| Sendt: 14 April 2012 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. Jeg skulle finde et kabel til min sub (Dali concept 12), og var for nærig til at give spidsen af en jetjager for det (http://hvadkosterspidsenafenjetjager.com/). Efter at have søgt lidt rundt, kom jeg frem til et 5 meter ClickTronic Casual Y-split subwoofer kabel til ca. 170,-. Det er dobbelt skærmet. Det findes også i en "Advanced" serie, som er 4-dobbelt skæmet (ca. 360,- for 5 meter). Jeg spurgte også lige i hifiklubben, da jeg alligevel var derinde, om hvor stor betydning et sub-kabel har. Han lød til at de billige var fine nok, spicielt når det var dobbelt skærmet - så jeg købte de 5 meter til 170,-.
Nu har jeg så prøvet det, og det lyder tilsyneladende fint nok. Men når der ikke er musik på, kan jeg høre en svag brummen fra sub'en. Det generer ikke når den spiller... Jeg opdagede det først lige inden jeg gik i seng. Der var helt stille i stuen, og kunne derfor høre den svagt.
Det er bare til info - jeg kunne nemlig ikke selv finde noget ang. det emne da jeg selv skulle til at købe kabel.
Mit spørgsmål er nu, hvis jeg havde købt et dyrt kabel, ville sub'en så være helt stille? Eller vil man altid kunne høre en brummen?
|