| Forfatter |
|
MadsAa Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg skal for første gang ud og bruge penge på bedre lyd end det i computeren / tv'et. Jeg har fundet frem til at recieveren skal være en Pioneer VSX-921, da airplay delen og det fornuftige prisleje tiltaler mig. Det var den lette del af beslutningsprocessen.
Nu står jeg og mangler et sæt højtalere til stuen. Surround er jeg gået lidt væk fra i første omgang, da jeg hellere vil bruge penge på et par fornuftige højtalere først, og derefter udbygge. Stuen er ikke stor og derfor vil gulvhøjtalere tage for meget plads, så jeg er ude efter noget i størrelse med Monitor Audio Silver RX 2 højtalere. Disse har jeg hørt meget godt om, desværre koster de hos Tape Connection 2599,- pr stk. Hvor mit budget ligger på 3000,- for et sæt.
Kan i anbefale nogle højtalere der vil give en god lyd i det prisleje? At de er brugte betyder ikke noget, hvis blot lyden er god. Der skal afspilles ca 60% film, og 40% musik. Hvad angår bassen, behøves dette ikke tage højde for, hvis det komprimere kvaliteten af højtalerne, da jeg senere hen overvejer at købe en sub.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Monitor Audio RX1 (ca. 2000,- pr. stk.), og de spiller seriøst godt - både til musik og til film! Selvom de ikke er ret store (mindre end RX2), så har de ingen problemer med at gengive bassen.
Ellers kan du kigge på noget System Audio Saxo, som også spiller fint - de her dog en noget tyndere lyd end RX'erne.
Hififreaks har også noget Focal og noget Boston i prislejet. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
MadsAa Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en fornuftig handel. Du kan jo altid prøve at få prisen ned i 2500,- så ville handlen være rigtig god  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er alt for dyrt for et sæt brugte højtalere.
Du kan ofte opnå samme kontantrabat på et par nye, hvis du handler de rigtige steder.
(Lad nu være, jeg har flere gange fået 1/3 i rabat)
Jeg vil foreslå dig at smutte ind i Danstv på Amagerbrogade.
Han fører både System Audio, XTZ og andre udmærkede højtalere.
Hvis du lytter lidt på XTZ tror jeg du kan finde noget som sparker ganske pænt bagdel...
XTZ er kompetent, bruger gode enheder, godt håndværk og giver rigtig meget god lyd for pengene.
Selv ville jeg helt klart vælge et par af deres modeller.
Du kan sammenligne inde hos Dan, og de er flinke at tale med, og prøv at spørge om du kan få lidt rabat?
Det er altid en god idé.
www.danstv.dk
Held og lykke med projektet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. hvis du gider og har har lyst. ja Eltax monitor IX . fremragende højttaler, som leverer varen , dog ikke dybbsas, medmindre du supplerer en sub. Endvidere lige skiller den af og på fører den ekstra omgang dæmpningsmateriale. Endvidere ., Løfter delefilter ud isolerer det og fylder bundkassen med sand. Så har du en fremragende hi-end højttaler, som mere end indfrier dine forventninger. hvor billigt skal det være.
mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer med en opdatering af Eltax Monitor Ix , i en anmeldelse - som den er rå_ og hvad der skal til- Så kan de fleste godt godt gå hjem og lægge sig . Uanset Pris.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har svært ved at se "Eltax monitor IX" som svaret på "Små højtalere til lille stue". Det er muligt at de spiller godt, men de
er ikke små og passer nok ikke rigtigt ind i en lille stue.
3000,- for et par brugte højttalere der koster 4000,- fra ny er lige i overkanten.
Jeg tvivler på at 33% rabat er almindeligt for udstyr i den billige ende af prisskalaen.
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en brugeranmeldelse her på siden om Monitor Audio Bronze BX 2 Har også læst andre steder at de skulle være rigtig gode. Jeg kan kun anbefale mærket da jeg selv har gs modellen.
De koster 1299 stk Dem gad jeg jeg godt selv at lytte til __________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne på mine egen egne. Framelde mig mit medlemsskab her på dette forum. Som Udvikler og designer af det i køber. Ja desværre køber i det i tror . jeg rejser meget i deverse foretninger og invstere i andre produkter. Må du ikke Mikkel GIGA . Jeg er ude.. af HIFI4ALL- tåber af jeres kaliber , hold da op. Hermed er mit medlemsskab opsagt. Jeg tilegner kun min viden til dem er kan opskatte musik - og ikke teknik- uanset pris..... I Lægger penge i vores butik . i ved det bare ikke . Hvis man giver et lille hint- ja så opstår der ert brøl. prestige. Kom nu ind i kampen
de bedste hilsner space 
Må jeres kabler være med jer... Vi tjener jo penge på uvindenhed
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy Mercury V1 eller Wharfedale Diamond 9.1 kunne være gode bud :)
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der en der kan oversætte det spacemanden skriver til dansk forstår sku ikke et hak af det.  Jeg elsker folk der skriver sort. Kommer nok til at savne ham not __________________ Så kan jeg også holde ud at høre rockmusik
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror faktisk at han er beruset af et eller andet, for han plejer da at skrive nogenlunde fornuftigt. Visse vasse, han er tilbage imorgen, eller ihvertilfælde inden han fylder 87. 
carsten
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Er der en der kan oversætte det spacemanden skriver til dansk forstår sku ikke et hak af det. Jeg elsker folk der skriver sort. Kommer nok til at savne ham not |
|
|
Han skriver, at han er ude fordi at udvikling og design er brøl i deres butik, og at han vil framelde sit medlemsskab pga. pris og teknik. Da let nok!  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det sjoveste længe
|
| Til top |
|
| |
MadsAa Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange posts men også meget fyld uden indhold :)
Tak for rådet ang: Monitor Audio Bronze BX 2 dem vil jeg lige kigge nærmere på. Andre er selvfølgelig meget velkomne til at byde ind, da jeg endnu ikke har fundet hvad jeg søger.
Spaceman: Jeg takker for dit råd, men som der også bliver pointeret er dette ikke små højtalere der passer i en lille stue. Din snak om medlemskab og udvikling, kan jeg ikke se hvad jeg kan bruge til?
Jeg har desværre ikke mulighed for at besøge andre butikker end hifi klubben, da der ikke er andet i nærheden heromkring, det er hovedsagligt derfor jeg søger jeres ekspert viden.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boston Acoustics A26
Disse har også gode ord med på vejen.
Det er svært at give dig nogle bud på højttalere når du ikke har fortalt om din præferencer mht lydfilosofi
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 26 April 2012 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville lige nævne Martin Logan Motion2 , som har samme diskant som Audiovector top serie og til en pris 3500kr for et sæt.
madmax
|
| Til top |
|
| |