| Sendt: 10 April 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skulle fornyligt justere en pick-up ind med min feickert. normalt plejer jeg kun at sætte tonearmen af med feickerten, for det kan man gøre meget præcist, og pick-upen justerer jeg normalt ind med en vdh protraktor. men da folk her på nettet,har haft problemer med feickertens overhangs-justering,ville jeg prøve. med en mørch-arm,skal afstanden mellem centertap og omdrejningspunkt,være 212mm.og ifølge forhandleren af feickerten,skal den rette overhangs-justering (18mm.)findes ved også,at placere pu-nålen på stregens 212mm.punkt. men,men,men det er ikke rigtigt. og nu er jeg flov,for jeg har selv vidergivet den forkerte oplysning,her i forummet. det rigtige punkt man skal ramme,er selvfølgelig 230mm. da det indikerer,pu-en nu er 230mm.fra omdrejningspunktet,hvilket den skal være. man kan nemt checke det efter med en tommestok. skup tommestokken så tæt på omdrejningspunktet som muligt (du kan komme ind til 15mm.fra centrum). nu skal pu-nålen så sænkes ned på 228,5,da tommestokken jo er 15mm.fra omdrejningspunktrt og ialt giver det så de 230mm, venlig hilsen nils valla
|