Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 06:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Højtt. kabel til 802Di -Supra Sword? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hello Fellow Geeks

Jeg får i næste uge ENDELIG mine B&W 802 Diamond  og skal ud og have mig lidt nye kabler.

Lige pt har jeg dobbelt trukket VdH Magnum Hybrid til bi-wire og skulle gerne finde noget bedre.

Mit øvrige udstyr er: Densen B250 + 2x Densen B350 + Linn DS - Disse er alle forbundet med Supra Sword ISL RCA kabel.

Jeg har læst lidt om Supra Sword højttalerkabel og det virker (ifølge test'ne) rimelig neutralt, detaljeret og "hurtigt". Problemet er så at jeg skal have 2 sæt for at bi-wire, hvilket bringer det op i et højere prisleje da jeg skal bruge 4x2 meter. Det tiltaler mig meget at kablerne er termineret.

Hvilke anbefalinger kan I komme med, er der andet der er værd at kigge på i prislejet? (ca. 7000 for bi-wire)

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 April 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Kimber 12TC, synes jeg er et super lækkert kabel 

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 4&products_id=330
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2012 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Kimber 12TC, synes jeg er et super lækkert kabel 

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_11 4&products_id=330

okay, det har jeg også hørt godt om ... men det kræver stadig dobbelt-træk for bi-wire

Gammelsmølf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Kimber 12TC kan sagtens laves til biwiring. Det er helt oplagt. 8 ledere til bas og 4 til diskant. Der er jo 24 ledere i et helt kabel!

Ellers er Kimber Bifocal XL genialt til B&W 802D! Men også en anden pris!

MVH

Til top Vis Gammelsmølf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gammelsmølf

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Kimber er bare super til b&w - bifocal eller xl modellen kan sommetider findes til gode priser brugt!

mseyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2012
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Jeg ville overveje, at benytte eet sæt kabler kombineret med bi-wire jumpers i stedet. For dit budget får du væsentlig bedre kabler - og efter min menig bedre lyd. Det er i øvrigt også lidt en religionskrig ;-)

Pt. har Nordost udsalg på deres NORSE kabler pga. lancering af nye produkter. Der er flere varianter, som skulle passe i dit budget, hvis du viser lidt købmandskab.

Jeg har ret gode erfaringer med Nordost og benytter deres kabler og jumpers i stedet for bi-wire kabling.

Prøv High Performance, Hifi forum, TopSound mfl. som pt. har disse tilbud.
Til top Vis mseyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mseyer

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2012 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Kimber BiFocal X ser rigtig lækre ud, men det bekymrer mig lidt med WBT stik til mit Densen grej?

Hvorfor er Kimber super til B&W?

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

mseyer skrev:
Jeg ville overveje, at benytte eet sæt kabler kombineret med bi-wire jumpers i stedet. For dit budget får du væsentlig bedre kabler - og efter min menig bedre lyd. Det er i øvrigt også lidt en religionskrig ;-)

Pt. har Nordost udsalg på deres NORSE kabler pga. lancering af nye produkter. Der er flere varianter, som skulle passe i dit budget, hvis du viser lidt købmandskab.

Jeg har ret gode erfaringer med Nordost og benytter deres kabler og jumpers i stedet for bi-wire kabling.

Prøv High Performance, Hifi forum, TopSound mfl. som pt. har disse tilbud.

Jeg har læst flere anmeldelser af 802 Diamond hvor der anbefales at højttalerne bi-wires. Mit budget er rimelig fleksibelt  Jeg prøver lige at lure lidt på NO jeg plejer bare ikke at bryde mig om designet

mseyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Marts 2012
Sendt: 12 April 2012 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hej igen - jeg prøvede i januar Heavens Gate kabler fra Bindesbøl Audio. Dem var jeg også meget imponerede af. Der er jævnligt tilbud på hifi4all og i min dialog med Dannie Bindesbøl fandt jeg, at han var til at handle med ;-)

http://bindesbol-audio.dk/hoejtaler-kabler-10/
Til top Vis mseyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mseyer

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 13 April 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Min udtalelses om Kimber er udelukkende på basis af personlige erfaringer. Har haft flere forskellige af de større B&W 805-802-800 og klangmæssigt gør kimber det godt - det bliver lidt mere organisk ( og kan så ikke huske flere floskler lige nu )

KnockKnock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2012
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej Rune

Jeg har et sæt Bertram HT kabler til salg, som kan matche dit udstyr ;=)

De bedste hilsener
KK

Rune2200 skrev:

Hello Fellow Geeks

Jeg får i næste uge ENDELIG mine B&W 802 Diamond  og skal ud og have mig lidt nye kabler.

Lige pt har jeg dobbelt trukket VdH Magnum Hybrid til bi-wire og skulle gerne finde noget bedre.

Mit øvrige udstyr er: Densen B250 + 2x Densen B350 + Linn DS - Disse er alle forbundet med Supra Sword ISL RCA
kabel.

Jeg har læst lidt om Supra Sword højttalerkabel og det virker (ifølge test'ne) rimelig neutralt, detaljeret og "hurtigt".
Problemet er så at jeg skal have 2 sæt for at bi-wire, hvilket bringer det op i et højere prisleje da jeg skal bruge 4x2 meter.
Det tiltaler mig meget at kablerne er termineret.

Hvilke anbefalinger kan I komme med, er der andet der er værd at kigge på i prislejet? (ca. 7000 for bi-wire)

Til top Vis KnockKnock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KnockKnock

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 13 April 2012 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tillykke med din nye højtaler, som spiller virkelig fantastisk, efter min mening.

Jeg undrer mig lidt over at du spørger andre om hvilket kabel du skal bruge, når du nu har valgt at bruge forholdsvis mange penge på højtalerne?
Men alt andet lige vil det jo være afgjort af dit øvrige udstyr, samt dine preferencer...

Selv ville jeg med ret neutralt (alligevel ikke) rørgrej vælge MIT Oracle... Det koster kassen, men det gør dine højtalere også, og der er SÅ meget at hente i kablerne, især i denne klasse som dine højtalere befinder sig i.

Alternativt så er Cardas et godt bud, men du skal op i noget af det gode (og desværre også dyre).

Selvfølgelig skal du ikke forsøge at spare penge her, i hvert fald ikke i forhold til at få et passende kabel til dine højtalere.
Skal du alligevel spare, så køb brugt.

Held og lykke med det, og endnu engang tillykke med en dejlig højtaler :)

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Sendt: 13 April 2012 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

PS.

Biwire?
Jeg har personligt ikke oplevet at det blev bedre, men dog nok anderledes.
Enten skal det være dobbelt så dyrt, eller også så er det ringere kabel.
Det er jo trods alt dobbelt så langt.
Men det er bare min mening.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 13 April 2012 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

kennlh skrev:
Kimber 12TC, synes jeg er et super lækkert kabel  freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=106_114&products_i d=330">http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?
cPath=106_11 4&products_id=330

okay, det har jeg også hørt godt om ... men det kræver stadig dobbelt-træk for bi-wire

Kimber 12TC er et 8TC og et 4TC lagt samme, så faktisk er det et bi-wire i et kable, så hvis man købe det som single wire køre
man i dobbelt-træk.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 April 2012 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hva med et Audioquest oak det skal nok få de b&Q's er til at synge
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Sendt: 13 April 2012 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

b&w
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 13 April 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil forslå at du opspore et brugt Kimber Bi-focal xl frem for et 12TC, Bi-focal xl er opbygget omkring en kerne som dæmper lederne, det giver en mere afslappet lydbillede, spicielt toppen er mere rund hvilket godt kan være et plus på B&W, der er i hvert fald mange eks. på systemer hvor man ikke har fået ordentlig styr på nautilus diskanten. 12TC har mere fremme i skoende, der er mere kant på musikken men det strækker sig også lidt op i toppen.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Hej.

Tillykke med din nye højtaler, som spiller virkelig fantastisk, efter min mening.

Jeg undrer mig lidt over at du spørger andre om hvilket kabel du skal bruge, når du nu har valgt at bruge forholdsvis mange penge på højtalerne?
Men alt andet lige vil det jo være afgjort af dit øvrige udstyr, samt dine preferencer...

Selv ville jeg med ret neutralt (alligevel ikke) rørgrej vælge MIT Oracle... Det koster kassen, men det gør dine højtalere også, og der er SÅ meget at hente i kablerne, især i denne klasse som dine højtalere befinder sig i.

Alternativt så er Cardas et godt bud, men du skal op i noget af det gode (og desværre også dyre).

Selvfølgelig skal du ikke forsøge at spare penge her, i hvert fald ikke i forhold til at få et passende kabel til dine højtalere.
Skal du alligevel spare, så køb brugt.

Held og lykke med det, og endnu engang tillykke med en dejlig højtaler :)

Mvh.

Jeg har aldrig haft højttalere helt oppe i denne klasse og mine nuværende VdH Magnum Hybrid har altid været fine til mit grej men nu er er de helt klart det "svage" led. Der er tuuusind muligheder når det kommer til kabler og jeg søger bare at høste fra andres erfaringer

Jeg tror jeg vælger at købe brugt da jeg helt klart for mest for pengene dér, der er ikke fastlagt et budget - det skal bare være optimalt til min kombi af højtt. og anlæg men det er sgu en jungle med de kabler

Jeg vil godt have noget der også ser godt (og tykt) ud, helst sort eller hvidt og gerne termineret fra fabrikken af, helst 2 meter længde - det er selvfølgelig ikke det der skal afgøre hvilke kabler jeg vælger . men vil jo helst have både i pose og sæk   

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jeg vil forslå at du opspore et brugt Kimber Bi-focal xl frem for et 12TC, Bi-focal xl er opbygget omkring en kerne som dæmper lederne, det giver en mere afslappet lydbillede, spicielt toppen er mere rund hvilket godt kan være et plus på B&W, der er i hvert fald mange eks. på systemer hvor man ikke har fået ordentlig styr på nautilus diskanten. 12TC har mere fremme i skoende, der er mere kant på musikken men det strækker sig også lidt op i toppen.

Rent udseends mæssigt syns jeg det er et fedt kabel bi-focal xl, det hælder jeg meget til - uden at have hørt det

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 13 April 2012 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:

dan a. skrev:

Rent udseends mæssigt syns jeg det er et fedt kabel bi-focal xl, det hælder jeg meget til - uden at have hørt det

fordelen ved at købe brugt er jo at man  bare kan sælge igen uden at smide penge efter det hvis altså man ikke lige syntes det lever op til forventningerne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes