| Forfatter |
|
250TIce Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JBL nørder og eksperter :-)
Jeg skal til at lave en lille 5.1 hjemmebio. Jeg har et par JBL 250TI Classic Edition som jeg har haft i mange år og er eventyrligt glad for, og som jeg vil bruge som front til snurrerundt'n. Har også 2 stk. JBL sub's som skal bruges, og en L-center som måske skal skiftes ud hvis der findes noget der lyder mere som 250'rn. Nu mangler jeg så et par baghøjtalere, og har desværre ikke plads til et sæt 250'r mere Jeg har selvfølgelig kigget lidt på sagerne og har bla. luret på 18TI, L-20/40, TI-1000/2000, S2a m.m.
Men mit spørgsmål til jer JBL nørder og eksperter derude - og jeg ved der er et par stykker... 
Hvilken baghøjtalere tror i vil matche/lyde bedst til min front? - måske i evt. også har andre forslag? Alt input modtages med kyshånd 
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
såsom l20 vil da være ok, det er jo kun bagkanaler, har selv 250ti limited edision......
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kørte med synthesis s2a baghøjtalere og S3m center mener jeg den hed. til mine 250'er i sin tid de matcher dm rigtig godt
Power
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
18 TI må være sagen . samme diskant , lyder rigtigt godt , til at finde for rimelige penge .
Mvh Clouseau __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
power skrev:
Jeg kørte med synthesis s2a baghøjtalere og S3m center mener jeg den hed. til mine 250'er i sin tid de matcher dm rigtig godt Power
|
|
|
- Ved du hvilken type diskant der er i denne serie!?
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
|
18 TI må være sagen . samme diskant , lyder rigtigt godt , til at finde for rimelige penge .
Mvh Clouseau
|
|
|
- er der ikke noget med den "bas"! At den ikke er til at få repereret?
|
| Til top |
|
| |
Clouseau Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 308
|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
250TIce skrev:
Clouseau skrev:
|
Mvh Clouseau
|
|
|
|
|
|
Jeg er ikke klar over om den kan repereres , men hvorfor skulle den gå i stykker ? Den er temmelig robust , har ikke skumkant og belastes ikke nævneværdigt som baghøjtaler .
Mvh Clouseau __________________ Livet er en underlig fisk , hvis du forventer andet end det bedste , får du det som regel.
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
250TIce skrev:
Clouseau skrev:
|
Mvh Clouseau
|
|
|
|
|
|
Jeg er ikke klar over om den kan repereres , men hvorfor skulle den gå i stykker ? Den er temmelig robust , har ikke skumkant og belastes ikke nævneværdigt som baghøjtaler .
Mvh Clouseau
|
|
|
Okay! Det har jeg nemlig hørt. - Det er jo en gammel fætter...
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2012 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clouseau skrev:
250TIce skrev:
Clouseau skrev:
|
Mvh Clouseau
|
|
|
|
|
|
Er det ikke en 035ti der er i 250TI. og en o44ti som er 18?!
Mvh Clouseau |
|
|
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 30 April 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis ikke jeg tager fejl så havde den originale 250ti en o44ti diskant, mens 'classic edition' og 'limited edition' havde en 035tia diskant.
18ti har en 044ti L20T har en 035ti som 99,5% identisk med 035tia De lidt senere modeller såsom ti-1000, og L80, L100 m.m har en 050ti.
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
|
Hvis ikke jeg tager fejl så havde den originale 250ti en o44ti diskant, mens 'classic edition' og 'limited edition' havde en 035tia diskant.
18ti har en 044ti L20T har en 035ti som 99,5% identisk med 035tia De lidt senere modeller såsom ti-1000, og L80, L100 m.m har en 050ti.
|
|
|
Tak for info
Tror uden at vide det 100%, at det ville være en fordel (måske vigtigst) at diskanten er den samme og har den samme klang som fronten. Ligesom vi ved at center'n er vigtigst og nok også bør have den samme diskant. Jeg fornemmer også at det er den øverste "top" som smelter snurrerundt oplevelsen/lydbilledet i alle højtalerne sammen. Ret mig gerne 
|
| Til top |
|
| |
Sven Pal Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 01 Maj 2012 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
250TIce skrev:
| [QUOTE=exciter]
Tror uden at vide det 100%, at det ville være en fordel (måske vigtigst) at diskanten er den samme og har den samme klang som fronten. Ligesom vi ved at center'n er vigtigst og nok også bør have den samme diskant. Jeg fornemmer også at det er den øverste "top" som smelter snurrerundt oplevelsen/lydbilledet i alle højtalerne sammen. Ret mig gerne 
|
|
|
Der er rigtig mange meninger om centererhøjttalen, og man man kan ikke sige, at det er den vigtigste, da den nemt kan undværes og man i stedet for har en phantom center. Den kan ihvertfald gøre mere skade end gavn, hvis den ikke bruges rigtig.
Det man må sige er at de tre front højttalere passer sammen og dvs. samme lydkaraktistik. Det burde være tre ens højttalere. Ellers må de passe sammen med fasen som det vigtigste.
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig! Men phantom! Hvis man sidder i placeret spot... Ja. Men det kan 5 personer (mig, min kone og vores børn) eller flere jo ikke, og så bliver en center pludselig rigtigt vigtig. Ellers skulle man hvis man på en eller anden måde kunne få fat i tegninger m.m. og bygge en 250'r uden en 14"  Det kunne være COOL!!
|
| Til top |
|
| |
moppy Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har selv haft et set-up med 250TI som front og 240TI (2stk) som center og en B460 sub. Her brugte jeg 4 stk control 1 som baghøjttalere og det virkede ganske fint. Måske fordi at lydtrykket forfra var så stort :-) Ville gerne hvis pladsen havde tilladt det have haft 250Ti til bag også og sætte forstærkerne til at sende fuldt signal ud hele vejen rundt. Så behøver man ingen subwoofer! Held og lykke med projektet.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører surround med 250TI limited som front og L80T som baghøjttalere - det skal ikke undervurderes med god bund bagfra. I diverse krigsfilm m.m. (Band of brothers/Pacific etc) er der altså dybt drøn på de brag der kommer fra bag kanalerne.
Hvis du har pladsen, så lad være med at købe for småt. __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
moppy skrev:
| Hej. Jeg har selv haft et set-up med 250TI som front og 240TI (2stk) som center og en B460 sub. Her brugte jeg 4 stk control 1 som baghøjttalere og det virkede ganske fint. Måske fordi at lydtrykket forfra var så stort :-) Ville gerne hvis pladsen havde tilladt det have haft 250Ti til bag også og sætte forstærkerne til at sende fuldt signal ud hele vejen rundt. Så behøver man ingen subwoofer! Held og lykke med projektet. |
|
|
Dejligt at høre fra folk som også har haft erfaringer med røverne.
Det var noget af en volsom center Hat og briller der må have været tryk på.
Hvad brugte du til at slæbe alle de højtalere?
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
|
Jeg kører surround med 250TI limited som front og L80T som baghøjttalere - det skal ikke undervurderes med god bund bagfra. I diverse krigsfilm m.m. (Band of brothers/Pacific etc) er der altså dybt drøn på de brag der kommer fra bag kanalerne.
Hvis du har pladsen, så lad være med at købe for småt.
|
|
|
Rigtig spænedene Hvad er billetprisen! Hvad har du af center og hvad bruger du til at "styre og slæbe" dine dejlige højtallere?
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
250TIce skrev:
|
Rigtig spænedene Hvad er billetprisen! Hvad har du af center og hvad bruger du til at "styre og slæbe" dine dejlige højtallere?
|
|
|
Jeg bruger 4 stereo Onkyo effekt forstærkere, og har for nylig udskiftet en JBL TI Center med en Klipsch RC64 (kun tilrådeligt hvis man har mulighed for at EQ'e fronter og center efter samme target kurve).
Tjek evt. min tråd __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
250TIce Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian321 skrev:
250TIce skrev:
|
|
|
|
Jeg bruger 4 stereo Onkyo effekt forstærkere, og har for nylig udskiftet en JBL TI Center med en Klipsch RC64 (kun tilrådeligt hvis man har mulighed for at EQ'e fronter og center efter samme target kurve).
Tjek evt. min tråd
Hold da op, Dejligt Hvordan er "klangen/toppen" på L80t i sammenligning med 250'rn hvis man hører den samme lyd hele ved rundt!? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
250TIce skrev:
| Hvordan er "klangen/toppen" på L80t i sammenligning med 250'rn hvis man hører den samme lyd hele ved rundt!? |
|
|
Den er meget lig!
__________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |