Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 08:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: -Mere Strauss- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 10 April 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

-Mere Strauss-

Så blev det min tur til at have æren af, at have disse højttalere stående i stuen. Var noget spændt på hvordan de ville klare min forholdsvis lille stue, da den fylder noget mere end mine Avance Signature 8 MKII.

Første opsætning voldte lidt problemer i bassen, den blev lige en tand for dominerende. 10-15 cm. længere ud fra bagvæggen gav lige det der skulle til (ca.65-70cm.). Fra nu og 3 timer frem røg den ene CD efter den anden på anlægget. Alt fra Jazz til hård metal. Må sige at højttalerne spiller ALT hvad du smider på dem, og gør det bare vanvittigt godt. Stor eller mindre stue, ikke noget problem. Bunden er som i tidligere indlæg beskrevet, lynhurtig og meget dyb. Det jeg specielt kan lide er, at lyden er forholdsvis slank, og når bunden skal være der, går den dybt og hugger til med en utrolig præcision og kontrol. Mellemtone og diskant er der ikke en finger at sætte på. Har nærmest aldrig hørt bedre. Alt er klokkeklart og stemmer står så rent lige foran dig. Lyden er kæmpe stor og masser af nye ting dukkede op på cd'erne.

Nu er jeg ikke den type der kun sidder og lytter Lofgren og andre af den slags indspilninger, så der blev en masse, både dårlige og gode indspilninger. Kan kort sige, at ligemeget hvad der røg på, så lød det bare fedt. Numre der før kunne lyde lidt ukontrollerede og støjende lød nu helt anderledes. I kender måske det, at man sidder og lytter og når til et punkt i nummeret hvor man ved, at "uhh" nu kommer der lige et par sek. hvor man ikke synes der f.eks er helt så meget styr på bassen som man ønskede. Hvergang jeg satte dem på prøven blev jeg mere en positivt overrasket, kontrol kontrol. Og så kan de spille HØJT. Nærmest skræmmende så højt de kan spille uden at miste kontrollen. Gad godt have hørt mine naboer snakke da jeg her en hverdagsaften kl. 23.00 blev blæst omkuld af "Bombtrack" - Rage Against The Machine, hehe ;).

En god oplevelse at få lov at låne højttalerne, grib chancen, hør dem!

Det er helt sikkert en HT jeg skal have fingrene i, topkarakter herfra.

Der blev spillet på:

Luxman D600-s

21st Century A100

Argento Silver XLR/HT-kabel

Mvh

Rasmus

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes