Forfatter |
|
albertsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 10 April 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilket af ovenstående plasma er bedst?! De koster omtrent det samme, men LG´en har vist lidt højere kontrast endn Philips´en....
Skal snart købe, men er meget i tvivl ang. hvilken en af disse jeg skal købe!
På forhånd tak
Albertsen
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 10 April 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du selv kigget på dem?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 10 April 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lg´en er vel ca 5-7 k billigere, mener den koster ca 28 k og 9945 koster ca 35 k (i butik), men philipsen har indbygget højttalere. men seperat tuner.. billed kvaliteten er der ikke den store forskel på.. så ville mellem de to vælge efter om højttalerne skal være der eller ej og om man vil ha en tuner ved siden af
|
Til top |
|
|
albertsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 10 April 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
-----> Jdg1
Selvfølgelig har jeg selv set på dem... var faktisk med en kammerat oppe og købe den Philips idag! Årsagen til jeg spørger om jeres mening er for at høre forskellig kritik, og fordi jeg ikke har set de to skærme ved siden af hinanden! Forhandleren af Philips´en påstår at denne er LG´en overlegen, men på papiret ligner de hinanden meget bortset fra at LG´en har højere kontrast (mener i øvrigt også at LG og Philips udvikler plasma sammen?!)..
-----> Live21
LG´en står til 27.995,- og Philips´en til 29.995,-. Sidstnævnte har sandt nok indbygget højttalere (dem skal jeg dog ikke bruge), men tuneren er dog indbygget i begge tv! Vil slet ikke have en separat tunerdel stående for sig selv....
Flere råd om ovenstående tv modtages gerne!
Mvh Albertsen
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok ville næsten have sværget at alle lidt ældre philips plasma har seperat tuner !! men man skal jo lære noget nyt hver dag 
LG og philips hjælper ganske rigtigt hinanden med at lave plasma tv.. der hvor jeg kan se forskel er at philips er bedre til dybde detaljer, men dette går lidt udover resten, dvs en smule mere "grumset" billede.. pixel plus hjælper selvfølgelig lidt på det.. personligt kan jeg så os bedre lide designet på LG´en.. men det er jo en smagssag.. men til prisen giver de et ok billede..
Lidt offtopic.. har tidligere nedgjort medions plasma og LCD tv.. men deres nye på glasfod har et ok billede og til 22 k for et 42" er det sku et ok tv.. og så er det pænt !! hvem ville ha troet det om medion.. (Ik mig!!)
|
Til top |
|
|
proX_ Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 11 April 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Ok ville næsten have sværget at alle lidt ældre philips plasma har seperat tuner !! men man skal jo lære noget nyt hver dag 
LG og philips hjælper ganske rigtigt hinanden med at lave plasma
tv.. der hvor jeg kan se forskel er at philips er bedre til dybde
detaljer, men dette går lidt udover resten, dvs en smule mere "grumset"
billede.. pixel plus hjælper selvfølgelig lidt på det.. personligt kan
jeg så os bedre lide designet på LG´en.. men det er jo en smagssag..
men til prisen giver de et ok billede..
Lidt offtopic.. har tidligere nedgjort medions plasma og LCD tv..
men deres nye på glasfod har et ok billede og til 22 k for et 42" er
det sku et ok tv.. og så er det pænt !! hvem ville ha troet det om
medion.. (Ik mig!!) |
|
|
Du bliver nød til at lære lidt mere :)
42PF9945 har _IKKE_ PixelPlus
Kun DNM..
Desuden er billedet på Philipsen imho meget mere lækkert end på den LG!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er meget du kan lære mig.. men var nu en general mening med pixel p.. vidste godt 9945 ik har !! men har set mange philips plasma med for meget pixelering ? hmm hvad hedder det der hvor billedet hopper lidt i det ?
Men philipsen er klart bedre til dybde/detalje visning !! men i den prisklasse er man nødt til at gå på kompromis imho
|
Til top |
|
|
swax Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 12 April 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej live24
Hvor har du set det medinos 42"plasma tv henne til 22000kr.????
|
Til top |
|
|
morten friis Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jeg har selv lige købt plasma philips det der hedder 9955 samme indmad som 9945 bare uden højtaler og med seperat tv tuner jeg synes helt klart du skal holde dig til philips
|
Til top |
|
|
morten friis Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu ved jeg ikke hvor du bor men electric city i højetåstrup har mange plasma hængende ved siden af hinanden og der i blandt phillip 9945 og 9965(pixel plus) lg. jvc og nogle andre, men jeg ville stadig vælge 9945 hvis jeg var dig,det siges og at det er bedre til cumputer/playstation.jeg kan kun sige at det er fedt på playstation. jeg valgte 9955 kun pga. seperat tv tuner og jeg ikke ville have højtaler ved siden af(det fylder bare mere) men det er jo en smags sag.
|
Til top |
|
|
swax Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ups det var live21 og ikke 24
Hvor har du set det medinos 42"plasma tv henne til 22000kr.????
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Swax: Har set medions "nye" plasma i div Fona butikker og lignende.. er lidt forskellige tilbud på den. kan desværre ik model navnet.. men den har stået til ca 25 k incl. en medion DVD optager.. kender en der har købt den til 20 k i en Fona butik da det var den sidste.. så burde uden problemmer kunne findes til de 22 k.. og selvom billedet ikke er godt når man ser på de førende plasma tv til 60 k, så har det et acceptabelt billede især til prisen.. og det har et rigtig pænt design..
|
Til top |
|
|
Nielsras Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 13 April 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej vedr. Philips PF9945 ville jeg stærkt overveje at have lidt tålmodighed. Panelet har jo som bekendt ikke fuld PAL-opløsning som er ca. 540 linier, men er med sine 480 linier designet til NTSC. Hvis man sammenligner f.eks. PF9965, som har 1024 linier med PF9945 kan tydeligt se, at 45ern mangler detajler selv med et almindeligt tv-billede. Mit personlige gæt er at plasma-tv med kun 480 linier er et overgangsfænomen, som formentlig snart vil udgå af det europæiske marked. Prisen på Philips PF9965 er i øvrigt faldet til 40k hos Fona, og må være et bedre køb, selvom det har det af nogen udskældte Pixel-plus system. |
|
|
Til top |
|
|