Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 13:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dan A’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hov hov, saksen væk fister  jeg har godt læst lidt om den "sorte boks" men det bliver sku teknisk self for mig eller så får man det bare skrevet på en måde som skal lyde af en masse, ydelsen fejler nu intet

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Hej Dan

Spændende test med stikdåser. Jeg er jo selv kommet der til, hvor jeg skal finde den optimale powerløsning til mit setup, så jeg lurer lidt med her  Nu ved jeg intet om, hvordan du har udført din A-B test, men tænkter på, om det kan have nogen betydning for Furutech stikdåsens preformance, hvilke stikdåser der ellers bliver brugt til setupet, samt hvordan den matcher andre stik, kabler mm.?

Jeg oplevede nemlig selv, med mine Cardas Clear kabler, at hvis jeg kun testede et signalkabel eller højtalerkabel alene så gjorde de det ikke fantastisk. Heller ikke med et Cardas signalkabel og højtalerkabel sammen med et af mine gamle "gode" signalkabler var det super. Det blev først magisk, da alle signalkabler og højtalerkabel var Cardas Clear. Det samme har jeg også hørt gør sig gældende med Nordost, hvor ht, signal og power skal være Nordost for at man opnår nirvana.

Skal ikke gøre mig klog på hvordan dette hænger sammen. Det gælder helt sikker ikke for alle produkter. Der er endvidere måske en forskel på, om vi er mellem kilde og højtaler (højtaler og signalkabler) eller før (powerkabler)?

Efter min oplevelse med Cardas, er jeg dog begyndt at overveje, om jeg bør teste flere delelementer på en gang. Dette er dog ikke nemt og kræver en meget venlig forhandler

Ved at min tese, gør det meget svært, hvis ikke umuligt for os "brugere" at teste  Derfor bør den nok forkastes i praksis, selvom den måske holder for nogle produkter



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Michael_D
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Jeg har lige siddet og kigget lidt på dine fotos - og falder så lige over fotoet af din pladespillerhylde...

Jeg går selv og leder efter en pladespillerhylde, der kan klare en tung pladespiller, dvs. den skal skal helst have noget ekstra støtte på den forreste del af hylden. Det ser din hylde ud til at have. Derfor lige et par hurtige spørgsmål: Har du købt den, fået den speciallavet eller lavet den selv?

Hilsen

Michael



__________________
/Michael
Til top Vis Michael_D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Michael_D
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Hej Dan

Spændende test med stikdåser. Jeg er jo selv kommet der til, hvor jeg skal finde den optimale powerløsning til mit setup, så jeg lurer lidt med her  Nu ved jeg intet om, hvordan du har udført din A-B test, men tænkter på, om det kan have nogen betydning for Furutech stikdåsens preformance, hvilke stikdåser der ellers bliver brugt til setupet, samt hvordan den matcher andre stik, kabler mm.?

Jeg oplevede nemlig selv, med mine Cardas Clear kabler, at hvis jeg kun testede et signalkabel eller højtalerkabel alene så gjorde de det ikke fantastisk. Heller ikke med et Cardas signalkabel og højtalerkabel sammen med et af mine gamle "gode" signalkabler var det super. Det blev først magisk, da alle signalkabler og højtalerkabel var Cardas Clear. Det samme har jeg også hørt gør sig gældende med Nordost, hvor ht, signal og power skal være Nordost for at man opnår nirvana.

Skal ikke gøre mig klog på hvordan dette hænger sammen. Det gælder helt sikker ikke for alle produkter. Der er endvidere måske en forskel på, om vi er mellem kilde og højtaler (højtaler og signalkabler) eller før (powerkabler)?

Efter min oplevelse med Cardas, er jeg dog begyndt at overveje, om jeg bør teste flere delelementer på en gang. Dette er dog ikke nemt og kræver en meget venlig forhandler

Ved at min tese, gør det meget svært, hvis ikke umuligt for os "brugere" at teste  Derfor bør den nok forkastes i praksis, selvom den måske holder for nogle produkter

Jeg vil da gerne uddybe grunden til denne lille test og hvordan.

Jeg lånte Pierres Shunyata zitron cobra i foråret og jeg syntest helt klar at de havde nogle kvalitetere som passede godt i mit system så jeg bestilte mine egne kabler først på sommeren, nu ligger det sådan at shunyata laver kablerne efterhånden som orderne ruller ind, det betyder også at Hans (Artsound) samlen bestillingerne til større order og så lavers kablerne først, det betød at jeg først fik mine ca 3 mdr efter jeg bestilte dem, da de blev indkoblet i systemet kom der straks mere kontrol  bunden, der var mere "kød" på stemmer men toppen var en anelse lukket, det med at toppen er lidt lukker er ikke unormal for helt nye strømprodukter så var entlig rimelig rolig. Kablerne blev brugt og efter 14 dages brug begyndte der også at ske noget men ikke lige det jeg havde drømt om, lydbilledet blev breder (fint nok) bunden blev lidt mer loudness agtig og toppen lukkede lige en anelse mere ned. Kablerne havde udviklet sig til noget jeg ikke var så begejstret for og ved a-b samligning med Pierres var det ret tydelig at det ikke var min hørrelse der havde spillet mig et pus, bunden på mine var godt nok lidt bustet men stadig beder kontrol i den region en med Pierres, mellemtonen havde mere bid på mine men også en smule ulden, toppen på Pierres var enorm fri men lukket på mit , kablerne hedder det samme og eneste forskæld er at de havde lavet en ændring på schuko stikproppen , vi havde hat i hans for at høre hvad det nu var for noget og han kunne fortælle at han godt nok havde fået en mail fra shunyata med at de ville lave et nyt stik selv da de havde nogle problemer med deres underleverandør, det var så de stik der er monterede på mine kabler . Vi testede om det var samme resultat hos Pierre men intet nyt der, resultatet var det samme i Pierres setup, de nye stik lukker toppen lidt i og hvis hele systemet fortrådes med disse kabler så knækker filmen .

Vi var jo på Götteborg messen og på den del af udstillinge som blev holdt på hotellet var rigtig mange systemer fortrådet med shunyata kabler men jeg syntes ikke at problemet var så tydelig her, jo jeg kunne godt spotte lidt af det men ikke så volsomt som hos Pierre og mig selv, det gav stof til en del grublen over dette. Jeg ved som elektriker at spænder man feks. alu kabler ned i en sikkerheds afbryder med CU klemmer så går der ikke lang tid før at cu klemmerne smelter, humlen her er at ikke alle metrialer er lige ejnet til at danne kontakt flade sammen når vi snakker strøm skønt begge matrialer er elektrisk ledende. En tanke gik lidt på at de betrialer som det nye stik var lavet af måske ikke harmonerede så godt med de matrialer som LK kontaktens kontaktflader er lavet af, en simpel måde at teste det på var at indføre et ny kontakt af andet fabrikat for at se om det hjalp så derfor købte jeg den lille furutech kontakt og ved samme lejlighed teste om der ligefrem var noget at hente ved brug af disse fine kontakter, som du nok kan regne ud så var det ikke her svaret skulle findes

Hvordan laved jeg så testen ?, jo furutech kontakten blev som nævnt monteret i en membrandåse med installationskabel fra bagsiden ag sidste LK schuko kontakt, som test dyr brugte vi min pre VK-50 SE som er meget følsom og den afsløre hurtig en hver ændring i arbejdsbetingelserne, så vi skiftede gansk enkelt mellem at den var forsynet fra en LK kontakt og furutech kontakten.

Hvis der er nogen der har undret sig lidt over hvorfor jeg har valgt at købe nogle kimber strømkabler så ligger forklaringen i den nedtonet top som shunyata kablerne har, bare et andet kvalitetskabel placeret i systemet retter mange af manglerne på de nye cobra kabler, spicielt på pre'en får man rette meget op, kilderne er også ret påvirkelige, så selv om jeg entlig trode jeg var førdig med det strøm pjat så må jeg erkende at det er en ommer men somudgangspunkt arbejder jeg i første omgang med fontenden og så tager jeg beslutning om yderlig tiltag er nødvendig.

SKRAMMEL  



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Michael_D skrev:

Hej Dan

Jeg har lige siddet og kigget lidt på dine fotos - og falder så lige over fotoet af din pladespillerhylde...

Jeg går selv og leder efter en pladespillerhylde, der kan klare en tung pladespiller, dvs. den skal skal helst have noget ekstra støtte på den forreste del af hylden. Det ser din hylde ud til at have. Derfor lige et par hurtige spørgsmål: Har du købt den, fået den speciallavet eller lavet den selv?

Hilsen

Michael

Hej Michael

Det er en hylde fra engelske Taget, det er en ælder sag som hedder TT1, tror ikke du kan købe lige denne model længere men de er jævnlig til salg på www.ebay.co.uk 



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

 

Ser da spændende ud det kabel og kan forstå at det ikke er tosset. Pas på den sorte boks den gemmer på en del hemmeligheder

Har du prøvet at skille den ad



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Ser da spændende ud det kabel og kan forstå at det ikke er tosset. Pas på den sorte boks den gemmer på en del hemmeligheder

Har du prøvet at skille den ad

Det er ren KGB, den sorte boks er støbt sammen så den ikke kan åbnes, vi mangler bare stemplet "top secret"  tror bestemt de Kimber er kommet for at blive, snakkede med Thomas S. ved hififreaks i dag og han håbede at det nye palladian kabel er leveringsklar sidst i næste uge, så nu er der snart grundlag for et mere klart billede af hvad de bidrager med

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
JanJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Jeg har et spm som jeg har villet spørge om et par gange, men er kommet fra igen: den ombytning du lavede med diskanten i dine VA, altså fik målt
ud hvilken enhed som passede ind elektrisk set. Kan man gøre det med alle diskanter eller var du bare heldig at Frequence (tror jeg det var) kunne
finde en? Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået den ide at alu-domen i mine VSA måske kunne skiftes ud med noget lidt mere "moderne" og lidt
mindre hård, f.eks en soft dome af god kvalitet, uden at jeg vil ændre i delefilteret.
Til top Vis JanJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanJ
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

JanJ skrev:
Hej Dan

Jeg har et spm som jeg har villet spørge om et par gange, men er kommet fra igen: den ombytning du lavede med diskanten i dine VA, altså fik målt
ud hvilken enhed som passede ind elektrisk set. Kan man gøre det med alle diskanter eller var du bare heldig at Frequence (tror jeg det var) kunne
finde en? Grunden til at jeg spørger er at jeg har fået den ide at alu-domen i mine VSA måske kunne skiftes ud med noget lidt mere "moderne" og lidt
mindre hård, f.eks en soft dome af god kvalitet, uden at jeg vil ændre i delefilteret.
Nu har jeg ikke den store erfaring med, men tror jeg var mega heldig, jeg havde jo entlig regnet med at filteret skulle tilpasses men enheden jeg fant var så god en match at jeg ikke følder det nødvendig. Det skal siges at målingerne af den gamle og nye diskant var næsten identisk, den eneste større afviger var at den nye scanspeak enhed var liniær noget længere ned i frekvens inden den ruller af, det burde jo kun være en fordel så overgangen mellem mellemtone enheden og diskanten bliver mere jævn.

Du kan altis booke en til hos Torben og med bringe din diskant men du skal være opmærksom på at målingerne skal passe godt sammen for ellers er jeg ret sikker på du er ude i tilpasninger af filteret.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Dan jeg tænkte på, om du havde prøvet at give Furutech stikdåsen en chance mere og om de flere dags "tilspilning" havde nogen positiv effekt.

En anden ting jeg overvejer er, om den effekt Furutech dåsen har skyldes, at det er "guld" udgaven du har valgt. Jeg har i flere sammenhæng oplevet guldbelægninger have lignende effekt.

Jeg kender ikke stikkene på dine Shunyata kabler, men måske ville Furutech "rhodium" udgaven passe bedre? Oyaide har også vægudtag med palladium, platinum og beryllium copper belægninger, som matcher deres schuko stik. Måske vil de matche Shunyata bedre?

http://www.vhaudio.com/acreceptacles.html

http://www.thecableco.com/category.aspx?cid=-1&mid=7100

Edit: EU version

http://www.exclusiveaudio.gr/index.php?dispatch=categories.v iew&category_id=219&subcats=Y&features_hash=V23

Kender du noget til Oyaide Tunami GPX powerkablerne og deres schuko stik P/C 046, P/C 004 eller P/C M1/F1. Jeg overvejer selv en løsning med Oyaide palladium, platinum og beryllium copper belægninger på alle stik fra væg til setup...



__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Dan jeg tænkte på, om du havde prøvet at give Furutech stikdåsen en chance mere og om de flere dags "tilspilning" havde nogen positiv effekt.

En anden ting jeg overvejer er, om den effekt Furutech dåsen har skyldes, at det er "guld" udgaven du har valgt. Jeg har i flere sammenhæng oplevet guldbelægninger have lignende effekt.

Jeg kender ikke stikkene på dine Shunyata kabler, men måske ville Furutech "rhodium" udgaven passe bedre? Oyaide har også vægudtag med palladium, platinum og beryllium copper belægninger, som matcher deres schuko stik. Måske vil de matche Shunyata bedre?

http://www.vhaudio.com/acreceptacles.html

http://www.thecableco.com/category.aspx?cid=-1&mid=7100

Kender du noget til Oyaide Tunami GPX powerkablerne og deres schuko stik P/C 046, P/C 004 eller P/C M1/F1. Jeg overvejer selv en løsning med Oyaide palladium, platinum og beryllium copper belægninger på alle stik fra væg til setup...

Jeg har ikke ikke prøvet igen men den forsøgs dåsen får lov at blive lidt i nu, jeg har taget den beslutning at de shunyata kabler får lov at forlade systemet, de ændringer de har lavet på stikke kan jeg ikke leve med i længden, godt nok er der enkelte områder som er forbedret med de nye stik men det kan altså ikke gøre det når toppen bliver så nedtonet som den gør.

Kablerne er sat til salg i tyskland og vil blive skiftet til Kimber PK-10 gold og PK-14 palladian i takt med at de bliver solgt.

Vedr. belægningen/finish så er jeg entlig enig med dig, guld har det med at lyde mere rundt og behaglig en rhodium, nu har jeg testet en del rca, xlr og en anelse spader/spyd fra Furutech med både guld og rhodium finish, rhodiumen er mere snappi og tight at lytte på men lige netop den rhodium blanding som furutech bruger syntes jeg har noget hårdhed over sig i toppen, dette er dog ikke tilfældet med den blanding som Oyaide bruger, så vil ikke komme med en generel melding om rhodium.

Jeg har stor respekt for de connectore Oyaide laver, det er blandt verdens beste men deres kabel program har jeg det meget blandet med, jeg har hørt OR-800 ht kabel og det er bestemt ikke noget jeg jubler over, på signal siden har jeg hørt PA-02tx og across 900xx som heller ikke trækker smilet frem på mine læber men så er der lige det har AR-910 kabel de har lavet som er helt fabelagtig. Jeg har selv haft Tunnami power cord med kopi stk og det er ikke noget at skrive hjem om, har entlig givet stikket skylden men i sidste uge fik jeg så lyttet på et med originale entry level stik og det var nu ikke meget bedere  men igen stikkene er vigtige så måske hvis det beder udgaver bliver monteret så er udfaldet måske anderledes.

For lige at afrunde stikdåsen så bliver den liggende til alle power kablerne er skidtet til Kimber og så forsøger jeg igen



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Dan jeg tænkte på, om du havde prøvet at give Furutech stikdåsen en chance mere og om de flere dags "tilspilning" havde nogen positiv effekt.

En anden ting jeg overvejer er, om den effekt Furutech dåsen har skyldes, at det er "guld" udgaven du har valgt. Jeg har i flere sammenhæng oplevet guldbelægninger have lignende effekt.

Jeg kender ikke stikkene på dine Shunyata kabler, men måske ville Furutech "rhodium" udgaven passe bedre? Oyaide har også vægudtag med palladium, platinum og beryllium copper belægninger, som matcher deres schuko stik. Måske vil de matche Shunyata bedre?

http://www.vhaudio.com/acreceptacles.html

http://www.thecableco.com/category.aspx?cid=-1&mid=7100

Kender du noget til Oyaide Tunami GPX powerkablerne og deres schuko stik P/C 046, P/C 004 eller P/C M1/F1. Jeg overvejer selv en løsning med Oyaide palladium, platinum og beryllium copper belægninger på alle stik fra væg til setup...

Jeg har ikke ikke prøvet igen men den forsøgs dåsen får lov at blive lidt i nu, jeg har taget den beslutning at de shunyata kabler får lov at forlade systemet, de ændringer de har lavet på stikke kan jeg ikke leve med i længden, godt nok er der enkelte områder som er forbedret med de nye stik men det kan altså ikke gøre det når toppen bliver så nedtonet som den gør.

Kablerne er sat til salg i tyskland og vil blive skiftet til Kimber PK-10 gold og PK-14 palladian i takt med at de bliver solgt.

Vedr. belægningen/finish så er jeg entlig enig med dig, guld har det med at lyde mere rundt og behaglig en rhodium, nu har jeg testet en del rca, xlr og en anelse spader/spyd fra Furutech med både guld og rhodium finish, rhodiumen er mere snappi og tight at lytte på men lige netop den rhodium blanding som furutech bruger syntes jeg har noget hårdhed over sig i toppen, dette er dog ikke tilfældet med den blanding som Oyaide bruger, så vil ikke komme med en generel melding om rhodium.

Jeg har stor respekt for de connectore Oyaide laver, det er blandt verdens beste men deres kabel program har jeg det meget blandet med, jeg har hørt OR-800 ht kabel og det er bestemt ikke noget jeg jubler over, på signal siden har jeg hørt PA-02tx og across 900xx som heller ikke trækker smilet frem på mine læber men så er der lige det har AR-910 kabel de har lavet som er helt fabelagtig. Jeg har selv haft Tunnami power cord med kopi stk og det er ikke noget at skrive hjem om, har entlig givet stikket skylden men i sidste uge fik jeg så lyttet på et med originale entry level stik og det var nu ikke meget bedere  men igen stikkene er vigtige så måske hvis det beder udgaver bliver monteret så er udfaldet måske anderledes.

For lige at afrunde stikdåsen så bliver den liggende til alle power kablerne er skidtet til Kimber og så forsøger jeg igen

Det Tunami Nigo med P29/M29 stik var ganske rigttigt ikke den største oplevelse ved dig Dan. Med det i mente at det ikke var tilspillet. Om det ændrer sig skal jeg ikke kunne sige. Det sidder dog også på transporten herhjemme da det absolut ikke kunne være med mit Voodoo Dragon på min dac hvad angår rum, dybde og højde i lydbilledet . På transporten gør Tunami sig til gengæld godt og oplever ikke de forskelle. Så der bliver det siddende 

Det er som så meget andet meget forskelligt hvordan strømkabler m.v reagerer på udstyret man har. Det skal testes. Enten fungerr det eller så gør det ikke. Men det ved du jo alt om



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

STILLPOINT'S PÅ BESØG

Igår kom et klubmedlem på besøg med en kuffert som jeg lige kunne leje lidt med her i weekenden  

i kufferten er der stillpoint ultra mini, ultra ss, ultra 5, ultra base og LP isolator.

Jeg skal lige sige at jeg normalt har et lidt anstrengt forhold til afkobling af elektronik, syntes ofte at det bliver et kompromis som jeg ikke helt kan leve med, typisk bliver alt mere presis men det koster i mellemtone hvor det organiske feel bliver erstattet med en kold lyd, ikke lige min kop tee. Stillpoint viste sig dog hurtig at være anderledes en alt andet jeg har prøvet i dette felt, de organiske træk i musikken bliver nemlig bevaret og så er det pludselig et spændende produkt, generelt kan jeg sige at jo dyre man kommer op i programet jo mere kød og blod er der i musikken samtidig med at de klassiske træk omkring forbedret anslag og presision er til stede, de små ultra mini er godt nok ikke helt nok til mine krav, der er stadig for meget tilbage af det klassiske kompromis men ultra ss er ikke tosset og kombinere man dem med ultra base så er det noget der gør en betragtelig forskæld, ultra 5 tager så skridtet vider men ligger i et prisleje hvor jeg syntes det er lige meget, ultra ss med ultra base er skrevet på ønskesedlen til fremtidig opgraderinger  lister er bere lang



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 06 Oktober 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:

Hej, så er der gang i hifi tosserne igen, jeg havde besøg igår af nogle medlemer af århus musik og hifi klub, den oven viste furutech stikdåske skulle testet på tros af den kun havde været brugt i knap en ugen (lidt mindre en jeg entlig vil anbefale), jeg havde entlig forventet nogt rigtig godt men lad mig sige det med det samme, forventningerne blev ikke indfriet , ved a-b test viste det sig at furutesh godt nok gav en pæner mellemton men bassen var lidt mudret og toppen lidt nedblændet, der ud over blev hele lydbilledet mere tilbagelænet, med schuko kontakterne fra LK var der altså mere liv i gaden, jo de var lidt hårder at lytte på men meget sjover så hos mig gider jeg ikke bruge penge på hundedyre vægudtag.

Dan jeg tænkte på, om du havde prøvet at give Furutech stikdåsen en chance mere og om de flere dags "tilspilning" havde nogen positiv effekt.

En anden ting jeg overvejer er, om den effekt Furutech dåsen har skyldes, at det er "guld" udgaven du har valgt. Jeg har i flere sammenhæng oplevet guldbelægninger have lignende effekt.

Jeg kender ikke stikkene på dine Shunyata kabler, men måske ville Furutech "rhodium" udgaven passe bedre? Oyaide har også vægudtag med palladium, platinum og beryllium copper belægninger, som matcher deres schuko stik. Måske vil de matche Shunyata bedre?

http://www.vhaudio.com/acreceptacles.html

http://www.thecableco.com/category.aspx?cid=-1&mid=7100

Kender du noget til Oyaide Tunami GPX powerkablerne og deres schuko stik P/C 046, P/C 004 eller P/C M1/F1. Jeg overvejer selv en løsning med Oyaide palladium, platinum og beryllium copper belægninger på alle stik fra væg til setup...

Jeg har ikke ikke prøvet igen men den forsøgs dåsen får lov at blive lidt i nu, jeg har taget den beslutning at de shunyata kabler får lov at forlade systemet, de ændringer de har lavet på stikke kan jeg ikke leve med i længden, godt nok er der enkelte områder som er forbedret med de nye stik men det kan altså ikke gøre det når toppen bliver så nedtonet som den gør.

Kablerne er sat til salg i tyskland og vil blive skiftet til Kimber PK-10 gold og PK-14 palladian i takt med at de bliver solgt.

Vedr. belægningen/finish så er jeg entlig enig med dig, guld har det med at lyde mere rundt og behaglig en rhodium, nu har jeg testet en del rca, xlr og en anelse spader/spyd fra Furutech med både guld og rhodium finish, rhodiumen er mere snappi og tight at lytte på men lige netop den rhodium blanding som furutech bruger syntes jeg har noget hårdhed over sig i toppen, dette er dog ikke tilfældet med den blanding som Oyaide bruger, så vil ikke komme med en generel melding om rhodium.

Jeg har stor respekt for de connectore Oyaide laver, det er blandt verdens beste men deres kabel program har jeg det meget blandet med, jeg har hørt OR-800 ht kabel og det er bestemt ikke noget jeg jubler over, på signal siden har jeg hørt PA-02tx og across 900xx som heller ikke trækker smilet frem på mine læber men så er der lige det har AR-910 kabel de har lavet som er helt fabelagtig. Jeg har selv haft Tunnami power cord med kopi stk og det er ikke noget at skrive hjem om, har entlig givet stikket skylden men i sidste uge fik jeg så lyttet på et med originale entry level stik og det var nu ikke meget bedere  men igen stikkene er vigtige så måske hvis det beder udgaver bliver monteret så er udfaldet måske anderledes.

For lige at afrunde stikdåsen så bliver den liggende til alle power kablerne er skidtet til Kimber og så forsøger jeg igen

Det Tunami Nigo med P29/M29 stik var ganske rigttigt ikke den største oplevelse ved dig Dan. Med det i mente at det ikke var tilspillet. Om det ændrer sig skal jeg ikke kunne sige. Det sidder dog også på transporten herhjemme da det absolut ikke kunne være med mit Voodoo Dragon på min dac hvad angår rum, dybde og højde i lydbilledet . På transporten gør Tunami sig til gengæld godt og oplever ikke de forskelle. Så der bliver det siddende 

Det er som så meget andet meget forskelligt hvordan strømkabler m.v reagerer på udstyret man har. Det skal testes. Enten fungerr det eller så gør det ikke. Men det ved du jo alt om

Jeg lytter da gerne på det igen når du har fået det brugt noget mere og ja hvad der er godt et sted er ikke nødvendigvis godt et andet sted.

__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

MED ELLER MOD STRØMEN ?

Ja en forvirende overskrift og det er omtrent lige så forviret som jeg er nu , Jeg kan jo ikke få de her shunyata zitron cobra til at fungere optimalt i mit system men må tilstå at da jeg var på messen i Götteborg hvor shunyata levered produkter til flere systemer virkede det ikke som om at der var problemer der, jeg har så fået fortalt at Pierre har været til a-b test hos Hans (artsound) med de ny og gamle Zitron cobra kabler, resultatet var helt klar at han ikke kunne spore nogen forskæld mellem de to, hva hulen sker der ? hvorfor har jeg så så stor forskæld ? , for så at gøre tingene lidt mere forvirende så har Pierre og jeg jo testede den her Furutech stikdåse med shunyata kablerne og fandt jo LK kontakten som den best lydene men nu har jeg jo det her Kimber PK-14 Palladian mk.1 som jeg har sat på cd-afspilleren, fik lige den tanke at teste Furutech stikdåsen med dette kabel og må nok tilstå at testen gav et andet udfald denne gang, det har er lige til at blive rundtosset af .

Jeg har et fast holde punkt her, jeg kan ikke få de shunyata til at performe her så har valgt at satse på Kimber, jeg har smidt det PK-14 Palladian lidt rundt i systemet for at få en fornemmelse for om det er noget der fungere, så har jeg på flere messer hørt BAT kablet med kimber hviket i mine øre virker som en fornuftig valg, så der for satser jeg på en Kimber løsning. Jeg har d. 31/8 bestilt et nyt Kimber Palladian mk.2 hos hififreaks, forventet leverings tid var 3 uger men der er åbenbart noget der halter , efter som jeg ikke lige syntes de er flyvende med leveringen så har jeg igår valgt at afgive en order til Russ Andrews på 2 kimber PK-10 AG og 1 PK-14 Gold, Jeg har haft fat i kimber support vedr. forskælden på forsølvet og forgyldt stik, de anbefalede mig at vælge AG til de strømkrævende produkter, jeg har fået en mail har til aften at de afsender kablerne i morgen. Kablingen skulle gerne komme til at se sådan ud: cd-afspiller/PK-14 Palladian mk.1, Riaa/PK-14 Gold, Pre/PK-14 Palladian mk.2, Eff/2 x PK-10 AG.

Så håber jeg bare det bliver lykken



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 988
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Du har da vist for mange penge Dan 

Men glæder mig til at hører dit system med alle de nye lækre kabler..! Jeg kunne nok godt bruge et af dine Shunyata, men har ikke liiiige finanserne til det nu, øv bøv, men fedt der er noget der har råd

Skal du så have LK kontakterne skiftet ud med Furutech..?
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Du har da vist for mange penge Dan 

Men glæder mig til at hører dit system med alle de nye lækre kabler..! Jeg kunne nok godt bruge et af dine Shunyata, men har ikke liiiige finanserne til det nu, øv bøv, men fedt der er noget der har råd

Skal du så have LK kontakterne skiftet ud med Furutech..?
Sjovt nok fortæller jeg ofte min mester at jeg får nok i løn

Nu vil jeg lige have alle ny kabler hjem og få dem tilspillet, så vil jeg lave testen igen men på flere produkter, husk på at den første test vi lavede var med min pre som test opjekt og har anden omgang er det min cd-afspiller, måske kan det variere alt efter hvilket apperat man bruger til test.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3752
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

 

he, he ja det er noget underligt noget hjemme ved dig

Alt bliver bare så afslørende his dig. Jeg har sagt det før til dig. Det mindste vrik med foden kan skubbe lydbilledet hos dig enten til siden eller frem

Det er åbenbart et anti shunyata system du har

Men sjovt. Dit Kimber Palladian fungerede så ikke hos mig. Der var mere voodoo over mine egne, men sådan er det med systemer.

Men godt at Kimber er vejen frem. Lad dalerne rulle



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Pannerup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Dan...

Puha et projekt med strømkabler.

Jeg troede egentlig lykken var gjort med Shunyata. Jeg har siden mit besøg hos dig hele tiden haft mamba'erne og cobra'erne i tankerne. Umiddelbart lød det til, du var ved at være i mål.

Hvordan pokker kan lyden ændre sig så meget mellem de kabler? Og hvordan pokker kan Hans ikke høre forskel i A-B test på de nye og gamle stik?

Min hukommelse svigter mig en smule - men havde vi ikke cobra'erne på Audia'en hos dig og Black Mamba CX HC hos Pierre?

Jeg mindes nemlig at der var klart forskel på de to kabler, hvor Mamba'erne virkede mere lige på i toppen.

Håber du når i mål med Kimber.

Kunne iøvrigt være morsomt at høre de Cobra'er på mit setup - for at se om der er samme forskel her.

Du har ikke ændret noget ellers i dit setup, siden jeg var på besøg?

Til top Vis Pannerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pannerup
 
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3922
Sendt: 17 Oktober 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Pannerup skrev:

Hej Dan...

Puha et projekt med strømkabler.

Jeg troede egentlig lykken var gjort med Shunyata. Jeg har siden mit besøg hos dig hele tiden haft mamba'erne og cobra'erne i tankerne. Umiddelbart lød det til, du var ved at være i mål.

Hvordan pokker kan lyden ændre sig så meget mellem de kabler? Og hvordan pokker kan Hans ikke høre forskel i A-B test på de nye og gamle stik?

Min hukommelse svigter mig en smule - men havde vi ikke cobra'erne på Audia'en hos dig og Black Mamba CX HC hos Pierre?

Jeg mindes nemlig at der var klart forskel på de to kabler, hvor Mamba'erne virkede mere lige på i toppen.

Håber du når i mål med Kimber.

Kunne iøvrigt være morsomt at høre de Cobra'er på mit setup - for at se om der er samme forskel her.

Du har ikke ændret noget ellers i dit setup, siden jeg var på besøg?

Det var zitron cobra med de gamle guldbelagte stik som du hørt og enig de lød hammer godt, men de har jo lavet en ændring så de nu har fået en anden stikprop og det kabel lyder altså ikke som det du hørte med guldstik, men hvad der så er helt underlig er at når man samligner de to varianter hos Hans så er der så godt som ingen forskæld , nu har jeg ikke selv hørt den a-b teste men Pierre plejer nu at have gode øre og generelt plejer vi at være rimelig enig når vi er ude på en lytter, så tager hans ord for det.

Hos Pierre var det Black mamba HC.

Jeg krydser finger

EDIT: Jeg har fået Oyaide signalkabler siden men jeg har samme resultat med de gamle mundorf kabler.



__________________
Husk det er kun en hobby
Til top Vis dan a.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dan a.
 

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes