| Forfatter |
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 01 Marts 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi venner...
Jeg hører alt mit musik fra spotify og har selvfølgelig premium abonnement for at kunne streame i bedre kvalitet. Men ville det
give noget at køre en DAC til sin computer, når det bare er streaming og ikke lokale filer.
mvh. Jesper
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 01 Marts 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Hej hifi venner...
Jeg hører alt mit musik fra spotify og har selvfølgelig premium abonnement for at kunne streame i bedre kvalitet. Men ville det give noget at køre en DAC til sin computer, når det bare er streaming og ikke lokale filer.
mvh. Jesper |
|
|
Kommer vel lidt an på øvrigt udstyr. Har stor glæde af at lytte til Spotify i gennem min Transporter. Så er det jo også fuldt integreret med min lokale musik. Selvfølgelig lyder en god 24/96 optagelse bedre, men meget af det nye pop musik som er komprimeret ihjel, er der faktisk ikke stor forskel på et fuldt CD-rip og det du hører ved direkte streaming fra Spotify. En super god optagelse via Spotify, kan sagtens lyde bedre end en dårligt indspillet CD i fuld kvalitet. Spotify streamer i ogg/vorbiss format, og det lyder meget bedre end MP3 . Så jo du kan sagtens have glæde af en god DAC og Spotify. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 01 Marts 2012 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at lyden altid vil blive bedre med en separat DAC end via computerens lydkort!
Det behøver jo ikke at koste mange penge at prøve. Kig brugt eller prøv evt. Ebay! Det kan godt betale sig at bruge en aften eller tre på at trawle rundt på nettet efter noget, der giver lidt smæk for skillingen!
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2012 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Det kan godt betale sig at bruge en aften eller tre på at trawle rundt på nettet efter noget, der giver
lidt smæk for skillingen!
|
|
|
Selvfølgelig vil jeg også kigge rundt efter noget forskelligt på nettet, men ville jo ikke gøre det, hvis det alligevel ikke gav
nogen forbedring pga. det er for dårlig kvalitet når man streamer, f.eks. igennem spotify. Dette lader dog ikke til at være
tilfældet? så jeg skal nok igang med at forsøge mig lidt frem
|
| Til top |
|
| |
Thomas Bidstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 02 Marts 2012 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mx jelle skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
Det kan godt betale sig at bruge en aften eller tre på at trawle rundt på nettet efter noget, der giver
|
|
|
Selvfølgelig vil jeg også kigge rundt efter noget forskelligt på nettet, men ville jo ikke gøre det, hvis det alligevel ikke gav
nogen forbedring pga. det er for dårlig kvalitet når man streamer, f.eks. igennem spotify. Dette lader dog ikke til at være
|
|
|
Ja, selvfølgelig vil du det  Det var måske også lidt dårligt formuleret / hurtigt skrevet. Jeg mente egentlig, at det er værd at udforske alternativer til de "kendte" billige DAC's. Jeg fandt en Aune USB DAC med USB-kabel og lineær (omend simpel) strømforsyning til 600,- incl levering på Ebay.co.uk. Jeg købte den som indflyttergave til en kammerat, der hører mere musik fra sin computer, end han egentlig vil stå ved. Det viste sig at være en ganske hørbar opgradering i forhold til computerens lydkort, trods den ganske overkommelige investering.
|
| Til top |
|
| |
mx jelle Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
mx jelle skrev:
Thomas Bidstrup skrev:
Det kan godt betale sig at bruge en aften eller tre på at trawle rundt på nettet
efter noget, der giver
|
|
|
|
|
|
Ja, selvfølgelig vil du det Det var måske også lidt dårligt formuleret / hurtigt skrevet. Jeg mente egentlig, at det
er værd at udforske alternativer til de "kendte" billige DAC's. Jeg fandt en Aune USB DAC med USB-kabel og lineær (omend
simpel) strømforsyning til 600,- incl levering på Ebay.co.uk.Jeg købte den som indflyttergave til en kammerat, der hører
mere musik fra sin computer, end han egentlig vil stå ved. Det viste sig at være en ganske hørbar opgradering i forhold til
computerens lydkort, trods den ganske overkommelige investering. |
|
|
Ok, jamen det vil jeg da kigge nærmere på :) Men det var nu ikke så meget et spørgsmål om hvilke DACs der ville forbedre
lyden, men mere om det overhoved vil give noget, når man "kun" hører over spotify :)
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Bidstrup skrev:
Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at lyden altid vil blive bedre med en separat DAC end
via computerens lydkort!Det behøver jo ikke at koste mange penge at prøve. Kig brugt eller prøv evt. Ebay! Det kan godt
betale sig at bruge en aften eller tre på at trawle rundt på nettet efter noget, der giver lidt smæk for skillingen!
|
|
|
Jeg er nu ikke helt enig her!
en dac er jo dybest set bare et lydkort i eksternt kabinet.
Der findes skam mange gode lydkort - som sagtens kan løfte lyden til et niveau hvor det er på linje med mange dacs i den
lavere prisklasse.
Hvis du kan finde et Soundblaster emu lydkort er du altså også ret godt kørende, eller måske et Audiotrak lydkort.
Der er altså god kvalitet at finde til rigtig fornuftige priser. IMHO er DAC området er ret "hypet" for tiden - og det giver sig
altså til udtryk med utal af "best buys" dac i tvivlsom kvalitet.
:-)
|
| Til top |
|
| |