Jeg er stille og roligt ved at få limet kabinetter sammen til et sæt DTQWT á la Troels Gravesen. Top og sider er i amerikansk
valnød fra Finerkontoret. Front og bagside skal lakeres enten sorte, titaniummetalic eller en brun nuance, der matcher den
lakerede valnød.
Belært af egne og andres erfaringer (der til dels har kunnet læses her i forum) vil jeg ikke selv give mig i kast med
lakarbejde på så store og dyre højttalere, som jeg regner med at skulle have stående i mange år. Hvis vi ser helt bort fra
prisleje, evt. momsfritagelse, kreditforhold osv. og holder os til kvaliteten af det udførte arbejde og det generelle
serviceniveau, er der så nogen her i forum, der kan og vil anbefale en lakerer til den type opgave? Jeg bor mellem Roskilde
og Holbæk og arbejder i Ishøj, så det er et eller andet sted i dette nabolag + storkøbenhavn jeg søger.
Selv om man nemt kan finde adskillige auto-/industrilakerere på nettet, så er det rart at kunne støtte sig op ad andres
erfaringer, for det er trods alt ikke kabinetter man bare lige laver et nyt sæt af, hvis noget går galt. Jeg har valgt at lave
mine 125 cm høje, da det giver Fn=36 Hz i stedet for 40 Hz og de sidste 4 x 20 cm finerede plader ville bare være blevet
smidt ud alligevel. Vægten havner omkring 60 kg/stk. Afhængig af prisen på lakarbejdet kommer sættet til at stå i ca. DKK
16.000,- God fornøjelse med projekterne og musikken i påsken!