| Forfatter |
|
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg har et simpelt setup, som jeg som udgangspunkt er utrolig tilfreds med.
Det består af en Cambridge 740A forstærker, en Cambridge DacMagic og et sæt Dali 104 gulvhøjtalere. Ved langt størstedelen af det musik jeg hører syntes jeg at det spiller utroligt flot. Men ved fx klassisk piano musik, der kan diskanten godt blive lidt for skarp.
Jeg afspiller min musik fra min computer via USB til min DacMagic og så videre til 740A'eren. Både Cambridge og Dali er jo forholdsvis lyse i deres lydsignatur og det at jeg både har en DacMagic og en 740A fra Cambridge er måske ved til at forstærke mit problem med den lidt skarpe diskant?
Derudover benytter jeg noget Dali White Wave højtalerledning, som måske også har en lys signatur?
Hvis jeg ønsker at få afrundet diskanten en smule, vil det så være en idé at prøve med noget andet højtalerledning? Og hvad skulle det være? Jeg skal godtnok kun bruge omkring 4-5 meter, men jeg er stadig ikke interesseret i at bruge meget mere en 50-60 kroner/meter, da jeg ikke ved om det fungere.
Kan også lige fortælle at mit signalkabel mellem DacMagic og forstærker er et QED Performance Audio 2.
Med venlig hilsen Jakob
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får ikke noget ud af at købe bedre kabler
så stor indflydelse har kabler og stik heller ikke
det er jo dyrere og bedre dit udstyr bliver ,du begynder at kunne høre forskel på kabler
jeg har noget billigt signal kabel til 12 kr meteren ,der lyder ganske eventyrligt lækkert
jeg bruger med et mindre anlæg ,og gamut kabler til flere tusinde kroner
der er ikke den store forskel på de 2 kabler .lige bortset at gamut kablet er lidt bedre
dit problem er udstyrets kvalitet ,det er mellemklasse grej
dette er lidt groft sagt ,dit rum spiller i meget høj grad ind på lydgengivelsen
og udstyrets kvalitet ,i den ende dit udstyr befinder sig i
er der mange billige elktrolyt kondensatorer og opamps i signalvejen
det giver et ikke sætligt stabilt lydbiollede med ringere opløsning i forhold til det bedste udstyr
dit udstyr er dog klasser bedre end ipods og mini anlæg
udstyret kan opgraderes ,goole lidt på dacmagisc mods
du kan udskifte komponenterne i delefilteret til nogle bedre
uskifte opamps og sigmalvejs lytter i fortærkeren også
en go ting mod agresiv diskant er rør ,rør glatter lyden
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
slå koldt vand i blodet ,ryk lidt rundt på dine højtalere ,og se om ikke det løser problemmet
du må gøre op med dig selv om du vil slippe hifi buggen løs
det kan godt blive rigtigt dyrt at fintune hele anlægget ,man ender altid med at udskifte alt
de fleste af os herinde på forummet ,har brændt et par hundrede tussinde af på vores audio gear
man bliver aldrig færdig ,her i foråret får jeg råd til ny dac en pcm1704u k x4 dac med disket analog del
som igen igen er et upgrade i forhold til den parasound dac1100 hdcd dac jeg har nu
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er dine kabler som skaber problemet, umiddelbart. Jeg ville se på din dac, først og fremmest. Lån evt et par
forskellige med hjem og se hvad du synes. Skulle jeg foreslå en ville det være en Rega DAC, den er i hvertfald ikke lys. Din
Dac er, umiddelbart, det svageste led i kæden, og eftersom kilden er det vigtigste i et setup, IMHO, så er det nok her
problemet stammer fra.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Mange tak for svarene. Kan godt høre jeg har været for hurtigt ude med at ville udskifte højtalerkablet. Vil jeg fx kunne bruge sådan et her kabel fra min DacMagic: LinkEller vil det være bedre at bruge en adapter sammen med mit QED Performance Audio 2 signalkabel? Vil det evt. hjælpe med et par dæmpningsplader på væggen bag højtalerne?
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spiller MP3 kunne du prøve noget mere tabsfrit
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Størstedelen af min musik ligger i FLAC, som afspilles fra Winamp med en Kernel Streaming plugin, så afspilningen er 100% uafhængig af mit lydkort.
|
| Til top |
|
| |
martin_p Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skiftede fra sølv til kobber ledninger, og det gjorde at mine diskanter ikke var så skarpe og nogen gange pinefulde at hører på. Nu ved jeg der sidder en masse og ryster på hovedet og tænker, klovn. Men det hjalp mig faktisk RIGTIG meget og så kan i sige hvad i vil.
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at dæmpe dit rum. Hvis du har bare gulve, vinduer uden gardiner og intet på væggene (ingen store bogreoler,
ingen pladereoler, ingen vægtæpper), så vil diskanten blive smidt rundt, især hvis du forsøger at spille højt. Så kan
det være godt med nogle tæpper, gardiner, polstrede stofmøbler og gardiner. Det kan give den mest forbavsende ro i
et lydbillede.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
lydfrede Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ud med dac magic til at starte med ,den har en masse grimme komponenter i signalvejen ,og er du ikke frisk på selv at
udskifte dem ,så find en bedre dac ,audiophonics har nogle billige dacs med ægte high end specs bla pcm1796 til under 200eur
|
| Til top |
|
| |