Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: 24/96 Wav fil til vob fil? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2012
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2012 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Som overskriften lyder....
Hvilket program kan lave mine 24/96khz filer om til vob, så den kan brændes ned på en dvd skive og afspilles?
Mvh Thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Februar 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej,

er VOB ikke en medie container som bruges til video, altså indeholder både video og lyd ?

Men FFMPEG kan klare det meste og arbejder default 16 bit /44.1khz og maks 48 khz, og hvis du bare ønsker at ned
konvertere dine filer til 16 bit / 44100 hz så kan den bruges!

format: 'FFMPEG -i 'din24b96k.wav' 'nyfil16b44k.wav' og så har du din fil ned konverteret

Lavet for sjov skyld en test : ffmpeg -i 'testfil.mp3' -ab 320k 'testfil.vob' og du får en vob fil med indkodet 320kbs
(altså mp3) i 44100 hz, om man kan indkode den i wav format har jeg ikke lige testet

endnu endag man lærte noget nyt

PS afprøvet på iMac

VOB

FFmpeg til Windows finder du her

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Hej,

er VOB ikke en medie container som bruges til video, altså indeholder både video og lyd ?

Men FFMPEG kan klare det meste og arbejder default 16 bit /44.1khz og maks 48 khz, og hvis du bare ønsker at ned
konvertere dine filer til 16 bit / 44100 hz så kan den bruges!

format: 'FFMPEG -i 'din24b96k.wav' 'nyfil16b44k.wav' og så har du din fil ned konverteret

Lavet for sjov skyld en test : ffmpeg -i 'testfil.mp3' -ab 320k 'testfil.vob' og du får en vob fil med indkodet 320kbs
(altså mp3) i 44100 hz, om man kan indkode den i wav format har jeg ikke lige testet

endnu endag man lærte noget nyt

PS afprøvet på iMac

VOB

FFmpeg til Windows finder du her

Tak for Info, men jeg ønske netop ikke at konvertere mine filer til 16/44, Og eneste mulighed jeg har for at brænde dem til en dvd i HD format er at
få dem konverteret til vob og så brænde en Audio/video dvd!
Men hvis der er nogen der kender til andre muligheder så endelig spyt ud.
thomas
Til top Vis thomas.larsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas.larsen

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Okay

Du kan da uden problemer brænde en data DVD med alle dine filer og gøres på samme måde som hvis du ville gemme
en masse billeder, pdf filer eller andet stof på din DVD.

Tro du skal ha fundet dig det rigtige brænde software, hvad bruger du ?
Normalt spørger dit software da om det skal være data eller om det skal konverteres.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Okay

Du kan da uden problemer brænde en data DVD med alle dine filer og gøres på samme måde som hvis du ville gemme
en masse billeder, pdf filer eller andet stof på din DVD.

Tro du skal ha fundet dig det rigtige brænde software, hvad bruger du ?
Normalt spørger dit software da om det skal være data eller om det skal konverteres.
Min dvd vil ikke afspille data filer! Har prøvet nemlig:-(

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Så er det der du skal finde en løsning, fordi VOB er et MPEG format og men der står at den godt kan inden holde Linear
pulse-code modulation og det er jo wav (læste jeg lige) så måske skulle du undersøge om SOX konverter kan indkode
VOB med 24/96 wav filer fordi den har jeg ikke lige nu.

Det bedste sted at starte er nok en PC løsning, tror jeg.

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2012 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Så er det der du skal finde en løsning, fordi VOB er et MPEG format og skal derfor konverteres.
Det bedste sted at starte er en PC løsning, tror jeg.
Pc er IKKE et alternativ.
Jeg har fundet et program som kan klare det... Det hedder HD solo ultra. Desværre er det ikke et free download, man skal købe det efter 5 dvd
iforsøg eller 30 dage.
Man kan eksportere alle hd filer og vælge sampling/bit på både ind og ud, og man kan tilmed selv betemme om man vil have en Audio dvd eller dvd
og sidst men ikke mindst lave upsampling hvis man skulle ha lyst til det:-)
Jeg får en video-ts, en Audio-ts og en data mappe og Audio_ts indeholder .ifo og .aob filer. Og et album med 11 tricks fylder godt 3.2gb og indeholder
24/96 formatet!

Thomas

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2012 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

Okay så kender du vejen, men husk lige at sikre dig at din DVD player ikke intern konverter dine lyd filer ned, det er den
konklusion jeg er kommet til når man begynder ar nærlæse vejledningen, eller bare ikke kan klare mere end 16 bit 48khz og
det er de ofte nød til fordi signalet skal passe til modtageren og det er ofte et TV, der slet ikke forstår et signal på 24 bit
96khz! Nok kan de gengiver, altså sende lyden ud, men det er i en ned konverteret udgave, og så er man lige vidt. Hvad er
det for en DVD player du har ?

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

http://dvd-audio.sourceforge.net/

Det er gratis

thomas.larsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:
Okay så kender du vejen, men husk lige at sikre dig at din DVD player ikke intern konverter dine lyd filer ned, det er den
konklusion jeg er kommet til når man begynder ar nærlæse vejledningen, eller bare ikke kan klare mere end 16 bit 48khz og
det er de ofte nød til fordi signalet skal passe til modtageren og det er ofte et TV, der slet ikke forstår et signal på 24 bit
96khz! Nok kan de gengiver, altså sende lyden ud, men det er i en ned konverteret udgave, og så er man lige vidt. Hvad er
det for en DVD player du har ?
Det en primare, men bruger dac'en i min forstærker og det er en 24/192 :-) og hvis det var min cd/dvd så er det en 24/96. Så det skulle
være ok :-) og for f...... Hvor lyder det godt i forhold til 16/44, det helt vildt.

Thomas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes