| Forfatter |
|
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
jeg kunne godt tænke mig at få lakeret mine højtalere med hvid højglans (kærestens valg). Jeg har søgt lidt rundt på forumet og det rigtige valg lyder til at være at køre dem til et autolakeringsværksted, og få dem til det. Men der var et par ting jeg godt kunne tænke mig at høre jer om:
1) Skal enhederne ikke fjernes først? og i så fald - hvem kan gøre det? og hvad koster det mon?
2) er der en der kan anbefale et godt sted, hvor jeg kan få dem lakeret på Sjælland?
3) Nogen ide hvad det koster?
Tak
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
enhederne skruer du selv ud og klikker fra. husk hvor plus og minus sidder.
kender ingen steder.
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du overvejet at dække dem med noget folie.?
med lidt tålmodighed og 500,- kan det blive rigtig flot, og samtidig kan du hurtigt få den originale finish igen hvis du på et tidspunkt skal sælge..!
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Strecker - godt indspark, men jeg ved med mig selv at jeg hverken har fingerfærdighed eller tålmodighed til at prøve- det ender galt.
Klypstefan - jeg er så håbløs med værktøj at selv Silvan ikke lukker mig ind, så jeg har ikke andet valg end at betale mig fra dig.
Er det besværligt (=dyrt), tror du?
|
| Til top |
|
| |
Kasper.f.c Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
chris09.
Det er ikke besværligt eller dyrt. Seriøst, skrue det af selv. Du skal bare bruge en skruetrækker, og så dreje moduret, indtil
skruen falder ud!!!! :-)
|
| Til top |
|
| |
Hans Mortensen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 05 Februar 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chris09.
Kasper.f.c har sådan set ret i at det ikke er svært - men en skruetrækker kan jo smutte ned i membranen eller kantophænget, så hvis du vil være på den sikre side sørg for en afskræming mens skrueprocesen står på. Og en anden ting: Nogen gange har fabrikanten brugt noget sejt klisterstads til at tætne mellem højttalerenhed og kabinet. Det kan være en sandt mareridt at få sådan en højttaler fri - bl.a. fordi højttalerenheden jo ikke gerne skulle deformeres og kanten enheden hviler på skal heller ikke gerne blive ujævn, og en vildfaren spids genstand skulle heller ikke gerne gå på udflugt. Heldigvis bruger de fleste seriøse fabrikanter nu om dage skumtætningslister - og a propos det: Når du sætter højttalerne tilbage skal de sættes i, så det hele igen bliver lufttæt.
vh
|
| Til top |
|
| |
greg Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl; du skal skrue enhederne, skrueterminaler og andet af højttaleren, inden du leverer højttalerne til maleren. Det vil klart give det pæneste resultat.
Prøv evt. at finde en autolakerer som også maler møbler/køkkener. Så ved du at han har erfaring i at male møbler også.
Nu ved jeg ikke hvilke højttalere du har, men det er nok ikke alle højttalere det er muligt at male på med et ordentligt resultat, og jeg ved heller ikke om det
kan svare sig for dig, fremfor at købe nogle andre højttalere med den finish du og kæresten ønsker. Mit råd er at tage en enkelt af dine højttalere med ned til
en autolakerer, og å få en indikation af hvad det vil koste. Så kan du (og kæresten) også bedre tage en beslutning.
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis højtalerne er oliebehandler er det et problem, et andet kan være at højtalerne er stort set værdiløse efter sådan en behandling.
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et sæt Dynaudio Excite X32. Faktisk er der et stort stykke på fronten af dem, som ikke skal males. Det er egentlig kun siderne, toppen og bagsiden af dem. Derfor havde jeg lidt håbet på at man kunne pakke fronten ind i plastik på en eller anden måde. Så slap jeg for at sætte mine yderst begrænsede håndværker færdigheder på prøve.
Kunne være jeg skulle tage en af dem ned, som Greg forslår.
At de er værdiløse gør mig egentlig ikke så meget. Får nok ikke lov til at skifte dem de næste 10 år alligevel. Kæresten har nedlagt forbud mod at bruge mere tid i en hifi-butik....eller dvs - når jeg lige har fået en ny DAC, som jeg er på jagt efter :)
|
| Til top |
|
| |
kennlh Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 988
|
| Sendt: 06 Februar 2012 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan noget skal kvinder ikke surverent bestemme..
Hvis de fokusere for meget på at tingene altid koster penge og "at man alligevel ikke kan hører forskel"
-så bare lyv, sig at den dac du lige har købt til ex 7.000 kroner kun kostede 500 eller 1000 kroner
Hehe læs denne kommentar med en hvis form for humor
|
| Til top |
|
| |