Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: TD124 PU skift til Pickering XSV 3000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
benja1005
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig en Pickering XSV 3000 med original D300 stylus til min TD124 med SME 3009 arm.

Efter jeg har skiftet PU'en til XSV'en har jeg fået et mærkbart fald i volume....over 10 db:-(. Har sat grøn på grøn, rød på
rød osv.!

Kan det tænkes at jeg skal flytte rundt på nogle af farverne??

Håber i kan hjælpe mig.

De bedste hilsner


Til top Vis benja1005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benja1005
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Kan det ikke bare være din gamle pick-up, der havde et større output???
Pickering XV-3000 er opgivet til 4,7mV. Og nej, hvis lyden er fin, bare lavere, skal du ikke bytte om på noget, det er standard.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Husk hvis du bruger børsten, at sætte nåletrykket 1gr. ekstra, dvs. 1,5 gr.til pick up + 1 gr. til børsten. Dog er det bedst at undlade børsten.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
benja1005
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for svar!

Min gamle PU er opgivet til 4mV. Så der er ikke rigtig noget der taler for at opleve et så drastisk volumefald.

Der må være en slange i paradis:-(!

Anyone?

Bedste hilsner

Benjamin
Til top Vis benja1005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benja1005
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Selvom det kun er 0,7 mV er det da alligevel ca 15 procent lavere output, så mon ikke det er en stor del af forklaringen?

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Som Præsten læser biblen, Pickering´en har tilsyneladende højere output end den gamle, alligevel oplever han et fald i niveauet.
Benja, er du sikker på, at den Pickering er i orden??? Den er jo ikke ny, selvom den har fået ny nål, hvis det er en "erstatningsnål-læs uoriginal" er det langt fra sikkert, at den lille magnet i røret har samme størrelse magnetisme som den originale, og vil derved inducere mindre spænding i spolerne. Nu ved jeg ikke, om det er en skrivefejl i dit første indlæg, men den originale nål hedder D-3000. Du skrev D-300, hvis det er tilfældet er det ikke den rigtige og kunne så også være årsagen.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Hovsa, det har du da ret i
Så forstår Præsten det heller ikke...

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
benja1005
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hejsa



Jeg ved ikke om D3000'eren (ikke 300) er iorden....er købt som brugt og som beset. Dog ved jeg (da den er købt af
første ejer) at stylus'en er original). Kan den 'fise af'? Kan man forestille sig at en ny replacement stylus kan fikse det?
Noget internt i huset?

Tak - tak!

Bedste hilsner

Benjamin
Til top Vis benja1005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benja1005
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at nåletrykket er korrekt ? er du sikker på at alle ledninger er forbundet rigtigt ? er ingangs imp. på riaa 47k ohm ?

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
benja1005
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 07:20 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten


Nåletrykket er tæt på korrekt. Alle forbindelser er forbundet standard. Imp på riaa er 47K ohm.

Lidt af et mysterie?!?

Kan det være internt i huset?

Kan en stylus med alderen tabe output?

Findes der nogle eksempler på arme/huse kombi'er hvor forbindelser skal modificeres (altså grøn på rød ex)?.....ved godt
at det måske ikke er verdens mest intelligente spørgsmål.....men hvis man ikke spø'r?!?


Bedste hilsner

Benjamin
Til top Vis benja1005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benja1005
 
benja1005
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  



HJÆLP!

Til top Vis benja1005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af benja1005
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Så benja..... tør øjnene.
Som sagt før, hvis du føler, at pu´en spiller hele frekvensområdet, bare med lavere output, er den 99,9999% forbundet korrekt. Og nej, det er ikke almindeligt at din nål taber output, og dog......
Har masser af gange oplevet mm pu´er blive defekte, men det er i huset/spolerne, og aldrig i begge kanaler på en gang, så måske der er tabt magnetisme i den lille stavmagnet, der sidder i enden af nålearmen (indeni det runde/4-kantede "rør"). Har godt nok aldrig oplevet det. Eller at din nål ikke er original (selvom der står D-3000 på den). Bedste bud må være at låne en tilsvarende pu, med samme opgivet output og så se, om der er forskel. Hvad var din gamle pu forøvrigt for en????



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes