| Sendt: 04 Februar 2012 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jepsen79 skrev:
| hej...har en NAD T753 surround forstærker som jeg gerne ville have forbundet til et jordspyd så kan jeg bruge det klemmestik hvor der står GND ved siden af AM antenne stikket ?? jeg har tilsluttet en denon pladespiller via riaa da der ikke er phono indgang på NAD´en samt en akai spolebåndoptager som også har skrue til jord...kan jeg sætte et kobberspyd i jorden udenfor og så trække et kabel til en fordeler der så splitter ud til akai´en og NAD´en og evt pladespilleren for selvom den er forbundet til gnd på riia´en så brummer den alligevel med mindre man forbinder et lille stykke ledning fra tonearmen til omtalte GND på NAD´en , den ved siden af AM så er der ikke noget brum...skal lige nævne at jeg IKKE har jord i min el installation men det jeg leder efter er vist også det man kalder hifi jord kan nemlig sætte polsøger på chassiet af forstærker eller båndoptager og så lyser den syntes jeg ikke er så fedt....håber i kan hjælpe.... |
|
|
El jord er ikke det samme som den jord du har på det stik, EL jord har tilformål at jorde signalet fra EL nettet, der på noget udstyr gør det ustabilt. (støj, overgang, HFI ustabil)
at en RIAA skal jordes til din "ground" er ene og alene de små signaler man sender igennem et coax kabel, dvs du forbinder pickup arm rør stel helt hen til din forstærker.
Prøv et lille tip, vend dit 230 volt sig 180 grader, på det apparat der brummer og se om det hjælper, så du ikke måler fase på Chassiet (som kun kan ske fordi du ikke har rigtig EL jord i dine kontakter)
__________________ vh Hans Lund
|