Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 21:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips 42 PF 9945 eller LGMZ42PZ44?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Status: Offline
Sendt: 10 April 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hvilket af ovenstående plasma er bedst?! De koster omtrent det samme, men LG´en har vist lidt højere kontrast endn Philips´en....

Skal snart købe, men er meget i tvivl ang. hvilken en af disse jeg skal købe!

På forhånd tak

Albertsen

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 April 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

har du selv kigget på dem?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 April 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Lg´en er vel ca 5-7 k billigere, mener den koster ca 28 k og 9945 koster ca 35 k (i butik), men philipsen har indbygget højttalere. men seperat tuner.. billed kvaliteten er der ikke den store forskel på.. så ville mellem de to vælge efter om højttalerne skal være der eller ej og om man vil ha en tuner ved siden af
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

albertsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 10 April 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

-----> Jdg1

Selvfølgelig har jeg selv set på dem... var faktisk med en kammerat oppe og købe den Philips idag! Årsagen til jeg spørger om jeres mening er for at høre forskellig kritik, og fordi jeg ikke har set de to skærme ved siden af hinanden! Forhandleren af Philips´en påstår at denne er LG´en overlegen, men på papiret ligner de hinanden meget bortset fra at LG´en har højere kontrast (mener i øvrigt også at LG og Philips udvikler plasma sammen?!)..

-----> Live21

LG´en står til 27.995,- og Philips´en til 29.995,-. Sidstnævnte har sandt nok indbygget højttalere (dem skal jeg dog ikke bruge), men tuneren er dog indbygget i begge tv! Vil slet ikke have en separat tunerdel stående for sig selv....

Flere råd om ovenstående tv modtages gerne!

Mvh Albertsen

Til top Vis albertsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af albertsen

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2004 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Ok ville næsten have sværget at alle lidt ældre philips plasma har seperat tuner !! men man skal jo lære noget nyt hver dag

LG og philips hjælper ganske rigtigt hinanden med at lave plasma tv.. der hvor jeg kan se forskel er at philips er bedre til dybde detaljer, men dette går lidt udover resten, dvs en smule mere "grumset" billede.. pixel plus hjælper selvfølgelig lidt på det.. personligt kan jeg så os bedre lide designet på LG´en.. men det er jo en smagssag.. men til prisen giver de et ok billede..

Lidt offtopic.. har tidligere nedgjort medions plasma og LCD tv.. men deres nye på glasfod har et ok billede og til 22 k for et 42" er det sku et ok tv.. og så er det pænt !! hvem ville ha troet det om medion.. (Ik mig!!)

proX_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2004
Sendt: 11 April 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

Ok ville næsten have sværget at alle lidt ældre philips plasma har seperat tuner !! men man skal jo lære noget nyt hver dag

LG og philips hjælper ganske rigtigt hinanden med at lave plasma tv.. der hvor jeg kan se forskel er at philips er bedre til dybde detaljer, men dette går lidt udover resten, dvs en smule mere "grumset" billede.. pixel plus hjælper selvfølgelig lidt på det.. personligt kan jeg så os bedre lide designet på LG´en.. men det er jo en smagssag.. men til prisen giver de et ok billede..

Lidt offtopic.. har tidligere nedgjort medions plasma og LCD tv.. men deres nye på glasfod har et ok billede og til 22 k for et 42" er det sku et ok tv.. og så er det pænt !! hvem ville ha troet det om medion.. (Ik mig!!)

Du bliver nød til at lære lidt mere :)

42PF9945 har _IKKE_ PixelPlus
Kun DNM..
Desuden er billedet på Philipsen imho meget mere lækkert end på den LG!
Til top Vis proX_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proX_

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Er meget du kan lære mig.. men var nu en general mening med pixel p.. vidste godt 9945 ik har !! men har set mange philips plasma med for meget pixelering ? hmm hvad hedder det der hvor billedet hopper lidt i det ?

Men philipsen er klart bedre til dybde/detalje visning !! men i den prisklasse er man nødt til at gå på kompromis imho

swax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej live24

Hvor har du set det medinos 42"plasma tv henne til 22000kr.????

Til top Vis swax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swax

morten friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

hey jeg har selv lige købt plasma philips det der hedder 9955 samme indmad som 9945 bare uden højtaler og med seperat tv tuner jeg synes helt klart du skal holde dig til philips
Til top Vis morten friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten friis

morten friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke hvor du bor men electric city i højetåstrup har mange plasma hængende ved siden af hinanden og der i blandt phillip 9945 og 9965(pixel plus) lg. jvc og nogle andre, men jeg ville stadig vælge 9945 hvis jeg var dig,det siges og at det er bedre til cumputer/playstation.jeg kan kun sige at det er fedt på playstation. jeg valgte 9955 kun pga. seperat tv tuner og jeg ikke ville have højtaler ved siden af(det fylder bare mere) men det er jo en smags sag.
Til top Vis morten friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten friis

swax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 12 April 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

ups det var live21 og ikke 24

Hvor har du set det medinos 42"plasma tv henne til 22000kr.????

Til top Vis swax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swax

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Swax:  Har set medions "nye" plasma i div Fona butikker og lignende.. er lidt forskellige tilbud på den. kan desværre ik model navnet.. men den har stået til ca 25 k incl. en medion DVD optager.. kender en der har købt den til 20 k i en Fona butik da det var den sidste.. så burde uden problemmer kunne findes til de 22 k.. og selvom billedet ikke er godt når man ser på de førende plasma tv til 60 k, så har det et acceptabelt billede især til prisen.. og det har et rigtig pænt design..

Nielsras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 April 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Hej vedr. Philips PF9945 ville jeg stærkt overveje at have lidt tålmodighed. Panelet har jo som bekendt ikke fuld PAL-opløsning som er ca. 540 linier, men er med sine 480 linier designet til NTSC. Hvis man sammenligner f.eks. PF9965, som har 1024 linier med PF9945 kan tydeligt se, at 45ern mangler detajler selv med et almindeligt tv-billede. Mit personlige gæt er at plasma-tv med kun 480 linier er et overgangsfænomen, som formentlig snart vil udgå af det europæiske marked. Prisen på Philips PF9965 er i øvrigt faldet til 40k hos Fona, og må være et bedre køb, selvom det har det af nogen udskældte Pixel-plus system.
Til top Vis Nielsras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nielsras

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes