| Sendt: 22 Marts 2012 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft C1 og X2, begge i anlæg med Naim grej, desværre i et ret umuligt rum så bassen var svær at leve med for mig. Jeg har hørt C2/C20 serien er endnu mere kritisk i bunden hvis du ikke har rummet samt anlægget iorden.
Jeg fandt aldrig ud af hvad de reelt kunne i bunden men vær opmærksom på de skal stå frit væk fra væg og møblering, regn dog ikke med kælderdyb bas, du ved nok hvad jeg mener, X2 har hullet i bunden og C1 bagpå og rigtig stram bas høres jo sjældent i portede kabinetter.
Men hvor de virkelig er gode er på det tonale og naturlige i instrumenterne, her var især C1 formidabel, hvor ville jeg dog gerne høre C10,... X2 var lidt mere lukket/homogen, her nyder jeg faktisk mine Leema Xero mere.
Bortset fra dette issue så er det dejlige højtalere som er på højde med eller bedre end dem du lister vil jeg tro. Syntes de fleste Harbeth har meget stærke sider men med en typisk "honk" bas det kan jeg altså ikke leve med (undtaget P3esr) Spendor er lige et nummer for pæn nogen gange og Neat har flere svipsere men også nogle særdeles vellykkede..såe.. Gå efter singlewire og Naim A5 kabler kan måske stramme bassen lidt op ifht dine Epic hvor du så må undvære denne's dejlige mellemtone/top - her er A5 lidt mere "kontant/rå".
Mig bekendt findes der ikke forhandling i DK og det er da også uinteressant da de bare bliver så meget dyrere, køb dem selv overseas, snup dem du har råd til eller måske endnu bedre find en seriøs UK forhandler og få sendt et brugt par (dette gjorde jeg med C1) mine X2 var et privatkøb over ebay til halv pris. Du kunne også ordre den dyre Titan, så er den ged vist barberet.
God fornøjelse
|