Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye aktive højtaler med god bas (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Jeg vil skifte mine Behringer B1030A ud med nogen mere vellydende aktive højtaler.

Tænker på brugte Genelec 8020 (har jeg set brugt til ca 3000kr), KRK RP6 ROKIT G2  koster som ny ca 3100kr pr sæt, Dynaudio

Men vil lige høre først om der er nogen i vil anbefale brugt eller ny til max 2500kr måske 3000kr hvis jeg finder det rigtige sæt

De skal være 100% ens op bygget, bi amped, skal kunne spille højt justeringsmuligheder bag på (diskant) og en god stram og præcis bas.Tror max det skal være med 5" måske 6" bas for ikke at fylde for meget

Ud over dba og Gul & Gratis hvor vil i så anbefale mig at lede?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Måske ESI, kender dem ikke, men ser interessante ud.
ESI uniK 5

Ellers fint udvalg hos Thomann
Thomann

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Hej Gasolin,

Ta´lige og læg øre til noget af det aller-bedste i den kategori du søger :

Adam A5X

Du kan finde en anmeldelse hér :

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0908/adam_a5 _studio_monitor.htm

hilsen leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Måske ESI, kender dem ikke, men ser interessante ud.
ESI uniK 5

Ellers fint udvalg hos Thomann
Thomann

Mangler justerings mulighed for diskanten.

Kender godt Thomann men problemet er at jeg vil gerne høre højtalerene først(hvis det er muligt),  kan jo ikke købe flere sæt(1 sæt af gangen) bare fordi jeg ikke ved hvordan de lyder og så skal prøve dem hjemme hos mig, for skal de sendes tilbage koster det mig sikkert i transport.

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

Kender godt Thomann men problemet er at jeg vil gerne høre højtalerene først(hvis det er muligt),  kan jo ikke købe
flere sæt(1 sæt af gangen) bare fordi jeg ikke ved hvordan de lyder og så skal prøve dem hjemme hos mig, for skal de sendes
tilbage koster det mig sikkert i transport.

Havde overset den med diskantjustering. Må man spørge hvorfor det er et krav?

Hvis der skal være god bas vil en 8" nok også være at foretrække. Ved desværre ikke hvor man kan høre aktive højttalere.

Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:
Hej Gasolin,

Ta´lige og læg øre til noget af det aller-bedste i den kategori du søger :

Adam A5X

Du kan finde en anmeldelse hér :

http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0908/adam_a5 _studio_monitor.htm

hilsen leif

Har jeg set på dba men det er kun den gamle version og den er desværre i hvid, har ikke mulighed for at hente den, men den koster kun 2500kr (ved ikke hvad forskellen er på 5 og 5x modellen)  http://www.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke-adam/id-80994290/

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du har plads giver Behringer meget for pengene:

truth.html">http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/behr inger/b3031a-truth.html

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
gasolin skrev:

Kender godt Thomann men problemet er at jeg vil gerne høre højtalerene først(hvis det er muligt),  kan jo ikke købe
flere sæt(1 sæt af gangen) bare fordi jeg ikke ved hvordan de lyder og så skal prøve dem hjemme hos mig, for skal de sendes
tilbage koster det mig sikkert i transport.

Havde overset den med diskantjustering. Må man spørge hvorfor det er et krav?

Hvis der skal være god bas vil en 8" nok også være at foretrække. Ved desværre ikke hvor man kan høre aktive højttalere.

De skal være 100% ens op bygget, bi amped, skal kunne spille højt justeringsmuligheder bag på (diskant) og en god stram og præcis bas. (god lyd er en selvfølge)

Skal jeg have nogen store højtaler til 2000- 3000 kr skal jeg have nogen halv dyre stander til højtalerne(Justerbare stander på  omkring 60 cm og opefter, hvis højtaleren er store er dyre og jeg har en skråvæg der begrænser højden til ca 130-140cm) da de ellers vil fylde for meget på mit skrivebord og så bliver det lige lidt for dyrt, men er højtaleren ikke for høje (derfor max 5" eller 6" bas) kan jeg måske nøjes med dette sæt stander hvor prisen er pr sæt http://www.4sound.dk/shop/studietilbehoer/supreme-stands/mon itorstativ-sms69-saet.html

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

LGrau skrev:
Hvis du har plads giver Behringer meget for pengene:

truth.html">http://www.4sound.dk/shop/studiehoejttalere/b ehr inger/b3031a-truth.html

Har jeg også læst MEN de har dem ikke i Odense så dem kan jeg desværre ikke høre først.

Det er det der er problemet ved Odense (bor tæt på odense) at hos 4sound har de ikke så mange forskellige studio monitors man kan lytte på og kt radio har meget lille udvalg, de har faktisk ikke rigtig nogen og desuden føles det som om de har skåret ned på deres produkter, mange steder i butikken er der halv tomt.

tubeplayer69
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

he, he...

-nu kommer der pludselig flere ønsker

Vi har vel alle en del ønsker som vi skal passe ind i budget´et, men lad dig ikke snyde.
Hvis du har audiophile aspirationer med dine kommende højtalere, så er de dér Adam i en klasse helt for sig selv.
Der er måske modeller der kan lidt mere boogie eller lidt mere dansk-pop, men er det seriøst hifi du vil have, så er de helt udenfor konkurrence til prisen & størrelsen !

Leif
Til top Vis tubeplayer69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubeplayer69

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

tubeplayer69 skrev:
he, he...

-nu kommer der pludselig flere ønsker

Vi har vel alle en del ønsker som vi skal passe ind i budget´et, men lad dig ikke snyde.
Hvis du har audiophile aspirationer med dine kommende højtalere, så er de dér Adam i en klasse helt for sig selv.
Der er måske modeller der kan lidt mere boogie eller lidt mere dansk-pop, men er det seriøst hifi du vil have, så er de helt udenfor konkurrence til prisen & størrelsen !

Leif

Kan da godt være, men sættet til salg på dba er et man selv skal hente og det lidt svært da jeg meget  sjældent kommer til sjælland, desuden vil jeg gerne høre dem først(har jo ikke returret når jeg køber på dba) hørte meget kort a5x modellen i tirsdags (a3x var lettere defekt) hos 4sound i Odense og de lød da ok men nåede ikke at høre dem så længe da det var en anden kunde der lyttede på dem og andre modeller, efter jeg havde fået lov at lytte lidt i måske en halv time.

(skulle høre hvor stor forskellen på bunden var på mine B1030A og så den størrer model B1031A, 8" modellen passede bedste i rummet og havde fint niveau i bassen, men på den måde jeg sidder i afstand til mine B1030A er bassen ok, men sidder også max 1 meter fra dem kontra 3-4 meter hos 4sound, hvor 8" var bedst).

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Dynaudio mc15 nogen der kender den model?

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2012 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

En der ringer spørger som han må komme og lytte ja de må du da han kommer og 1 nr senere har han købt den og har lige fået tilsluttet minen altec lansing mx5021 thx højtaler

Så jeg skal kiggge på højtaler hele weekenden, men hvad?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes