. nyt eller brugt er lige meget
|
| Til top |
|
| |
Divine XTZ Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du gerne vil have luftguitarfaktor, så vil jeg gerne foreslå en rør Riaa.
Du skriver ikke noget om pris men nedenstående har fået gode anmeldelser og kan fås for 500£ den spiller kun MM.
Jeg har ps1.2 der er luftguitar til den store guldmedalje.
http://www.iconaudio.com/portfolio-item/ps2-mm/
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejonklou. Snak med Sonny i Hifihuset.
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 24 Januar 2012 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jasmine Audio LP2.0se kan købes på nettet for usd 5-600,-. I Norge betaler de gladeligt 12-3Nkkr! Eneste forbehold udgangs kondensatorer skal skiftes til noget bedre (bedste billige løsning er tin-foil/PP 1muF), bedste løsning er nok Jantzen/Mundorf silver gold (et myggehår bedre opløsning). Antageligt kan der bruges 0,47muF, jeg kan ikke høre at der mangler bund på mine DTQWT.
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
beklager jeg ikke har reageret før nu,skulle lige tænke over det. i har sikkert kommet med rigtig gode forslag, mit problem er bare lidt der ikke er nogen der har hørt det spille med primare, burde jeg nok havde gjort opmærksom på dette var vigtigt, beklager igen.
jeg takker mange gange for jeres svar, og vil prøve at google om nogen har hørt combo af jeres forslag med Primare/rega
flere forslag på gode/billige riaa, 2k til 5k ca er velkomne
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil du seriøst smide 10000 ud efter noget andre syntes lyder godt???
Ud til vores flinke forhandlere og prøv dig frem. Det er ikke altid lykken at købe i blinde på nettet, især ikke når man ikke har mulighed for at danne sit eget lytte indtryk.
Bare mit indspark...
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ronny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lencofyn skrev:
vil du seriøst smide 10000 ud efter noget andre syntes lyder godt???
Ud til vores flinke forhandlere og prøv dig frem. Det er ikke altid lykken at købe i blinde på nettet, især ikke når man ikke har mulighed for at danne sit eget lytte indtryk.
Bare mit indspark...
|
|
|
nej jeg vil ikke smide 10k kun fordi nogen siger det, jeg vil selvfølgelig undersøge nærmere om forslaget. og hvis muligt høre det først.
har købt hele mit setup gennem nettet uden at høre det først men der var mange der sagde det lød godt sammen + der var nogle tests osv
|
| Til top |
|
| |