| Sendt: 24 Maj 2012 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Når man lader surround recieveren styre subwooferen så skal man normalt sætte delefrekvens knappen på max, da
recieveren styrer delefrekvensen. Dernæst sætter man normalt subbens volumen til ca halv styrke eller lidt over. Dernæst
kørers audissy målingerne igen og så skulle det gerne spille.
Du siger den ber dig stille på subben - det burde ikke være nødvendigt da audissy justere ballancen mellem lydstyrken på de
forskellige kanaler. Nogle subwoofere er afhængige af at få et stereo input før niveauet bliver korrekt. I så fald skal du bruge
en splitter så du får 1 RCA stik dubleret til 2 og så sæt et stereo signal kabel på. Nogle recievere har dog 2 sub udgange - i
det tilfælde kan du blot sætte et stereo signal til disse. Et andet problem kan være hvis subwooferen har sådan en auto sluk
funktion, så prøv at slå den fra mens du indstiller systemet. Jeg havde problemer med at min slog fra også under film, når
der så var behov for den så skulle den lige vågne og der var det for sent. Så jeg har sat sådan en master strømskinne på
istedet. Det virker fint, når jeg slukker recieveren så slukket det andet grej også.
Håber du får løst dit problem.
|